Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta äidit, jotka polttavat EIVÄT ANSAITSE olla äitejä!
Jollekkin vaan taitaa tupakka olla tärkeämpää kuin lapsi, miksi muuten kukaan vaarantaisi lapsensa terveyttä tahallaan!
Ja vielä enemmän, jos mahdollista, kuvottaa ne " äidit" , jotka koittavat oikeuttaa käytöstään (myös itselleen) sanomalla, että lääkäri on antanut luvan! Lääkärit eivät ole Jumalia, jotka päättävät antaa äidin vaarantaa lapsensa terveys. Tupakanpoltonhan voi lopettaa jo kun aletaan sitä vauvaa yrittämään!
Kommentit (39)
Vierailija:
Kuka tahansa pystyy kyllä lopettamaan, jos haluaa. Jos taas ei halua, nauttikoon pahoista tavoistaan ja jättäkööt lapsen teon sellaisille jotka oikeasti onvat valmiita tekemään lapsensa eteen kaiken!!
Meistä jokainen tekee virheitä lasten kasvatuksessa. Aivan varmasti myös sinä ap. Tupakointi raskaana ollessa on huono juttu, en sitä kiellä, mutta oletko varma, että sinä itse teet kaiken juuri niin kuin pitää.
Oletko täydellinen äiti? Se maailman ainoa? Lapsestasi varmasti tulee sitten myös täydellinen ihminen. Onneksi olkoon.
Terveisin äiti, joka ei tupakoi, mutta joka varmasti muuten tekee monta virhettä äitinä.
Tällainen ihminen ei vaan voi olla äiti..
Samoin tupakoinnissa, otat tietoisen riskin, että lapsesi sairastuu syöpään. Mutta mitäs sitten. Saattaahan se saada sen muualtakin vai? Kasvakaa aikuisiksi tai jättäkää lasten teko!
syntyä sellaiseen perheeseen.
Onko äiti ollut niin huumeissa ettei ole tajunnut raskaaksitulon mahdollisuutta? Lapselle se ei ainkaan ole hyvä. Luultavasti joutuu huostaanotetuksi.
Ja voin vaikka vannoa olevani parempi äiti kuin alkoholisti tai huumeiden käyttäjä, vaikka muita virheitä tekisinkin.
Kuin että olisivat alkoholisteja, narkkareita, rosvoja, murhaajia, tai jotain muuta paskaa.
Ja mä en polta. Enkä tosiaan toivo että lapseni rupeasivat polttamaan, mutta jos rupeavat niin, enpä menis toivomaan että eivät lapsia saisi.
Miten on ap:n laita? mitä jos lapsesi rupeavat polttamaan tupakkaa? vieläkö olet samassa kannassa silloin?
Ja mä voin sanoa että, tunnen henkilöitä joiden vanhemmat eivät polta mutta lapset ovat ruvenneet polttamaan.
Jokainen tehkööt itselleen mitä tykkää, mutta älkää hyvät ihmiset vaarantako lapsianne tupakoinnin haitoille!
ap
...mammoja vaivaa? Puolustelette röökinvetoa raskaanaollessa. Sama kai se mitä ne ääliömammat tekee lapsen syntymän jälkeen, mut ei TODELLAKAAN ole hyväksyttävää vetää röökiä posket lommolla maha pystyssä. Ei ihme, että lehdet tänään kirjoitti, että arvot ovat kovenneet. Pääasia että itse tuntee mielihyvää.
Vaikka raskauden aikainen tupakointi on todella haitallista, se ei aiheuta lapselle syöpää, kuten ei imetyksen aikainenkaan. Ainoa syöpäriski tulee siitä jos lapsi altistuu tupakansavulle, mutta siitähän ei tässä keskustelussa ollut kyse.
Turvaton auto jolla ajellaan = tietoinen riski
Lisäaineellinen ruoka, jota syödään = tietoinen riski
Alkoholi, jota juodaan (vaikka vain kerran vuodessa) = tietoinen riski
Mammografia, joka tehdää = tietoinen riski
Ultra, joka tehdään = tietoinen riski
Ratsastamaan raskaana = tietoinen riski
Lapsi hoitoon = tietoinen riski
Nämä nyt vaan tässä ihan omassa elämässä otettuja tietoisia riskejä viime aikoina. Enemmänkin varmaan on.
