TVOF 2022 keskustelu
Mitä mieltä? Kommentit? Ensimmäinen laulaja oli hyvä!
Kommentit (3109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihialaiset äänesti, ei oo varaa enää mitään levyjä ostella.
Levyjä ei taideta nykyään tehdä vaan kaikki ilmestyy diginä. Sussua kannustetaan ympäri Suomea. Minä Turusta ja Logomossa itsekin.
Aivan sama! Sanotaanko, että yli 50 prosenttia äänestäneistä tulee pettymään jatkossa. Persoona.
Ennustajana sinun ei ehkä kannata jättää päivätyötä jos sellainen ylipäätään on olemassa. Epäilen. Koska persoona. Jos osumatarkkuus on samaa luokkaa kuin Keiran tai Paavon ennustaminen voittajaksi 😆
Ihanasti meni tunteisiin...🤣🤣Sama kohtalo on kuin muillakin voittajilla, luiskaan vaan! Edith Piaf on jo keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levyjä ei taideta nykyään tehdä vaan kaikki ilmestyy diginä. Sussua kannustetaan ympäri Suomea. Minä Turusta ja Logomossa itsekin.
No Turku ja Laihia on melkein sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä heimo se Erkin heimo oikein on? Luulin Suomessa olevan vain Hämäläisiä, Karjalaisia, Savolaisia, Pohjalaisia sekä niiden ja suomenruotsalaisten sekoituksia. Terveisin lukion Historian opettaja, vapaalla skumppalasi kädessä ja ylioppilashattu päässä.
Sun pitää kysyä sitä Sussun mieheltä, jonka nimi se on. Sussu ei ole Erkinheimo alkujaan.
Kysy mieluummin Erkiltä kenen heimo on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama! Sanotaanko, että yli 50 prosenttia äänestäneistä tulee pettymään jatkossa. Persoona.
Ennustajana sinun ei ehkä kannata jättää päivätyötä jos sellainen ylipäätään on olemassa. Epäilen. Koska persoona. Jos osumatarkkuus on samaa luokkaa kuin Keiran tai Paavon ennustaminen voittajaksi 😆
Ihanasti meni tunteisiin...🤣🤣Sama kohtalo on kuin muillakin voittajilla, luiskaan vaan! Edith Piaf on jo keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kyllä vaikuttaa että jollain on mennyt aika päätyyn asti se että Sussu voitti. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kyllä massiivisesta äänimäärästä huolimatta sussun omia digitaalisia julkaisuja mm. Youtubessa tai spotifyssä ei juurikaan kuunnella. Artistia kolla kuuntelumäärät on muutama tuhat vuosien mittaan ei voi parhaalla tahdollakaan pitää kovinkaan suosittuna. Eikö tää täälläkin mellastava superfanien joukko kuuntele itse idolinsa musiikkia itse vai mikä mättää? Toisaalta mistä ihmeestä noi kaikki äänet ilmestyi jos ei kuuntelijoilta?
Levy-yhtiöt tykkää enemmän artisteista joita joku kuunteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kyllä vaikuttaa että jollain on mennyt aika päätyyn asti se että Sussu voitti. 🤗
Luulisi että artistin tavoite on saada lisää faneja eikä voittaa joku täysin turha kisatitteli. Tuolla jatkuvalla länkytyksellä vaan karkoitat potentiaalisia faneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kyllä massiivisesta äänimäärästä huolimatta sussun omia digitaalisia julkaisuja mm. Youtubessa tai spotifyssä ei juurikaan kuunnella. Artistia kolla kuuntelumäärät on muutama tuhat vuosien mittaan ei voi parhaalla tahdollakaan pitää kovinkaan suosittuna. Eikö tää täälläkin mellastava superfanien joukko kuuntele itse idolinsa musiikkia itse vai mikä mättää? Toisaalta mistä ihmeestä noi kaikki äänet ilmestyi jos ei kuuntelijoilta?
Levy-yhtiöt tykkää enemmän artisteista joita joku kuunteleekin.
Jokaisella genrellä on oma kuulijakuntansa. Eikä tässä äänestetty mikä skene on paras. Itse kuuntelen monenlaista, ja käyn tiuhaan esim rocktapahtumissa ja hevikeikoilla. Olen erään hevibändin "superfani" siis jos sillä tarkoitetaan sitä että seuraan julkaisuja, keikkoja, kuuntelen musiikkia ja kommentoin juttuja Suomessa. Sellaista täällä pilkataan, ainakin jos tykkää "väärästä" artistista. Muiden "superfanitus" lienee kaikesta päätellen ihan hyväksyttyä mutta Sussun ei? Uskoisin että jokainen artisti kuitenkin tarvitsee just niitä faneja eli kuuntelijoita.
En silti äänestänyt skeneä vain siksi että tykkään hevistä vaan ihan sen tunnekokemuksen vuoksi josta aiemmin olen kirjoittanut. Laulu joka meni sydämeen oli Sussun vahva laulu. Siis meni niihin kuuluisiin tunteisiin. :-) Just hevissäkin tärkeä. Paavo ei ollut livenä niin vahva kuin esim Pyry oli. Pyryn biisivalinta oli väärä.
Eikä se Keiran, Paavon tai Roosan arvoa vähennä että Sussu voitti. Sussusta vaan pidettiin murskaavasti enemmän ja hänen tietä oli ilo seurata. Lauloi niin Sipen ja Tonin kuin myös minun sydämeen. Aiempia Sussun videoita en ole edes nähnyt koska en ole tiennyt että hän laulaa. Miten niistä nyt mitään voi päätellä jatkoja ajatellen? Näissä uusissa videoissa näkyy että häntä fanitetaan Ranskaa ja Jenkkejä myöten. Sussu on kuulemma laulanut myös Led Zeppeliniä ja muutakin rockia ja olis kiva kuulla tulevilla Sussun keikoilla niitäkin. Sillä keikoille tässä on päästävä. Lupaan sitten kommentoida millaisia ne on.
Koeta sinä hyvä ihminen päästä yli pettymyksestäsi ja jatkaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että artistin tavoite on saada lisää faneja eikä voittaa joku täysin turha kisatitteli. Tuolla jatkuvalla länkytyksellä vaan karkoitat potentiaalisia faneja.
En usko että minun mielipiteelläni on sellaista merkittävyyttä että se vaikuttaisi kuvaamallasi tavalla. 🤗 Luulisin kuitenkin että jokaisen Voiceen osallistujan tavoite on ollut voittaa Voice ja saada levytyssoppari. Tuskin ne nyt pizzan toivossa on osallistuneet. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levy-yhtiöt tykkää enemmän artisteista joita joku kuunteleekin.Jokaisella genrellä on oma kuulijakuntansa. Eikä tässä äänestetty mikä skene on paras. Itse kuuntelen monenlaista, ja käyn tiuhaan esim rocktapahtumissa ja hevikeikoilla. Olen erään hevibändin "superfani" siis jos sillä tarkoitetaan sitä että seuraan julkaisuja, keikkoja, kuuntelen musiikkia ja kommentoin juttuja Suomessa. Sellaista täällä pilkataan, ainakin jos tykkää "väärästä" artistista. Muiden "superfanitus" lienee kaikesta päätellen ihan hyväksyttyä mutta Sussun ei? Uskoisin että jokainen artisti kuitenkin tarvitsee just niitä faneja eli kuuntelijoita.
En silti äänestänyt skeneä vain siksi että tykkään hevistä vaan ihan sen tunnekokemuksen vuoksi josta aiemmin olen kirjoittanut. Laulu joka meni sydämeen oli Sussun vahva laulu. Siis meni niihin kuuluisiin tunteisiin. :-) Just hevissäkin tärkeä. Paavo ei ollut livenä niin vahva kuin esim Pyry oli. Pyryn biisivalinta oli väärä.
Eikä se Keiran, Paavon tai Roosan arvoa vähennä että Sussu voitti. Sussusta vaan pidettiin murskaavasti enemmän ja hänen tietä oli ilo seurata. Lauloi niin Sipen ja Tonin kuin myös minun sydämeen. Aiempia Sussun videoita en ole edes nähnyt koska en ole tiennyt että hän laulaa. Miten niistä nyt mitään voi päätellä jatkoja ajatellen? Näissä uusissa videoissa näkyy että häntä fanitetaan Ranskaa ja Jenkkejä myöten. Sussu on kuulemma laulanut myös Led Zeppeliniä ja muutakin rockia ja olis kiva kuulla tulevilla Sussun keikoilla niitäkin. Sillä keikoille tässä on päästävä. Lupaan sitten kommentoida millaisia ne on.
Koeta sinä hyvä ihminen päästä yli pettymyksestäsi ja jatkaa elämää.
