Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö juhlissa mieluummin leipomon kakkua vai itsetehtyä?

Vierailija
01.06.2015 |

ristiäisissä yms.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä. Leipomokakut eivät ole yhtä hyviä, mutta ymmärrettävästi tilataan sellainen, kun vieraita on oikein paljon. On kiusallinen hetki, kun kakku on oikein pahaa ja sitä pitäisi kohteliaasti saada syötyä palanen kakistelematta. Joskus leipomokakkujen kanssa käy näin, mutta onneksi eivät sentään ole yhtä pahoja kuin pakastekakut.

Vierailija
22/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän konditorian kakkua, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan molempia kakkuja. Luultavasti maistelen kaikki muutkin tarjottavat. Mutta olenkin läski.

Vierailija
24/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ristiäisiin pari viikkoa siiten naked caken ja se oli menestys! Kiva kun ei ole niin tarkka koristelu ym muu.

Vierailija
25/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että joillakin itse tehdyt kakut ovat sellaisia että niissä on ihan liikaa kaikkea. Lisäksi kokonaisuutta ei ole ajateltu lainkaan, on tyyliin banaania ja hillaa ja kinuskia ja raskanpastilleja tungettu samaan kakkuun!

Vierailija
26/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyjä, aina. On paljon mielenkiintoisempaa. Se on osa tunnelmaa kun emäntä jännittää pidetäänkö hänen kakustaan. :)

Vierailija
27/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetehtyä! Mutta ristiäisissä sen ymmärtää, jos on jouduttu turvautumaan leipomon shitteihin

Vierailija
28/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 21:40"]Itsetehtyjä, aina. On paljon mielenkiintoisempaa. Se on osa tunnelmaa kun emäntä jännittää pidetäänkö hänen kakustaan. :)
[/quote]

Mä jännittäisin enemmän sitä leipomon kakkua, koska osaan tehdä hyviä kakkuja. Kaikkia ei voi miellyttää makuyhdistelmillä miellyttää mutta pahaa ei kyllä tule.

Vierailija
29/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyviä molemmat :) Ja mulle on kyllä yks hailee onko ite tehty vai leipomon...

Vierailija
30/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miste te ootte kakkunne oikein ostaneet kun leipomon kakut muka noin pahoja? Mä olen syönyt monia todella hyviä leipomon kakkuja ja monia todella hyviä itse tehtyjä.

Vierailija
31/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan on hyvää. Jos on hyvä leipuri, niin sitten itse tehtyä.

Vierailija
32/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty. Tein mun valmistujaisiin ite suklaakakun ja voileipäkakun ja jäi niin onnettomat siivut rääpiäisiin, et tuli vaan paha mieli.
Oon liian hyvä leipuri :(

Vierailija
33/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi. Leipurina tykkään toki tehdä itse kakut omiin juhliin, mutta toisten juhlissa syön ihan yhtä mielelläni itsetehtyjä tai leipomon kakkuja. 

Vierailija
34/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kuka on tehnyt, kunhan on hyvää :)

Vierailija
35/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä, lupaan syödä joka tapauksessa ja otan lisääkin, jos kehtaan. Mulle kelpaa myös ne teidän dissaamat hillo-banaani-kerma -yhdistelmät. Oikeasti. Ennen tätä palstaa en edes tajunnut, että niitäkin kuuluisi inhota.

Ainoa toive on, että se kakku on kostutettu riittävästi. Mutta syön kyllä sen kuivemmankin version, ei siinä mitään :D

Vierailija
36/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdun aina vähän juhlissa, kun näen leipomon kakkua kannettavan pöytään ja petyn hieman kuin on omatekoista, ellei ole tuttu paikka mistä tiedän saavani hyviä kakkuja. Leipomon kakut ovat yleensä hyviä ja joskus todella hyviä. Itse tehdyt ovat joskus jopa leipomokakkuja parempia, mutta valitettavan usein myös aika huonoja. En ole nähnyt leipomokakussa raakaa tai palanutta pohjaa, juoksettunutta suklaata, tai enimmäkseen hillansiemenistä koostuvaa täytettä, mutta omatekoisissa olen. Saati sitten näitä "leipomon kakut ovat aina niin makeita, joten korvasin kermavaahdon rahkalla"-säätäjiä.

Vierailija
37/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomon, sillä pelkään ulkomaalaisia pakastemarjoja. Tosin yrityksetkin mokailevat.

Vierailija
38/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu on kondiittori ammatiltaan ja pyörittää leipomo-kondiittoria ihan hyvin menestyvänä firmana käsittääkseni. Mutta hyvää ei sieltä koskaan saa, voileipäkakussakin on italiansalaattia jne.

Itse siis leivon paremmat kuin (ko.) ammattilainen enkä sen perusteella leipomoista osta kakkuja tms. Jonkun leivoksen kahvin kanssa tai sämpylän evääksi mutta siihen se jää.

Vierailija
39/39 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomoiden kakut ovat lähes aina hyviä. Omassa kaveripiirissä on aivan onnettomia leipureita ja heidän tekemänsä kakut ovat hirveitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan