Onko miehiä joita ei kiinnosta tippaakaan autoon liittyvät hommat eikä kodin remppaamiseen/sisustamiseen liittyvät työt eikä
Pihatyöt jos omaa pihaa on eikä ruoanlaitto eikä siivoaminen jne?
Mitä ne sitten tekee kotona, olettaen että ulkopuolinen huoltaa auton+vaihtaa renkaat ja vaimo hoitaa ruoat ja mainitut kotijutut?
Kommentit (37)
Miksi se nainen teksti kaikki kotityöt, jos mies ei tee mitään? Pöljähän pitää olla että tuollaiseen suostuu.
Ja ei, en tunne tuollaisia. Tunnen perinteisiä jotka hoitaa ns. miesten työt, tasa-arvoisia jotka hoitaa kotitöitä ja jotain näiden väliltä. Tyypillisintä taitaa olla, että hoidetaan kaupunkilaisten miesten hommat joita on kuitenkin melko vähän ja lisäksi osallistutaan päivittäisiin kotitöihin. En tunne naisia, jotka olisivat niin hölmöjä että passaisivat aikuista miestä.
Minun mieheni.
Makaa ja tekee ristikoita. Minä hoidan kaikki työt.
Mun mies. Ei tee muuta kuin pelaa. Vie auton huoltoon ja kutsuu huoltomiehen paikalle jos on pakko.
On hyvin paljon miehiä, jotka eivät osaa/halua tehdä autohommia eikä kotiremppoja.
Varmaan suunnilleen saman verran on naisia jotka eivät osaa/halua kokkailla tai siivoilla.
Pitää vain toivoa, että nuo eivät löydä toisiaan :) tai on pinkka kunnossa..
Sitä kun ei kiinnostais tehdä mitään missä joutuu rasittamaan itseä, lumityöt, remppahommat, siivoaminen jnejne. Mutta pakko on jotain aina silloin tällöin tehdä ja jotenkin sitä osaa aina ottaa itteä niskasta ja alkaa tekemään.
Minun mies on tuollainen. Tekee sentään jotain kuitenkin. Hoitaa lasten kuskailut ja käy kaupassa, koska on kätevämpää kuljettaa lapset ja ostokset autolla kuin bussissa. Joskus tekee ruokaa. Mutta minkäänlainen auton rassailu ja kodin sisustaminen tai remontointi ei kiinnosta häntä vähimmissäkään määrin. On sellainen hienohelma, jota kiinnostaa vain puku päällä tehtävät asiat. Mutta olkoon, itseppä hänet valitsin.
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on tällainen. Auton renkaat on kyllä pari kertaa vaihtanut, oli kuulemma miehekäs olo operaation jälkeen. Mutta muuten hän on aika kädetön ja laiska monen tavallisen asian edessä. Minä vaihdan lamput ja pesen viemärit. Kerran, kun tyhjensin hajulukkoa vessan lavuaarista (pesukone veti likavedet takaisin rumpuun, eli korjaus- ei siivoustyö), mieheni seisoi hieman huolissaan vieressä ja sanoi sitten: "Ehkä pitäis kuitenkin kutsua joku putkimies". Putkimies avaamaan hajulukko :--D
No hei, ei paha ollenkaan, minun mies tilasi pesukoneen korjaajan kun nukkasihti oli tukossa 😄
Silloin ajattelin, että kyllähän sitä minäkin voisin perehtyä pesukoneen käyttöohjeisiin kun mies ei sitä tee. Muuten hän hyvä mies.
Autot ja muut miesten työt kiinnostaa, muttei nuo naisten työt sitten yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni.
Makaa ja tekee ristikoita. Minä hoidan kaikki työt.
Se on on oikein!
Meillä mies remppaa itse autot ja moottoripyörät sekä tekee ruokaa ja jopa niittää kesäisin nurmikon.
On meillä auto, mutta ei sitä itse huolleta. Vuosihuollot Länsiautossa, renkaat säilytyksessä Vianorilla, jossa ne myös vaihdetaan. Pihahommia ei ole, eikä asuntoakaan tarvitse remontoida, kun ostettiin uudiskohde. Siivouskin on ulkoistettu. Ruokaa laitetaan molemmat.
Minun mieheni. Meillä ei ole autoa mutta kun vielä oli, niin rengasliike vaihtoi renkaat. Pihaa ei ole mutta jos olisi niin varmasti kävisi joku maksusta pihahommat tekemässä. Mies vaihtaa lamput valaisimiin ja palohälyttimen pariston, mutta kaikkiin muihin kodin remontti- ja ylläpitohommiin palkataan ammattilainen. Eikä asia haittaa minua millään tavalla. Yli 20 vuotta mennyt näin ja toivottavasti menee vielä kauan. Mies on fiksu, hauska, ja todella ihana kumppani.
Tyypillinen hintahtava kaupunkilainen
Minä.
Olen lasten kanssa, luen, kuuntelen/soitan musiikkia, katselen elokuvia, kuntoilen (crosstrainer, käsipainot), meditoin ja kirjoitan.
Ikävä kyllä suurin osa miehistä tykkää elää kuin hotellissa ja täyshoidossa.
Joku muu käy kaupassa, laittaa ruoat, kattaa pöydän, korjaa likaset astiat pois ja tiskaa ne/laittaa koneeseen, tyhjää koneen ja laittaa astiat kaappiin.
Joku muu maksaa laskut, hoitaa sähkösopimukset ja remppatarpeet. Hoitaa autn huollot ja katsastukset sekä tankin täyteen. Ainiin, äijä itse ajaa suurimmaksi osaksi perheen yhteistä autoa. Puoliso hoitaa kakarat tarhaan sekä kauppakäynnit julkisilla koska mies tarvii autoa!
Joku muu huolehtii että kaikilla on puhdasta päälle eli pesee ja sortteeraa pyykit, viikkaa puhtaat takas paikoilleen.
Joku muu hoitaa lasten asiat, rokotukset, hammaslääkärit jne. sekä hoitaa kommunikoinnin tarhan tai koulun kanssa. Järjestää synttärit, ostaa lahjat omille ja kaverisynttäreille.
Joku muu siivoaa, laittelee tavaroita paikoilleen, hoitaa lapset nukkumaan jne.
Joku muu.....
Ei lista tähän lopu. Onko ihme, että naisen elämänlaatu kasvaa 150% eron jälkeen?
Olen hämmentyneen huvittunut hajulukko- ja nukkasihtimiehistä.
Minulle tuollainen olisi kynnyskysymys, koska olen vuosia asunut yksin vanhassa, isotöisessä omakotitalossa.. moinen avuttomuus on sietämåtöntä myös naiselta.
Tosin näitä lukiessa ymmärrän myös, että moni elää varsin parempituloista elämää, jolloin on varaa ostaa palveluita. Kerrostalossa toki ei kiinteistön huoltoon liittyviä töitä ole, kuten omakotitalossa.
Mun puoliso on tällainen. Auton renkaat on kyllä pari kertaa vaihtanut, oli kuulemma miehekäs olo operaation jälkeen. Mutta muuten hän on aika kädetön ja laiska monen tavallisen asian edessä. Minä vaihdan lamput ja pesen viemärit. Kerran, kun tyhjensin hajulukkoa vessan lavuaarista (pesukone veti likavedet takaisin rumpuun, eli korjaus- ei siivoustyö), mieheni seisoi hieman huolissaan vieressä ja sanoi sitten: "Ehkä pitäis kuitenkin kutsua joku putkimies". Putkimies avaamaan hajulukko :--D