Missä ne kuuntelijat sitten on? Luulen että minua kiinnostaa sussun voittama titteli ihan yhtä vähän kuin se kiinnostaa levy-yhtiötäkin. Noita kiinnistaa artistit joita kuunnellaan koska noi on kiinnostuneet levymyynnistä ja sen tuomista tuloista.
Vain sinä tunnut luulevan että tää titteli oli se tärkein saavutus ja muuta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Turku ja Laihia on melkein sama asia.
No ainakin sellaselle jolla maantiede yhtä hyvin hallussa kuin sulla 😀
Hyssytellyn terrori-iskun takana persujen jäsen, uhreja useita. Ei uutta persuilta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7511cc93-b224-450a-a6de-31826fc90aac
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levy-yhtiöt tykkää enemmän artisteista joita joku kuunteleekin.Jokaisella genrellä on oma kuulijakuntansa. Eikä tässä äänestetty mikä skene on paras. Itse kuuntelen monenlaista, ja käyn tiuhaan esim rocktapahtumissa ja hevikeikoilla. Olen erään hevibändin "superfani" siis jos sillä tarkoitetaan sitä että seuraan julkaisuja, keikkoja, kuuntelen musiikkia ja kommentoin juttuja Suomessa. Sellaista täällä pilkataan, ainakin jos tykkää "väärästä" artistista. Muiden "superfanitus" lienee kaikesta päätellen ihan hyväksyttyä mutta Sussun ei? Uskoisin että jokainen artisti kuitenkin tarvitsee just niitä faneja eli kuuntelijoita.
Koeta sinä hyvä ihminen päästä yli pettymyksestäsi ja jatkaa elämää.Missä ne kuuntelijat sitten on? Luulen että minua kiinnostaa sussun voittama titteli ihan yhtä vähän kuin se kiinnostaa levy-yhtiötäkin. Noita kiinnistaa artistit joita kuunnellaan koska noi on kiinnostuneet levymyynnistä ja sen tuomista tuloista.
Vain sinä tunnut luulevan että tää titteli oli se tärkein saavutus ja muuta ei tarvita.
Mistä ihmeestä sinä tiedät mitään levy-yhtiöiden ambitioista? Koeta nyt päästä yli traumastasi. On se Sussu erikoinen muija kun tekee näin valtaisan vaikutuksen. Minuun teki vaikutuksen se käsittämättömän hieno tunnelataus mikä hänellä on. Mut täällä.... Kauhea paskamyrsky niinkin mitättömäksi määrittelemäsi kilpailun voitosta. Ei tajua kyl... Jos on niin vähän kiinnostava niin miksi tämä kaikki vaivannäkö mitättömän kilpailun mitättömästä kilpailijasta...
Tosi vaikea nähdä Sussua levyttävänä/keikkailevana artistina. Hienosti laulaa ja varmasti ansaittu voitto, mutta todella raskas laulutyyli omaan korvaan. Tuota paatosta kun pitäisi kuunnella parin tunnin konsertti, niin huh. Ainakaan toistaiseksi Sussu ei esittänyt minkäänlaista monipuolisuutta tai vaihtelevuutta. Tosiaan joka biisi täysillä vibratolla alusta loppun, kuten joku vapaasti lainattuna aiemmin kommentoi.
Muistin hänet kyllä jo Idolsista, oli todella kova sielläkin. Yksi tai kaksi biisiä erillisinä ohjelmanumeroina menee, mutta en tiedä saako siitä vielä kokopäiväistä laulajan uraa :)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä finaali ja voittaja herättää voimakkaita tunteita. Itse olen katsonut ohjelmaa jo vuosia pelkästään hetken huvina, enkä mieti lainkaan, miten jonkun ura tuosta urkenee tai ketä haluaisin jatkossa kuunnella. Ei sillä ole mitään väliä tämän jälkeen. Ohjelma on ohjelma ja musiikki sitten erikseen. Jotenkin huvittaa aina nämä "siitä ja siitä tulee vielä tähti". Ei ole tainnut koskaan tulla, ja se on ihan ok.
Mitä nyt pitää tähteytenä ja mitä ei. Jokainen tuonne uskaltautuva toivoo varmasti tienaavansa leipänsä laulamisella. Näinhän monelle on tapahtunut että laulukilpailussa kyvyt huomataan ja siitä on ura lähtenyt käyntiin. Esim ihan oikeaksi tähdeksi ja isoihin kuvioihin on kai ainoana noussut Alma, ja osallistui Idolsiin. Hengaa ja tekee töitä kansainvälisten megastarojen kanssa ja kirjoittaa heille biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi vaikea nähdä Sussua levyttävänä/keikkailevana artistina. Hienosti laulaa ja varmasti ansaittu voitto, mutta todella raskas laulutyyli omaan korvaan. Tuota paatosta kun pitäisi kuunnella parin tunnin konsertti, niin huh. Ainakaan toistaiseksi Sussu ei esittänyt minkäänlaista monipuolisuutta tai vaihtelevuutta. Tosiaan joka biisi täysillä vibratolla alusta loppun, kuten joku vapaasti lainattuna aiemmin kommentoi.
Muistin hänet kyllä jo Idolsista, oli todella kova sielläkin. Yksi tai kaksi biisiä erillisinä ohjelmanumeroina menee, mutta en tiedä saako siitä vielä kokopäiväistä laulajan uraa :)
Musiikillisia genrejä vaan on olemassa monia muitakin kuin niitä, mitä soitetaan ärsyttävyyteen asti kaupallisilla radiokanavilla. Ja kaikilla niistä on omat fanijoukkonsa.
Sussulla var,asti omansa, kunhan onnistuu pääsemään itselleen oikeisiin piireihin.
Joku mamma kirjoitti antaneensa monta ääntä Sussulle. No, helppohan se on jos on pari puhelinliittymää, tekstarit, soitot ja vielä hybriditv. Ihan maanista touhua. Sussu kultti? Varmaan samoja mammoja jotka hurahtaneet johonkin young living öljyihin. Sussu herätysjuhliin kiekumaan :D Ens vuonna kukaan ei muista. Good luck.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koeta sinä hyvä ihminen päästä yli pettymyksestäsi ja jatkaa elämää.Missä ne kuuntelijat sitten on? Luulen että minua kiinnostaa sussun voittama titteli ihan yhtä vähän kuin se kiinnostaa levy-yhtiötäkin. Noita kiinnistaa artistit joita kuunnellaan koska noi on kiinnostuneet levymyynnistä ja sen tuomista tuloista.
Vain sinä tunnut luulevan että tää titteli oli se tärkein saavutus ja muuta ei tarvita.Mistä ihmeestä sinä tiedät mitään levy-yhtiöiden ambitioista? Koeta nyt päästä yli traumastasi. On se Sussu erikoinen muija kun tekee näin valtaisan vaikutuksen. Minuun teki vaikutuksen se käsittämättömän hieno tunnelataus mikä hänellä on. Mut täällä.... Kauhea paskamyrsky niinkin mitättömäksi määrittelemäsi kilpailun voitosta. Ei tajua kyl... Jos on niin vähän kiinnostava niin miksi tämä kaikki vaivannäkö mitättömän kilpailun mitättömästä kilpailijasta...
Kuuntelijat = tulot.
Silleen se toimii. Kisan voittodiplomeja voi printata seinilleen vaikka kerran päivässä mutta jos musiikkia ei kuunnella niin silloin ei ole tulojakaan eikä levy-yhtiötä hirveästi kiinnosta.
Toki nykyään voi julkaista jossain pikkustudiossa tai vaikka kotistudiossa omakustanteenakin jos on varma oman taiteensa menestyksestä. Sussun tuotoksia löytyy mm. spotifystä ja youtubesta eikä niillä hirveästi ole kuuntelijoita.
Ja voisit lopettaa pikkuhiljaa tuon feikkiuhriutumisen siitä miten sussua nyt muka palstalla sorretaan koska ei sorreta. Sinua tässä haukutaan koska et osaa lopettaa tuosta sussun voitosta länkyttämistä eikä sussua.
Vierailija kirjoitti:
Hyssytellyn terrori-iskun takana persujen jäsen, uhreja useita. Ei uutta persuilta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7511cc93-b224-450a-a6de-31826fc90aac
Mene nyt v....uun tuon aiheen kanssa tästä ketjusta kiitos.
Ehkä tarvitaan moiseen murskavoittoon enemmän kuin yksi Sussun kuningatarmaisesta laulusta ylevöittynyt. Kyyneleet silmissä aina kun Sussu laulaa. Pyrykin Sussun facessa ylisti Sussua ja alusta asti Pyry fanittanut Sussua. Varmaan äänestänytkin.