Tiedättekö ydinperheitä joissa lapsilla eri elintaso
Kommentit (15)
Ihan tavallista on, että vanhempi lapsi käy töissä esimerkiksi lukiossa ollessaan, ja maksaa esimerkiksi ajokorttinsa. Nuorempi ei käy, eikä hänen sitten lukiossakaan tarvitse, koska vanhemmilla on varaa maksaa hänelle. Ehkä tämä on vähän eri tilanne kuin se, mitä ap hakee.
Minun kaverillani on 18vuoden ikäero nuorempiin. Samat vanhemmat. Vanhimmat ja nuorimmat elivät eri elintasoa, kun olivat samanikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista on, että vanhempi lapsi käy töissä esimerkiksi lukiossa ollessaan, ja maksaa esimerkiksi ajokorttinsa. Nuorempi ei käy, eikä hänen sitten lukiossakaan tarvitse, koska vanhemmilla on varaa maksaa hänelle. Ehkä tämä on vähän eri tilanne kuin se, mitä ap hakee.
Onko nykyään tavallista saada töistä ilman koulutusta? Miksi vuotta myöhemmin on yleensä varaa eikä sitä ennen?
Veli sai aina kaiken mitä keksi pyytää, itse en oikein koskaan mitään.
Ystäväni on esikoinen ja joutui maksamaan itse kaikki. Oli aina pe ja la illat töissä nakkarilla.
Maksoi palkoilla lukion kirjat, autokoulun jne.
Ainoa, mitä sai kotoa ottaa vanhoja tavaroita ja kävi naapurikaupungissa myymässä niitä kirppiksellä.
Ei saanut mennä omaan kaupunkiin, ettei tutut näe.
Lukion jälkeen muutti opiskelemaan. Hänen äidin äiti kuoli. Asui isossa omakotitalossa.
Talo myytiin, perintö jaettiin ja äiti sai paljon rahaa. Nuorempien lasten ei tarvinnut maksaa koulukirjojaan, ei autokoulua. Saivat jopa käyttöön auton.
Ystäväni oli kysynyt joskus osuutta. Ei saanut, koska hänellä oli jo lukio käyty
Minä olen miljonääri ja sisarukseni on degenerate lutherilaisia rottia ilman luottotietoja. Isi kyllä niiden laskut maksaa kun minä maksan omat ja muiden kyläläisten.
Itse en saanut tyyliin edes uusia sukkia, alusvaatteita, enkä uutta talvitakkia kun sellaisen olisin tarvinnut vaan jouduin kulkemaan parikin talvea rikkinäisellä ohuella takilla. Samaan aikaan siskolla oli kallis harrastus, johon sai kaikenlaista. Siskoni on aina ollut erityisesti isämme suosikkilapsi. Itse jouduin syntipukiksi lähes kaikkiin ongelmiimme ja olin se, joka vaikeuksissa ensimmäisenä uhrattiin. En koskaan sopeutunut siihen malliin, johon olisi pitänyt. Vasta nyt aikuisiällä olen tajunnut, että todennäköisesti kärsin jo tuolloin ahdistuksesta ja että olen todennäköisesti asperger, joka kyllä selittäisi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nykyään tavallista saada töistä ilman koulutusta? Miksi vuotta myöhemmin on yleensä varaa eikä sitä ennen?
Missään ei lukenut sisarusten ikäerosta. Sen täytyy olla vuotta-paria suurempi noissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei lukenut sisarusten ikäerosta. Sen täytyy olla vuotta-paria suurempi noissa tapauksissa.
No ei täydy eikä aina ole.
Suomessa on Euroopan eniten perheitä joissa vähintään 4 lasta. On lisäännytty enemmän kuin mihin on varaa ja sitten rahoja käytetään sen mukaan kuka on suosikein. Yhdelle maksetaan ajokortti ja yksi maksaa itse ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en saanut tyyliin edes uusia sukkia, alusvaatteita, enkä uutta talvitakkia kun sellaisen olisin tarvinnut vaan jouduin kulkemaan parikin talvea rikkinäisellä ohuella takilla. Samaan aikaan siskolla oli kallis harrastus, johon sai kaikenlaista. Siskoni on aina ollut erityisesti isämme suosikkilapsi. Itse jouduin syntipukiksi lähes kaikkiin ongelmiimme ja olin se, joka vaikeuksissa ensimmäisenä uhrattiin. En koskaan sopeutunut siihen malliin, johon olisi pitänyt. Vasta nyt aikuisiällä olen tajunnut, että todennäköisesti kärsin jo tuolloin ahdistuksesta ja että olen todennäköisesti asperger, joka kyllä selittäisi paljon.
Pikemminkin että vanhempasi ovat narsisteja :D
Turhaan itseäsi syytät heidän kanssaan.
Sisaruskatraan nuorimpana tottuu siihen, ettei saa mitään uutta vaan aina kierrätetään vanhemmilta sisaruksilta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ainakin kotipaikkakuntani nuorten tekevän siivoustyötä ja myös kauppahommia. Mitä tarkoitit tuolla "vuotta myöhemmin" tai siis miksi juuri vuosi?
Mun serkuilla oli niin epäreilua että kaksosista toisella oli paremmat vakuutuksetkin kuin toisilla... Aina pitää olla tasapuolinen...
Esim. toisille lapsille maksetaan puolesta ja toiset joutuvat käymään töissä että saavat elinkustannuksensa maksettua, kun eivät ole osanneet hakea apua?