Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain 2,3 prosenttia työttömistä osallistui virtuaaliseen rekrytointitilaisuuteen!!

Vierailija
29.01.2022 |

Eikö nykyihmistä kiinnosta työnteko vai missä on vika?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b2cc6d4b-afa4-4a71-b14f-e147032d7…

Mitä ajatuksia tämä herättää juuri sinussa? Oletko ollut työtön?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinka monta vapaata työpaikkaa siellä rekrytilaisuudessa oli jaossa? Riittikö niitä edes kaikille 30:lle osallistujalle, vai jäikö heistäkin osa ilman?

Niinkuin aina ennenkin. Yhtään työpaikkaa ei ollut tarjolla.

22/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäinkin järjestettiin vastaava, mutta en osallistunut, vaikka olinkin sinä päivänä työtön. Koska nyt on ollut paljon töitä, ja vaikuttaa siltä, että on jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia pelleilytilaisuuksia sitä nykyään verovaroilla järjestetäänkin. Se on ensisijainen ajatukseni. Lisäksi kuulemma tuossa kutsuttujen joukossa oli eläkeläisiä ja työllisiäkin.

Vierailija
24/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi niistä, jotka saivat kutsun enkä osallistunut, koska työnantajat olivat niin epäkiinnostavia. Teen tällä hetkellä osa-aikatöitä yhden rekryfirman kautta enkä halua toistaa samaa virhettä enää uudelleen. En myöskään ole kiinnostunut teollisuuden tuotantotöistä, koska ne eivät vastaa koulutustani, ovat usein fyysisesti raskaita ja meluisia, kärsin myös unettomuudesta enkä kykene vuorotyöhön (kokeiltu on..).

T. Työtön

Vierailija
25/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön enkä ainakaan itse osallistuisi mihinkään tuollaiseen ajantappamiseen.  Teollisuustyötä ei ole tarjolla keski-ikäiselle eri alalle koulutetulel ja henkilöstöpalveluyrityksistä mulla on pelkästään huonoja kokemuksia.

Vierailija
26/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kutsu johonkin työkkärin tilaisuuteen, saattoi olla tämä kyseinen. En edes lukenut viestiä kovin tarkasti, koska en olisi voinut töiden vuoksi osallistua. Olen osa-aikatyössä.

Et ole työtön siis, mutta jos etsit kokoaikatyötä, voivat tuollaiset tilaisuudet olla tärkeitä.

Vierailija
27/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan osallistujia, niin pitäisi kertoa, millaista työtä on tarjolla ja missä. Ja että mitä vaatimuksia niihin on.

Ei tuollainen salamyhkäisyys houkuttele juuri ketään.

Vierailija
28/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä joutuu seuraamaan tylsiä tilaisuuksia ja käyttämään voimavarojaan "turhiin" asioihin.

Nykytyöttömistä osa taitaa mielestään olla liian korkea-arvoisia työntekoon.

Vierailija
29/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi vaikka teollisuustyökin, ja niitäkin olen hakenut kahdesta firmasta, jotka jatkuvasti ilmoittelevat paikoista ja "alan koulutusta tai kokemusta ei tarvita, vaan perehdytämme tehtäviin". Lehdissä ja netissä itkevät työvoimapulaa.

Eipä ole edes haastattelukutsua tullut.

Vierailija
30/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ilmoituksessa ei kerrottu mitä työtä on tarjolla ja missä yrityksissä? Itse en ole työtön mutta tuskin haluaisin työhaastatteluun mennä "sokkona". Enkä varsinkaan vuokratyöfirman kautta.

Silloinhan työtön olisi voinut ottaa yhteyttä suoraan työnantajaan ja vuokrafirma olisi jäänyt nuolemaan näppejään.

Eihän täällä enää yritykset suoraan palkkaa työntekijöitä siinähän tulisi kaikki irtisanomisajat ja muut työntekijän oikeudet käyttöön eikä pääsisi enää työntekijästä eroon päivän varoitusajalla ja pitäisi oikeata palkkaakin maksaa

Vierailija
31/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä joutuu seuraamaan tylsiä tilaisuuksia ja käyttämään voimavarojaan "turhiin" asioihin.

Olen työtön enkä osallistunut, koskapa minulle ei tullut kutsua.

Jos tänne Pohjois-Karjalaan tulisi tuollainen vastaava tilaisuus, niin osallistuisin.

Vierailija
32/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt tehdä pakolliseksi korvauksen menetyksen uhalla.

Kotisohvalta tilaisuuden seuraaminen ei ole liikaa vaadittu .

Mitä järkeä on pakottaa ihminen seuraamaan jotain virtuaalista pilipalihöpötystä? Saivatko nuo 30 osallistujaa töitä? Vai nyrpistivätkö rekrytoijat nenää? Valinta ei kohdistunut sinuun. 

Työtön ottaa joka ainoassa työnhaussa turpaansa, kun häntä ei valita. Harvan psyyke kestää toistuvia torjuntoja vuodesta toiseen. Joku virtuaalipirkko jorisee jotakin ja palkkaa kolmestakymmenestä ehkä yhden. Jos tilaisuutta olisi kuunnellut 1300 ihmistä, niin heistä se yksi olisi saanut duunin. 

Töitä kannattaa hakea silloin kun on töissä. Ei ole paineita niin paljoa.

Vierailija
33/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos halutaan osallistujia, niin pitäisi kertoa, millaista työtä on tarjolla ja missä. Ja että mitä vaatimuksia niihin on.

Ei tuollainen salamyhkäisyys houkuttele juuri ketään.

Peukuista päätellen palstalla on ainakin yksi henkilö, jota salamyhkäisyys houkuttelee :)

Vierailija
34/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida työnteosta tietää yhtikäs mitään, jos luulette, että siihen ei sisälly turhauttavuutta, ajantappamista ja tylsyyttä.

Vierailija
35/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpaisi vaikka teollisuustyökin, ja niitäkin olen hakenut kahdesta firmasta, jotka jatkuvasti ilmoittelevat paikoista ja "alan koulutusta tai kokemusta ei tarvita, vaan perehdytämme tehtäviin". Lehdissä ja netissä itkevät työvoimapulaa.

Eipä ole edes haastattelukutsua tullut.

Vaikka noin sanovat, niin kyllä ne vähän katsoo ketä kannattaa perehdyttää. Mitä helpommalla pääsevät asiasta, sen parempi niille.

Vierailija
36/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ei enää ole riittävän työkykyisiä työnantajille ja kun korona tilanne helpottaa niin Puolasta, Romaniasta yms paikoista on väkeä tänne tulossa keikka töihin ties kuinka paljon.

Vierailija
37/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu mihinkään virtuaalitilaisuuksiin.

Vierailija
38/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette taida työnteosta tietää yhtikäs mitään, jos luulette, että siihen ei sisälly turhauttavuutta, ajantappamista ja tylsyyttä.

Työntekoon sisältyy myös palkka.

Vierailija
39/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene enää yhteenkään 10e/h pellet yöhön näillä vuokra/bensa hinnoilla EI YKSINKERTAISESTI KANNATA. meneekö ja kaaliin!?

Vierailija
40/87 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen sitä aikaa, että töissä voi käydä vurtuaalitodellisuudessa omalta kotisohvaltaan käsin. Sitä ennen työt ei oikein enää nappaa.

Ever heard onlyfans?

Nimim. 10ke/netto/kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän