Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö oikein? Otin 10-vuotiaalta laitteet pois

Vierailija
29.01.2022 |

Ja sanoin, että saa ne takaisin sitten kun on sopinut kaverin kanssa tekemistä tälle päivälle. Haluaisi olla vain kotona laitteiden kanssa, mutta minun mielestä pitää tehdä muutakin.

Miten teidän muut saman ikäiset pojat?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit

Vierailija
2/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi tosi kiva kuulla teidän vastaavan ikäisiltä pojista, että miten paljon ruutua/kavereita yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

4/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lapsille laittaa rajoja  etteivät ihan juutu kotiin. 

Vierailija
5/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi hoitaa koulunsa, harrastaa, tapaa kavereita ja hoitaa oman osansa kotitöistä, jne. Viikonloput on hänen omaa aikaa ja hän saa itse valita miten oman aikansa käyttää.

Vierailija
6/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

No, olisikohan ap pitänyt herätä vähän aikaisemmin? Asia ei yhdessä yössä muutu, jos vuosiin ei ole mitään vaadittu.

Vierailija
7/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taktiikkasi ei tule toimimaan. Kiristäminen on lyhytnäköistä, ellet onnistu luomaan jonkinlaisen pysyvän kontrollisysteemin, joka ulottuu myös hänen aikuisuuteensa. Tiedät kyllä.

Vierailija
8/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtele kuin orjaa, niin sellaiseksi hän jää.

Vierailija
9/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt ennen tätä? Antanut mahdollisuuden muuttaa käytöstä vai rangaisitko suoraan?

Vierailija
10/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kavereilla muita menoja eivätkä voi viettää aikaa lapsesi kanssa..? Laitteet pysyy poissa? Oot niuho.

Vierailija
11/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet itse ajatellut tehdä tänään? Laitat esimerkiksi omat laitteesi syrjään ja lähdet esim lastesi kanssa luistelemaan?

Vierailija
12/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika äkkinäinen ratkaisu. Minusta paras lopputulos tulee siitä, kun sopii säännöistä etukäteen lapsen kanssa, esim.”viikonloppuna saa kumpanakin päivänä pelata kaksi tuntia, mutta muuten täytyy ulkoilla/lukea/olla kaverin kanssa/jotain muuta”.

Jos vain yhtäkkiä tempaisee laitteet pois, niin se on epäreilua ja varmasti aiheuttaa turhaa riitaa ja pettymystä.

Sinänsä olen sitä mieltä, että ruutuaikaa on syytä rajoittaa järkeviin lukemiin ja lasta kannustaa tekemään jotain muutakin joko yksin, perheen tai kavereiden kanssa.

Vierailija
13/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

No, olisikohan ap pitänyt herätä vähän aikaisemmin? Asia ei yhdessä yössä muutu, jos vuosiin ei ole mitään vaadittu.

Mistä päättelet että olen herännyt vasta nyt?

Lapsi hoitaa koulunsa kiitettävästi ja käy harrastuksissa arkena. On ihana poika kaikin puolin. Viikonloppuna pelaisi mielellään vaan jos häntä ei muuhun patistella.

Vierailija
14/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä tiedät ettei se kaverin kanssa tekeminen ole sitten pelkällä laitteella oloa?

Mitäpä jos nyt itse osallistuisit ja veisit pojan kavereineen hiihtämään, luistelemaan, laskettelemaan, pulkkamäkeen, makkaranpaistoon, tmvs.

Laitteilla olon rajoittaminen on ok, mutta vie se kunnolla loppuun, että lapsi tosiaan tekee sitten jotain muuta.

Vierailija
15/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut hänelle mahdollisuuden tehdä muuta? Esim harrastukset? Perheen yhteistä tekemistä?

Monella lapsella on esim niitä harrastuksia ja sitä perheen yhteistä tekemistä ettei sillä sinun pojalla ole auttamatta mahdollisuutta edes tehdä mitään niiden kavereiden kanssa.

Vierailija
16/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Lapsi hoitaa koulunsa kiitettävästi ja käy harrastuksissa arkena. On ihana poika kaikin puolin. Viikonloppuna pelaisi mielellään vaan jos häntä ei muuhun patistella.

Sitä suuremmalla syyllä tuommoinen yhtäkkinen laitteiden takavarikointi on sinulta huonoa kasvatusta. Sopikaa etukäteen viikonlopun ohjelmasta ja sallitusta ruutuajasta. Anna pojan myös olla rauhassa ja tehdä sitä mistä tykkää.

Vierailija
17/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Entä sitten? Eikö lapsella saa olla omaa aikaa esim levätä ja ihan vaan olla?

Vierailija
18/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Oli huono aloitus minulta ja tyhmää tulla kyselemään. Tällaisesta lyhytsanaisesta kerronnastani vedetään sellaisia johtopäätöksiä, etten vietä lapseni kanssa aikaa, esimerkiksi. Voin kertoa, että vietän paljonkin, vaikkei minun oikeasti tarvitsisi uskotella teille mitään. Ajattelen kuitenkin, että 10-vuotias tarvitsee myös ikäistään seuraa. Olisin halunnut vaihtaa ajatuksia tasavertaisesti toisten vanhempien kanssa, mutta se ei nyt näytä onnistuvan täällä.

Poistun nyt. Hyvää viikonloppua kaikille ja vähän enemmän positiivisuutta!

Ap

Vierailija
19/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Yritä edes asettua sen lapsen asemaan. Hänellä on koulu, hän tuo töitä kotiin, hänellä on harrastus ja nyt vielä aikuinen ohjaa ja säätelee sitä viikonloppuakin. Asia olisi toinen, jos se arki ei suju sen pelaamisen takia. Nyt olit kohtuuton.

Vierailija
20/32 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Entä sitten? Eikö lapsella saa olla omaa aikaa esim levätä ja ihan vaan olla?

Laitteiden kanssa koko päivän ei ole välttämättä paras rentoutumiskeino

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme