Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee töihin lääkärikeskuksen vastaanottoon?

Vierailija
02.06.2015 |

Mikä koulutus pitäisi olla?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy paljoa vapaita paikkoja... Onko nimike "vastaanottovirkailija"?

Vierailija
2/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Mehiläisessä työssä ja meidän tiskin takana on lähihoitajia tai sit niitä "terveyskeskusavustaja"-nimellä aikanaan koulutettuja. Hoitavat vaan ajanvarausta, ilmoittautumista, laskutusta jne, sairaanhoitajat ottaa tarvittavat näytteet. Sitä en tiedä mikä on puhelinaspan kriteeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:31"]

Olen Mehiläisessä työssä ja meidän tiskin takana on lähihoitajia tai sit niitä "terveyskeskusavustaja"-nimellä aikanaan koulutettuja. Hoitavat vaan ajanvarausta, ilmoittautumista, laskutusta jne, sairaanhoitajat ottaa tarvittavat näytteet. Sitä en tiedä mikä on puhelinaspan kriteeri.

[/quote]

Onko työnimikkeesi puhelinasiakaspalvelija vai? Mikä on palkkasi?

Vierailija
4/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
5/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:05"]

Oliko tämä nyt jotenkin tyhmä kysymys vai mitä?

[/quote]

Siis voi pierun kuoret näitä kysymyksiä sarjassa miten päästä johonkin työtehtävään.  Kaikkiin tehtäviinhän on mitä erilaisimmat tiet ja polut.  Ulkonäkökin vaikuttaa pätevyysvaatinusten lisäksi. Esimerkiksi takakireä nutturapäinen vanhapiika on varmasti parempi laskentapäällikkö, kuin kikattava Hangon keksi-missi jne. jne.

Kysykää mieluummin jotain eksaktia kuten "osaatteko laskea päässä yksi kahdesosa plus yksi kolmasosa?

Tai antakaa linkki Iltasanomien leikilliseen testiin "saisitko hyväksytyn todistuksen ala-äasteelta, 12 kysymystä"
[/quote]

5/6?

Vierailija
6/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on yksityisellä lääkäriasemalla toimistossa ja on restonomi.

Vierailija
7/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:35"]

[/quote]

[/quote]

Olen sairaanhoitaja leikkaussalissa enkä tiedä mitä nämä työkaverit saa palkkaa. 

Vierailija
8/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalolla olen vastaanottohoitajana. Koulutus on lähihoitaja ja kaksivuorotyö yleensä. Palkka on siinä 1900€ mutta lisiä ei juuri kerry kun ei ole pyhä/yötöitä. Milä musta taas on kivaa. Aina on vkonloput ja juhlapyhät vapaat. Meillä vastaanottossa on vaatimuksena lähäri, koska joutuu joskus avustamaan lääkäriä (luomenpoistot ym pienet) ja sit joutuu myös ottamaan labran pikanäytteitä ja ekg:a. Joku merkonomikin on mutta uusien rekryjen myötä nekin vaihtuu sit lähäreiksi. Työ on kaikkea asiakaspalvelusta toimistotyöhön ja hoitajan työtä siinä sivussa.
Terveystalon puhelinpalveluun ei vaadita hoitajan tutkintoa, koska kyse on ajanvarauksesta. Toki siitä on hyötyä. Puhelinkeskuksia on kahdella paikkakunnalla.

Vierailija
9/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:47"]

Terveystalolla olen vastaanottohoitajana. Koulutus on lähihoitaja ja kaksivuorotyö yleensä. Palkka on siinä 1900€ mutta lisiä ei juuri kerry kun ei ole pyhä/yötöitä. Milä musta taas on kivaa. Aina on vkonloput ja juhlapyhät vapaat. Meillä vastaanottossa on vaatimuksena lähäri, koska joutuu joskus avustamaan lääkäriä (luomenpoistot ym pienet) ja sit joutuu myös ottamaan labran pikanäytteitä ja ekg:a. Joku merkonomikin on mutta uusien rekryjen myötä nekin vaihtuu sit lähäreiksi. Työ on kaikkea asiakaspalvelusta toimistotyöhön ja hoitajan työtä siinä sivussa. Terveystalon puhelinpalveluun ei vaadita hoitajan tutkintoa, koska kyse on ajanvarauksesta. Toki siitä on hyötyä. Puhelinkeskuksia on kahdella paikkakunnalla.

[/quote]

Ok eli vastaanottohoitaja on ilmeisesti se työnimike. Onkohan miten vaikea päästä töihin? Mitäköhän ominaisuuksia hakijalta vaaditaan muuta kuin koulutus?

Vierailija
10/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja, terveysalan sihteeri

Vierailija
11/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaihtelee paikkatilanne. Kaikki paikat ei näy työkkärissä ja että saa jalan oven väliin, niin joutuu ensin yleensä sijaiseksi. Mutta työnantajana on kyllä hyvä. Kannattaa olla yhteydessä oman paikkakunnan Terveystaloon ja kysyä asiakaspalveluvastaavan yhteystietoja.

Vierailija
12/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:47"]

Terveystalolla olen vastaanottohoitajana. Koulutus on lähihoitaja ja kaksivuorotyö yleensä. Palkka on siinä 1900€ mutta lisiä ei juuri kerry kun ei ole pyhä/yötöitä. Milä musta taas on kivaa. Aina on vkonloput ja juhlapyhät vapaat. Meillä vastaanottossa on vaatimuksena lähäri, koska joutuu joskus avustamaan lääkäriä (luomenpoistot ym pienet) ja sit joutuu myös ottamaan labran pikanäytteitä ja ekg:a. Joku merkonomikin on mutta uusien rekryjen myötä nekin vaihtuu sit lähäreiksi. Työ on kaikkea asiakaspalvelusta toimistotyöhön ja hoitajan työtä siinä sivussa. Terveystalon puhelinpalveluun ei vaadita hoitajan tutkintoa, koska kyse on ajanvarauksesta. Toki siitä on hyötyä. Puhelinkeskuksia on kahdella paikkakunnalla.

[/quote]

Ok eli vastaanottohoitaja on ilmeisesti se työnimike. Onkohan miten vaikea päästä töihin? Mitäköhän ominaisuuksia hakijalta vaaditaan muuta kuin koulutus?
[/quote]
Paineensietokyky. Äärimmäisen kova työtahti on ainakin meillä ja vaatii hirmu hyvää paineensietokykyä. Asiakaspalvelu on rankkaa ja ei voi töksäyttää asiakkaalle mitä sattuu.

Vierailija
13/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 08:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:47"] Terveystalolla olen vastaanottohoitajana. Koulutus on lähihoitaja ja kaksivuorotyö yleensä. Palkka on siinä 1900€ mutta lisiä ei juuri kerry kun ei ole pyhä/yötöitä. Milä musta taas on kivaa. Aina on vkonloput ja juhlapyhät vapaat. Meillä vastaanottossa on vaatimuksena lähäri, koska joutuu joskus avustamaan lääkäriä (luomenpoistot ym pienet) ja sit joutuu myös ottamaan labran pikanäytteitä ja ekg:a. Joku merkonomikin on mutta uusien rekryjen myötä nekin vaihtuu sit lähäreiksi. Työ on kaikkea asiakaspalvelusta toimistotyöhön ja hoitajan työtä siinä sivussa. Terveystalon puhelinpalveluun ei vaadita hoitajan tutkintoa, koska kyse on ajanvarauksesta. Toki siitä on hyötyä. Puhelinkeskuksia on kahdella paikkakunnalla. [/quote] Ok eli vastaanottohoitaja on ilmeisesti se työnimike. Onkohan miten vaikea päästä töihin? Mitäköhän ominaisuuksia hakijalta vaaditaan muuta kuin koulutus? [/quote] Paineensietokyky. Äärimmäisen kova työtahti on ainakin meillä ja vaatii hirmu hyvää paineensietokykyä. Asiakaspalvelu on rankkaa ja ei voi töksäyttää asiakkaalle mitä sattuu.

[/quote]

Kova työtahti, siis että puhelin soi jatkuvasti ja ihmisiä tulee koko ajan kassalle? Kiertääkö tehtävät jotenkin että yksi ottaa näytteitä, toinen vastaa puhelimeen ja yksi on kassalla, vai tehdäänkö vähän kaikkea kokoajan?

Vierailija
14/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että monissa paikoissa avointen hakemusten perusteella palkataan porukkaa töihin, ettei edes mene mol.fi:hin ilmoituksia?

Vierailija
15/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se puhelin soi jatkuvasti? Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
16/34 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 08:15"]

Miksi se puhelin soi jatkuvasti? Ei pidä paikkaansa.

[/quote]

Ihmiset varailevat aikoja/peruvat/kysyvät neuvoja/labravastauksia jne?

Vierailija
17/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri opiskeli lähäriksi ja oli opiskelujen ohessa töissä yksityisen lääkäriaseman vastaanotossa. 

Vierailija
18/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:00"]

Mikä koulutus pitäisi olla?

[/quote]

Miksi negapeukku?

Vierailija
19/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:01"]

Mun kaveri opiskeli lähäriksi ja oli opiskelujen ohessa töissä yksityisen lääkäriaseman vastaanotossa. 

[/quote]

Minkäköhänlainen palkka ja mikä työnkuva?

Vierailija
20/34 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, sairaanhoitaja tai merkonomi. Riippuu vähän lääkäriasemasta ja työnkuvasta.

Itse olen tuota työtä tehnyt sekä lähihoitajan että merkonomin papereilla kahdella eri yksityisellä lääkäriasemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi