Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alivuokrasopimus avomiehen kanssa?

Vierailija
01.06.2015 |

Onko kellään kokemusta alivuokrasopimuksen tekemisestä ja KELAkorvauksista? Minulla oli oma firma ja miehellä myös. Nyt tehtiin niin että ajettiin mun firman konkurssiin. Miehellä asiat ihan hyvin ja talo hänen nimessä. Ajattelimme nyt hakee asumistukea mulle. Ei tullut ennen mieleen mutta kyllä Kelan laskurin perusteella olisi mahdollista saada noin 450 €. Mutta: Kannattaako hakee? Onko vaikea hakee? Olen nyt jo ollut 5 vuotta kirjoilla "hänen" talossa mutta eihän Kela siihen voi vetoa. Sehän on mahdollista että olemme eronneet ja nyt hän vuokraa mulle osan talosta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene miehellesi töihin

Vierailija
2/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:11"]

Mene miehellesi töihin

[/quote]

Mulla on sen verran ulosotossa että ei kannata käydä töissä. Ja kotona on ihan tarpeeksi tekemistä. Mun aihe oli: Alivuokrasopimus aviomiehen kanssa ja KELAkorvaukset... Ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:11"]

Mene miehellesi töihin

[/quote]

Mulla on sen verran ulosotossa että ei kannata käydä töissä. Ja kotona on ihan tarpeeksi tekemistä. Mun aihe oli: Alivuokrasopimus aviomiehen kanssa ja KELAkorvaukset... Ei muuta.

[/quote]

Sorry. AVOMIES. ei aviomies... - ap

Vierailija
4/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sun vuokraksi on määritelty?

Vierailija
5/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se varsinainen siipeilijä olet. Muista antaa auliisti pillua jotta saat pitää katon pääsi päällä.

Vierailija
6/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun pummi. Veloissa ja pitäis vielä saada Kelalta asumistuet vaikket niihin ole oikeutettu kun asut normituloisen miehen kanssa yhdessä.

Vierailija
7/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:18"]

Paljonko sun vuokraksi on määritelty?

[/quote]

Käytin Kelan laskuria ja sen mukaan 580 € vokra oli maksimi... Jos kelalta saa vaikka noin 450 sitten, jäisi miehen veromaksujen jälkeen vielä noin 300 € plussaa. 300 € per kk ei nyt ole niin iso raha mutta kuiteskin hyvä "palkka" jos hakemukseen ja asian hoitamiseen mene vain muutama tunti.

Vierailija
8/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on ollut aika tiukkana näissä: Ihan aidosti kimppakämpässä asuvien on vaikea saada selvitettyä, ettei ole kyse pariskunnasta. Eli ei, ei onnistu kusetuksesi. Mene töihin, tai haista ...

Vierailija
9/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:18"]

Sinähän se varsinainen siipeilijä olet. Muista antaa auliisti pillua jotta saat pitää katon pääsi päällä.

[/quote]

En ole siipeilijä. Mun firman konkurssi oli "yhteinen" päätös ja molempien etu.

Vierailija
10/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D joo ei tosiaan tuu toimimaan. Miten sulla on voinut olla oma firma kun oot noin pihalla asioista?

Vierailija
11/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:25"]Kela on ollut aika tiukkana näissä: Ihan aidosti kimppakämpässä asuvien on vaikea saada selvitettyä, ettei ole kyse pariskunnasta. Eli ei, ei onnistu kusetuksesi. Mene töihin, tai haista ...
[/quote]
Kela takertuu näihin tosi helposti. Me asuttiin ex avomiehen kanssa vielä kolme kuukautta samassa taloudessa eron jälkeen kun opiskelujen takia en pystynyt muuttamaan pois. Kela ei meinannut millään uskoa eroa, ja kyse oli vielä kaksiosta. Lopulta kuvasin kameralla asuinolot kun majoituin tosiaan sohvalla ja vaatteet jätesäkeissä ja itku silmässä istuin Kelassa kertomassa miten asiat meni. Sen jälkeen sain opintotuen lisäksi asumistuen ja kävin koulun loppuun että pääsin töihin ja muuttamaan äkkiä pois kamalan entisen mieheni luota.

Vierailija
12/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:28"]

:D joo ei tosiaan tuu toimimaan. Miten sulla on voinut olla oma firma kun oot noin pihalla asioista?

[/quote]

Asumistuesta ei tarvitse paljon tietää kun on yritystoimintaa... Vai pitääkö?

Vierailija
13/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule onnistumaan. 

Vierailija
14/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaisen toiminnan edes kuuluisi onnistua? Röyhkeää!

Vierailija
15/15 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee duuniin ja maksa velkas siipeilijä