Millaiseen vuokaan runebergintorttuja, kun ei viitsisi ostaa varta vasten metallivuokia?
Varmaan muffinsivuokat käy vaikkei muoto tulekaan oikein, mutta mistä löytäisin vähän korkeampia? Tavaratalot käyty läpi, ei löytynyt ja postimyynnistä ei ehdi tilata. Lupasin tehdä yhdelle (tuotot menee hyväntekeväisyyteen, joten ei huolta veroista), mutta tajusin että eihän mulla ole vuokia.
Kommentit (14)
Melkeinpä sanoisin, että ei auta kuin ostaa se muffinivuoka, niitä on myös silikonisia. En lähtisi paperivuoilla leikkimään, niistä tulee silloin lättänän laakeita.
Tai tee Runebergin kakku, se on ikäänkuin kuivakakku, mutta Runebergin torttua kuitenkin.
Ukko39 kirjoitti:
Posliininen kahvikuppi.
Jep, posliininen kahvikuppi tykkää kovasti mennä uuniin kuumenemaan.
Tee matalampia runeberginmuffinsseja jos ei löydy korkeita. Makuhan se pääasia on.
Ihan hyvin voi tehdä muffinivuokiin, maku on se pääasia.
Teema-muki tai muumimuki on melko hyväksi havaittu ja kestää kyllä uunin.
Paperivuoka ei ainakaan oman kokemukseni mukaan toimi Runebergin torttuihin. En yrittäisi tehdä muuhun kuin metallivuokaan, koska en haluaisi siitä vaivannäöstä epäonnistunutta lopputulosta jonka olen joskus kokenut.
En ole välittänyt oikeasta muodosta, vaan mausta.
Minä oon laittanut paperiset muffinssivuoat metallisen muffinssipellin koloihin, sillon ne ei leviä uunissa. Tulee matalampia totta kai kuin varsinaisissa vuoissa, mutta kelpaa mulle.
Teen aina paperisiin muffinssivuokiin 💁♀️
Voit suosiolla tehdä vaikka irtopohjavuokaan. Siitähän tulee toki silloin kakku, mutta maku on sama ja jokainen saa ottaa sitten itselleen sopivan siivun.
Mä teen myös ihan tavallisiin leivosvuokiin. Tulee Runebergin leivoksia sitten 🙂 Sama maku kuitenkin 🤗
Mä teen leipävuokaan pitkänmallisen kakun. Hyvä on.
Posliininen kahvikuppi.