Ei, huume- ja alkoholistiäitien ei TARVITSE tehdä lapsia. Mutta ymmärrätkö sinä ollenkaan, että narkkari tai alkoholisti ei TAJUA/VÄLITÄ ehkäistä raskauksia??? Ja jos hän raskautuu, siitäkään hän ei yksinkertaisesti TAJUA tai EI HALUA TAJUTA mitään??
Ihan oman sivistyksen vuoksi kannattaisi tutustua, mitä se elämä raadollisimmillaan voi olla. Huoh....
itsekkäitä omaan napaan tuijottelijoita kaikki raskaana ja imettäessään polttavat äidit!!!
ajattelisivat lastansa!!!!!!
Minuakaan ei siis pitäisi olla olemassa? Pitäisiköhän mennä sanomaan äidille, miten huono äiti hän on ollutkaan?
Vierailija:
Minuakaan ei siis pitäisi olla olemassa? Pitäisiköhän mennä sanomaan äidille, miten huono äiti hän on ollutkaan?
Ei vaan pidä paikkaansa!
En kehtaa kavereille ääneen sanoa. Tekisi mieleni myös anoppia kieltää polttamasta kun on lasteni kanssa, mutta en voi.
Kaikki ei mene niin kuin minä haluan.
ja oma lapseni saa liikaa karkkia koska minä olen riippuvainen siitä. Minä tai lapseni emme ole ylipainoisia.
Pitäisikö niiltä ottaa lapsi pois jotka tupakoivat vai mitä te tällä tuomiollanne haette?
-Riskit ja vaarat ovat kiistattomasti kaikkien tiedossa.
-Muitakin vaaroja on maailma pullollaan, mutta se ei poista tätä vaaraa.
-Altistatte puolustuskyvyttömät lapsenne vaaraan tietoisesti ja täysin vapaan harkintanne mukaisesti.
Säälittävää ja alistavaa lapselle, pitäisi joku rangaistus olla! Jos ajattelee lapsen parasta, tällaista ei KUKAAN tekisi.
äärimmäiset ja kärjistetyt näkemykset siitä, että minkälaiset elämäntavat aikuisille sallitaan. Et puhunut raskaana olevista naisista. Jos puhuisit näkemystäsi olisi helpompi ymmärtää. Silloinkin uskon kuitenkin enemmän kannustavaan ja tukevaan kommenttiin kuin siihen, että suoraan lyttää raskaana olevan äidin ja toivottaa vielä ehkä huonoa onnea syntymättömälle lapselle.
Harvoilla aikuisilla myöskään on täysin terveelliset elämäntavat. Yhtälailla voi raivota siitä, että joku syö suklaapatukan tai juo drinkin päivässä eikä mene edes kuntosalille kerran viikossa. Pieni on maailma jos kuvittelee, että kaikilla on samanlaiset elämäntavat kuin itsellä ja että niitä voidaan rajoittaa vaikka lainsäädännön kautta helposti. Ihmisillä on myös oikeuksia. Aikuisen naisen, jolla on lapsi, eräs oikeus liittyy siihen, että hän saa halutessaan tupakoida ilman, että pelkää lapsensa huostaanottoa asian takia. Siitä vasta jännä maailma tuliskin. En voi sanoa haluavani elää ikinä sellaisessa.
Toki paheksun myös, jos näen, että autossa, jossa on lapsia poltetaan. Tai sisällä poltetaan. Tätäkään en hyväksy. Eikä hyväksy kukaan muukaan, joka lapsen etua ajattelee.
Kenellekään, lapselle tai aikuiselle, en toivo pahaa. Tuollainen taas on ihan tuulesta temmattua. Päinvastoin, toivon todella, että nämä tupakoinnille altistuneet lapset saisivat kasvaa terveenä, mutta ikävä kyllä, ihan lähipiirissä on ollut tapaus, jossa näin ei ole käynyt :(
-ap
vaikutuksista. Naurettavaa.
Käykääs sauhuilla vaan ja katsokaa tulevaisuuteen. Lapsenne tupakoivat varmasti jo aika nuorena ja jatkavat äiskän aloittamaa perinnettä.