Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinulle järkytys, jos kuukauden kuluttua kaikki koronarajoitukset olisi purettu ja kaikki olisivat palanneet työpaikoilleen?

Vierailija
28.01.2022 |

Korona olisi muisto vain jossain menneisyydessä ja naureskeltaisiin vain sille kuinka yliherkkiä oltiin kun mentiin sulkemaan kokonainen maakunta ja otettiin valmiuslaki käyttöön yms.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi, mutta yllätys se olisi. En oikein jaksa uskoa noin nopeaan rajoitusten purkuun, mutta varsinkaan en usko siihen, että ihmiset palaisivat normaaliin. Veikkaan, että maskisuosituksen poistuttua tulee aluksi n. puolet kulkemaan vielä maskin kanssa. Jonkun ajan kuluttua (se aika voi olla muutamasta päivästä muutamaan viikkoon) maskia käyttävien määrä laskee niin, että enää n. 25% käyttää maskeja. Ja lopulta vielä pitkänkin ajan kuluttua pieni vähemmistö käyttää maskeja sitkeästi joka paikassa. 

Veikkaan, että olet väärässä!

Maskien käyttö loppuu heti. Pieni vähemmistö voi jäädä. Osa jopa lopullisesti.

Nimim poltetaan maskit!673

Syksyllä ainakin Helsingissä valtaosa käytti maskeja, vaikka maskisuositus muuttui, ja tähän perustin arvaukseni. Mutta tottakai itsekin toivon olevani väärässä - olisi todella ikävää, jos ihmiset eivät pääsisi enää eroon maskeista. Pelkään kuitenkin, että se on joillekin melkein ylipääsemättömän vaikeaa.

Tietenkin käytän FFP2-suojaimia jatkossakin, ainakin influenssakausina. Mutta ei sinun tarvitse kantaa minun toiminnastani huolta. Ei minua ainakaan kiinnosta, mitä sinä teet.

Vierailija
42/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Ei olisi, koska mikään ei muuttuisi.

Se, että baariin ei pääse tai festareille, ei ole minun elämääni hetkauttanut ollenkaan.

Töissä ja harrastuksissa olen käynyt normaalisti.

Muutenkin ihmetellyt tätä touhotusta, ihmiset ahdistuu rajoituksista niin että alkaa vintissä vippaamaan. On se mielenterveys pienestä kiinni jos ei saa notkua kännissä aamuun asti pienessä pimeässä meluisassa huoneessa.

Olen liki viisikymppinen nainen ja korona ei ole vaikuttanut minunkaan elämääni oikeastaan ollenkaan. Töissä olen käynyt ihan normaalisti kodin ulkopuolella, samoin kaupoissa ja harrastuksissani. Maskia olen pitänyt lähes alusta alkaen ja tottunut siihen niin täydellisesti, että en edes muista sen olemassaoloa välillä.

Vanhempani ovat kahdeksankymppisiä ja heidänkin elämä on ollut muutamaa ensimmäistä kaoottista viikkoa lukuunottamatta ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi, mutta yllätys se olisi. En oikein jaksa uskoa noin nopeaan rajoitusten purkuun, mutta varsinkaan en usko siihen, että ihmiset palaisivat normaaliin. Veikkaan, että maskisuosituksen poistuttua tulee aluksi n. puolet kulkemaan vielä maskin kanssa. Jonkun ajan kuluttua (se aika voi olla muutamasta päivästä muutamaan viikkoon) maskia käyttävien määrä laskee niin, että enää n. 25% käyttää maskeja. Ja lopulta vielä pitkänkin ajan kuluttua pieni vähemmistö käyttää maskeja sitkeästi joka paikassa. 

Syksyllä ainakin Helsingissä valtaosa käytti maskeja, vaikka maskisuositus muuttui, ja tähän perustin arvaukseni. Mutta tottakai itsekin toivon olevani väärässä - olisi todella ikävää, jos ihmiset eivät pääsisi enää eroon maskeista. Pelkään kuitenkin, että se on joillekin melkein ylipääsemättömän vaikeaa.

Tietenkin käytän FFP2-suojaimia jatkossakin, ainakin influenssakausina. Mutta ei sinun tarvitse kantaa minun toiminnastani huolta. Ei minua ainakaan kiinnosta, mitä sinä teet.

Muista sitten että max 75min kerrallaan ja välissä oltava 30min tauko.

Vierailija
44/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä odotellessa..

Noin 50 000 suomalaista kuolee vuosittain. Koronaan tai oikeastaan koronan kanssa kuolleita (kaikki eivät siis kuolleet itse koronaan) on koko pandemian ajalta alle 2000 henkilöä. Suhteutettuna Suomen väkilukuun näistä kuolleista rokottamattomia on 0,1 % ja rokotettuja 0,01 % Keski-ikä noin 80 ja perussairauksia päälle. Valtaosalla myös ylipainoa ja alhaiset D-vitamiinitasot.

Vierailija
45/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo tule tapahtumaan. Lisäksi todetaan muutaman kuukauden päästä että rokotukset ovatkin itseasiassa hyvin haitallisia. :D

Vierailija
46/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla tulee iso poru. Muualla en ole nähnyt samaa koronahörhöilyä. Täällä tullaan ennustelemaan katastrofia, kuten jo 2 vuotta on uskollisesti ennusteltu, sitä ei vaan koskaan oo tullut. Mutta ehkä kahden viikon päästä. Tämä jatkuu vielä tämän vuoden, sitten se vaihtuu johonkin muuhun eikä kukaan myönnä ennustelunsa menneen pieleen. He sanoo, että noisihan luvut ja sairastuihan xx ja jos olisi ollut lockdown niin ei olisi kärsitty vaan korona olisi loppunut jo ennenkuin alkoikaan.

Sen pituinen se.

Vierailija
47/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä odotellessa..

Noin 50 000 suomalaista kuolee vuosittain. Koronaan tai oikeastaan koronan kanssa kuolleita (kaikki eivät siis kuolleet itse koronaan) on koko pandemian ajalta alle 2000 henkilöä. Suhteutettuna Suomen väkilukuun näistä kuolleista rokottamattomia on 0,1 % ja rokotettuja 0,01 % Keski-ikä noin 80 ja perussairauksia päälle. Valtaosalla myös ylipainoa ja alhaiset D-vitamiinitasot.

Koronataudin ja long covidin jättämien vaivojen laajuus selviää vasta vähitellen eli odotellaan sitäkin ja yritetään edelleen vältellä tartuntoja ja toisten tartuttamista.

Vierailija
48/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo toki hörhöt jatkaa, se on selvä.

Vierailija
49/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla tulee iso poru. Muualla en ole nähnyt samaa koronahörhöilyä. Täällä tullaan ennustelemaan katastrofia, kuten jo 2 vuotta on uskollisesti ennusteltu, sitä ei vaan koskaan oo tullut. Mutta ehkä kahden viikon päästä. Tämä jatkuu vielä tämän vuoden, sitten se vaihtuu johonkin muuhun eikä kukaan myönnä ennustelunsa menneen pieleen. He sanoo, että noisihan luvut ja sairastuihan xx ja jos olisi ollut lockdown niin ei olisi kärsitty vaan korona olisi loppunut jo ennenkuin alkoikaan.

Sen pituinen se.

Jos minkäänlaisia rajoituksia ei olisi ollut, oltaisiin nähty ja koettu se katastrofi.

Vierailija
50/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Ei olisi, koska mikään ei muuttuisi.

Se, että baariin ei pääse tai festareille, ei ole minun elämääni hetkauttanut ollenkaan.

Töissä ja harrastuksissa olen käynyt normaalisti.

Muutenkin ihmetellyt tätä touhotusta, ihmiset ahdistuu rajoituksista niin että alkaa vintissä vippaamaan. On se mielenterveys pienestä kiinni jos ei saa notkua kännissä aamuun asti pienessä pimeässä meluisassa huoneessa.

Olen liki viisikymppinen nainen ja korona ei ole vaikuttanut minunkaan elämääni oikeastaan ollenkaan. Töissä olen käynyt ihan normaalisti kodin ulkopuolella, samoin kaupoissa ja harrastuksissani. Maskia olen pitänyt lähes alusta alkaen ja tottunut siihen niin täydellisesti, että en edes muista sen olemassaoloa välillä.

Vanhempani ovat kahdeksankymppisiä ja heidänkin elämä on ollut muutamaa ensimmäistä kaoottista viikkoa lukuunottamatta ihan normaalia.

Tää on kiva. Ukko39 ja viiskymppinen nainen, teillä elämä hymyilee!

Miksi ne muut turhaa kaipaa vapauksia, kun se teille on turhaa??

Vierailija
51/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä olisi.. Positiivinen ja yllättynyt järkytys.

Tätä soutamiseen ja huopaamiseen rajoituksien osalta on jo niin tottunut, että on todella vaikea uskoa valtaapitävien osaavan enää tehdä mitään muuta kuin otsa kurtussa miettiä vain rajoituksia =D

Vierailija
52/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen pituinen se.

Jos minkäänlaisia rajoituksia ei olisi ollut, oltaisiin nähty ja koettu se katastrofi.

Teillehän rajoitukset ei koskaan riittäneet!

Mietitään, jos Kiurun etäkoulu olisi tullut, se olisi tietty ollu tilanteen pelastus. Kun ei tullut, pelastus oli toki se, että ruokaravintolat menee kiinni klo 18!

Tää on niin helppoa, kun vaihtoehtoista todellisuutta ei näe.

Afrikassa ei ollut koronaa, koska siellä ei ole televisioita.

Vierailija
53/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi palata jos ei ole lähtenyt?

Vierailija
54/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä odotellessa..

Koronataudin ja long covidin jättämien vaivojen laajuus selviää vasta vähitellen eli odotellaan sitäkin ja yritetään edelleen vältellä tartuntoja ja toisten tartuttamista.

Taisi tämäkin tussahtaa.

Toki pelko oli johonkin siirrettävä kun kuolleita ei tullut

Vierailija
55/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridityö on tullut jäädäkseen ainakin meillä. Kukaan ei halua palata entiseen jäykkään systeemiin.

Vierailija
56/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta sillä samanlaista elämää olemme eläneet koko koronan aikana. Käyneet kaupassa kerran viikossa ja harrastukset ovat omakotitalossa kotona kuten ennenkin. Ikinä emme ole mitään hamstranneet eikä ole tullut paniikkia että joku loppuu. Suunnittelemme ostokset siihen aikaan kun ei ole ruuhkia jos vain mahdollista, aina aamu aikaa. 

Vierailija
57/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vaikutusta sillä samanlaista elämää olemme eläneet koko koronan aikana. Käyneet kaupassa kerran viikossa ja harrastukset ovat omakotitalossa kotona kuten ennenkin. Ikinä emme ole mitään hamstranneet eikä ole tullut paniikkia että joku loppuu. Suunnittelemme ostokset siihen aikaan kun ei ole ruuhkia jos vain mahdollista, aina aamu aikaa. 

Muuten samanlaista elämää, mutta kaikki on nyt hieman kalliimpaa.

Vierailija
58/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyl oo.Korona ehkä just nyt jäytää muutenkin.Senhän voi saada monesti.On vähän erilainen kuin flunssa,mahaa jäytää,sydän ihanko preikkais sitä oli monta päivää..ihmeelliset oireet.Ei korona,omikron,delta lopu..

Vierailija
59/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tota noin ap?

En todellakaan viitsinyt lukea ketjua läpi, mutta siitä huolimatta kommentoin.

Kuukauden päästä elämme helmikuun 28. päivää.

Kukas meistä tietää, millainen koronatilanne silloin on Suomessa tai vaikkapa Pohjoismaissa tai  koko Euroopassa.

Tällä hetkellä sitä ei kukaan Suomessa tiedä.

Koululaisten talvilomat Suomessa alkavat porratetusti: Etelä-Suomessa koululaisten hiihtolomat alkavat vkolla 8 ja 9 . Eli jotain helmikuun  jotain 21. 2. tai  joskus 28.2.

Mutta Pohjois-Suomessa esimerkiksi hiihtolomat koulussa alkavat vasta vkolla 10 eli 7.3. 2022.

Hiihtolmat koululaisilla alkavat Lapissa Pohjois-Savossa sekä Pohjois-Karjalssa että myös käsittääkseni myös Kainuussa.

Jotenka kaikki koronaohjeet, jotka ovat tähänin asti olleet vain paikallsia, niin sen mukaan toimitaan myös noiden seutujen talvilomissa-

Ja  kaiken todenäköisyyden mukaan  pahin omkroni viruksen kausi pitäsi olla ohi noiden seutujen talvilomien aikaan.

Siis seutujena joissa hiihtoloma alkaa 7.3.2022.

Aika näyttää, pitääkö ennuste paikkansa...

Vierailija
60/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helvetin ärsyttää olisi. Tajuisi pysyä poissa ne jotka päättivät etteivät tarvitse toimitolla paikkaa. Mutta kun ei, sinne ne jo nyt tulee selittämään miten kiva on välillä tulla tapaamaan työkavereita.

Vinkkinä etätyöläisille. Ei ole. Se ei ole meille, jotka viihdymme suurimman osan ajasta toimistolla, mukavaa kun te tulette hölöttämään jokainen kerraan niitä omia juttujanne.

Meilläkin siirryttiin hybridimalliin. Nyt sitten minun joka halusin pitää oman pöydän pitäisi olla jokaista neuvonnassa miten joustopaikat toimii.

Se ei ole minun työni, selvitä itse miten sen koneesi saat kiinni. Ja ei, en ole kiinnostunut juttelemaan jokaisen kanssa joka keksii tulla hoitamaan sosiaalista elämäänsä toimistolle, minä tulen sinne tekemään töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi