Kuka enää syö valkoisia viljoja?
Kommentit (23)
Kannibalismia harrastavat heimot ehkä jossain, mutta ei enää Suomessa.
Kaupassa leipähyllyjen tyhjeneminen kertoo sen ,että aika moni syö.
Ellet itse syö, tuskin voit olettaa jokaisen muun olevan kaltaisesi.
kyllä se kotona leivottu pulla vaan joskus on todella hyvää. Vastaleivottu korvapuusti, NAM...Kaikkea voi syödä kun syö kohtuudella....
Minä! Koska se on hyvää. Itsetehty rapea patonki, nam!! Ja olen hoikka, voin hyvin.
Maailman on ihmeellinen paikka. Viljansyöntiäkin tapahtuu.
Minä. Vatsa ei oikein tykkää rukiista.
Ruisleipä on pahaa, aina välillä pakotan itseni sitäkin syömään. Ulkomailla on ihanaa, kun saa hyvällä omallatunnolla syödä höttöleipää!
Minä syön. Ja meillä päin syö varmaan kaikki.
En asu Suomessa.
Kebab, pizza, lasagne, spagetti, leipä, pulla, makaronilaatikko, hampurilainen. Siinä ap:lle valkoisia viljoja! Hän syö kait itse elääkséen pelkkiä banaaneja ja juo kustaan, koska sitä on päässä saakka.
Minä myös syön! Valitsen aina esim. sen valkoisimman vehnäpatongin kokojyvän sijaan, koska se vaan on parempaa. Pullaa on myös pakko syödä viikottain.
Paljon vaiettua tai ei, mutta mun mahani ainakin toimii paremmin kun syön valkoista vehnää ja skippaan ruis- ja täysjyvävaihtoehdot. Ehkä olen lääketieteellinen poikkeus? Liiallinen liukenematon kuitu tukkii suolen ja aiheuttaa ummetusta.
uskooko joku ruisleivän olevan jollain tavalla terveellisempää?
Minä. Perusteluina , että tykkään toisinaan leipoa pullaa, mokkapaloja ja ties mitä. Lisäksi olen hoikka ja ei tule mitään vaivoja viljan käytöstä. Miksi pitäisi jättää syömättä? Eiköhän kaikkialla maailmassa syödä valkoista leipää ja puuroja. Missä umpiossa aloittaja kasvaa? Vai onko puute joistakin ravintoaineista?
Mulle on ihan vitun sama mitä suuhuni laitan :D
Minä syön. Tykkäisin ruisleivästä, mutta vatsa ei kestä sitä. Alkaa närästää. Usein leipä on lähes ainoa mitä voin syödä ilman oireita. Ihan vaaleasta pullaleivästä en oikein pidä. Sama syödä pullaa.
Minä en voi syödä tummaa leipää, suolisto menee ihan sekaisin. Syön aina vaaleaa. Olennaista on se kokonaisuus.
Ihmiset tuntuvat kuvittelevan näköjään, että valkoisen viljan vaihtoehto on vain ruis. Eiköhän valkoinen vilja tarkoita kuorittua vehnää. Sitä pastaakin kun saa täysjyvävehnänä - ihan jopa kauppojen omilla tuotemerkeillä.
Syön toki ei-täysjyvävehnää juuri leivoksissa - eli menee samaan kategoriaan kuin herkut ylipäätään. Ravintoarvoahan sillä ei ole, mutta ei kaikella tarvitse ollakaan. Arkiruokailussa sitten lähes kaikki viljatuotteet on täysjyvää.
Onks Viljoo näkyny?