Vain 2,3 prosenttia työttömistä osallistui virtuaaliseen rekrytointitilaisuuteen!!
Eikö nykyihmistä kiinnosta työnteko vai missä on vika?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b2cc6d4b-afa4-4a71-b14f-e147032d7…
Mitä ajatuksia tämä herättää juuri sinussa? Oletko ollut työtön?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni sai vakituisen ja kokopäiväisen työpaikan tämän rekryn kautta?
Uutisessa ei mainittu mitään avoimista työpaikoista. Se osattiin kertoa että työttömät ei hakeneet (olemattomiin) työpaikkoihin. Virtuaalitapahtuman järjestäjä sai satatonnisensa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisi vaikka teollisuustyökin, ja niitäkin olen hakenut kahdesta firmasta, jotka jatkuvasti ilmoittelevat paikoista ja "alan koulutusta tai kokemusta ei tarvita, vaan perehdytämme tehtäviin". Lehdissä ja netissä itkevät työvoimapulaa.
Eipä ole edes haastattelukutsua tullut.
Laita niille hakemus viroksi niin ne kutsuu samana päivänä haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisi vaikka teollisuustyökin, ja niitäkin olen hakenut kahdesta firmasta, jotka jatkuvasti ilmoittelevat paikoista ja "alan koulutusta tai kokemusta ei tarvita, vaan perehdytämme tehtäviin". Lehdissä ja netissä itkevät työvoimapulaa.
Vaikka noin sanovat, niin kyllä ne vähän katsoo ketä kannattaa perehdyttää. Mitä helpommalla pääsevät asiasta, sen parempi niille.
Eli työvoimapulaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan osallistujia, niin pitäisi kertoa, millaista työtä on tarjolla ja missä. Ja että mitä vaatimuksia niihin on.
Ei tuollainen salamyhkäisyys houkuttele juuri ketään.
"Tehtyäsi profiilin Tavataan, voit tutustua näytteilleasettajien tarjontaan"
Etukäteen ei edes kerrottu mitä nämä näytteilleasettajat ovat vaan piti luoda profiili, jotta pääsee toteamaan 'jaa, eihän täällä ole muuta kuin rekryfirmoja'..
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette taida työnteosta tietää yhtikäs mitään, jos luulette, että siihen ei sisälly turhauttavuutta, ajantappamista ja tylsyyttä.
Työntekoon sisältyy myös palkka.
Niin kun sillä 10e/h palkalla EI ELÄ. ymmärrätkö?!
Sama kirjoittaja vastaa:
Ymmärrän. Tarkoitin sitä, että työnteosta saa sentään palkkaa. Tuollaiseen virtuaalihömpsötykseen osallistumisesta ei saa kuin pahan mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita niille hakemus viroksi niin ne kutsuu samana päivänä haastatteluun.
Enpä usko, että osaavat viroa. Minä kyllä osaan.
Silloin kun olin lapsi, Salovaara juonsi Työlinjalla- ohjelmaa.
Sinne soittivat työttömät, "moi mä oon make 45v hitsari Hauholta, olisko hommii?"
Ja sitten seuraavaksi Hauhon hitsuu ja räkäsauma oy- kusiaisenmunia jo vuodesta -66, soitti ja etsi hitsaria.
Ja kas kummaa kuinka taidonkaasti Salovaara yhdisti työntekijän ja hakijan.
Tuohon aikaan ei nettiä kai taviksilla ollutkaan..
Vierailija kirjoitti:
Odottelen sitä aikaa, että töissä voi käydä vurtuaalitodellisuudessa omalta kotisohvaltaan käsin. Sitä ennen työt ei oikein enää nappaa.
Eli haluat virkarälssiin kunnalla on etänä syöty viinereitä ja juotu kahvia kotisohvalla jo kolmatta vuotta. Palkan juostessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni sai vakituisen ja kokopäiväisen työpaikan tämän rekryn kautta?
ei yksikään niistä, jotka eivät osallistuneet siihen
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelen sitä aikaa, että töissä voi käydä vurtuaalitodellisuudessa omalta kotisohvaltaan käsin. Sitä ennen työt ei oikein enää nappaa.
Ever heard onlyfans?
Nimim. 10ke/netto/kk
Ever heard of self-respect? Nimim. olet huor*
Vierailija kirjoitti:
Ette taida työnteosta tietää yhtikäs mitään, jos luulette, että siihen ei sisälly turhauttavuutta, ajantappamista ja tylsyyttä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halutaan osallistujia, niin pitäisi kertoa, millaista työtä on tarjolla ja missä. Ja että mitä vaatimuksia niihin on.
Ei tuollainen salamyhkäisyys houkuttele juuri ketään.
"Tehtyäsi profiilin Tavataan, voit tutustua näytteilleasettajien tarjontaan"
Etukäteen ei edes kerrottu mitä nämä näytteilleasettajat ovat vaan piti luoda profiili, jotta pääsee toteamaan 'jaa, eihän täällä ole muuta kuin rekryfirmoja'..
T. Työtön
Niinhän se menee että työttömän täytyy antaa henkilötiedot yritykselle myyntituotteeksi ja kun niillä on tienattu tarpeeksi saattaa työtön kelvata tekemään töitäkin. Muutamalle vuokrafirmalle olen pakotetusti joutunut tekemään profiilin niin ainoa mitä on tapahtunut on se että mainostajat ja kaiken maailman puhelin kauppiaat alkavat pommittamaan
Tämä virtuaalirekry oli vapaaehtoinen ja kutsuttu Lahden seudun teollisuus- ja rakennusfirmoihin vuokratyöfirman kautta. Rakennusalalle työllistyvät menevät suoraan töihin rakennusfirmoihin, ja teollisuuteen Lahteen töihin ei taida olla kouluttamattomille paikkoja.
Oli aiemmin jo aloitus täällä, kutsuja oli siis lähetetty koko maahan ja esim. naiselle joka oli just jäämässä äitiyslomalle.
Viikon "vihataan työttömiä"-aloitus taas iltaroskalta.
No, moniko osallistuneista sai kokopäivätyön?
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ever heard onlyfans?
Nimim. 10ke/netto/kkEver heard of self-respect? Nimim. olet huor*
En ole.
Onko muusikko huor*?
Entä lifestylebloggaaja?
Entä esports pelaaja?
Heitä löytyy palvelusta lukemattomia.
Sinä taas olet ennakkoluuloinen, kateellinen, huonokäytöksinen moukka.
Onlyfansissa on paljon palveluntarjoajia, joiden tuottama sisältö ei ole millään tavalla seksiin liittyvää. Olen yksi heistä, vaikken tuomitse heitäkään jotka siellä vähäpukeisuudella toimivat.
Ota pääsi pois sieltä perciistäsi ja herää nykypäivään. On paljon muitakin ammatteja kuin elämäntapatyötön tai välinehuoltajan apulaisen sijainen.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ottaa joka ainoassa työnhaussa turpaansa, kun häntä ei valita. Harvan psyyke kestää toistuvia torjuntoja vuodesta toiseen. Joku virtuaalipirkko jorisee jotakin ja palkkaa kolmestakymmenestä ehkä yhden. Jos tilaisuutta olisi kuunnellut 1300 ihmistä, niin heistä se yksi olisi saanut duunin.
Tuo oli asiaa. Minulla on ylempi tekniikan alan korkeakoulututkinto ja takana yli 20v työkokemus useammastakin kansainvälisestä high-tech firmasta. Olen ollut pari kertaa työttömänä 50v molemmin puolin kun pilkkahintaan ulkomaille myyty suomalainen yritys ajettiin taas kerran alas ja osaaminen katosi maasta.
Hain (ja lopulta sain) ainoastaan oman osaamisen tasoisia työpaikkoja mikä tarkoittaa sitä että jokaiseen hakuun piti todella panostaa aikaa ja vaivaa koska paikkaan saattoi olla kymmenen sivun www-hakulomake johon sisältyi yksityiskohtaisia kysymyksiä ja tehtäviä.
Iästä johtuen hakemuksia piti tehdä 20-30kpl että pääsi edes ensimmäiselle videohaastattelukierrokselle (joka sekin oli täysin automatisoituun nauhoitukseen vastaamista) mutta uuvuttavinta tuossa oli saada kerta toisensa jälkeen parin rivin automaattinen vastaus "Kiitoksia kiinnostuksesta, olemme valinneet 80 erinomaisen hakijan joukosta jatkoon päässeet ettekä kuulu näiden joukkoon"
Onneksi tähän lopulta turtuu kun homma rutinoituu ja lähettää sitkeästi ainakin 2-3 hyvin valmisteltua hakemusta viikossa eikä hylsyn saatuaan enää edes muista mistäköhän duunista tuokin tuli saati sitten että jaksaisi välittää. Jossain vaiheessa pysähdyin miettimään että mistäköhän firmasta en ole vielä saanut vastausta enkä osannut arpoa lukua edes väliltä 0-10. Luotin vain siihen että lopulta olen oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kuten sitten olinkin vaikka siihen meni vuosi.
Suurin osa työttömistä taitaa olla aikas reppanoita. Ei viitsitä yrittää, eikä oikein osatakaan mitään. Jotain kouluja on ehkä joskus käyty, mutta siinä se. Näin se vaan taitaa mennä, että ei heistä oikein ole mihinkään. Harva oikeasti ahkera, kunnianhimoinen tai älykkö on työtön.
Eipä oo ikinä ollu mitään hyötyä työllistymisessä työkkärin systeemeillä. Itse olen etsinyt ja löytänyt työni . Pariin otteeseen työttömänä ollut ja kauan jo vakituisena.
Niin kun sillä 10e/h palkalla EI ELÄ. ymmärrätkö?!