Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinulle järkytys, jos kuukauden kuluttua kaikki koronarajoitukset olisi purettu ja kaikki olisivat palanneet työpaikoilleen?

Vierailija
28.01.2022 |

Korona olisi muisto vain jossain menneisyydessä ja naureskeltaisiin vain sille kuinka yliherkkiä oltiin kun mentiin sulkemaan kokonainen maakunta ja otettiin valmiuslaki käyttöön yms.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi.

Vierailija
2/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei koskaan palaa työpaikoilleen. Monissa firmoissa ei ole enää edes toimistopaikkaakaan kuin pienellä osalla jos silläkään. Meillä ainakin ollaan menty tähän suuntaan, rekrytoidaan parhaat osaajat maanlaajuisesti vaikka toimipistettä ei olisi mailla halmeillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mahtavaa!! Ja kevät aurinko ☀️

Vierailija
4/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi, koska mikään ei muuttuisi.

Se, että baariin ei pääse tai festareille, ei ole minun elämääni hetkauttanut ollenkaan.

Töissä ja harrastuksissa olen käynyt normaalisti.

Muutenkin ihmetellyt tätä touhotusta, ihmiset ahdistuu rajoituksista niin että alkaa vintissä vippaamaan. On se mielenterveys pienestä kiinni jos ei saa notkua kännissä aamuun asti pienessä pimeässä meluisassa huoneessa.

Vierailija
5/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi koska jäin eläkkeelle.

Vierailija
6/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aikamoinen järkytys niin kauan kun on yli 50 000 tartuntaa päivässä.

Vierailija
7/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, olen jo sopinut käyväni toimistolla 2 päivää kuukaudessa. Loput teen missä teen.

Vierailija
8/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi järkytys. Olisi helpotus. 

Vierailija
9/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin jäi koko talon kokenein asiantuntija eläkkeelle vain niin, että yksi päivä hän ei ollut enää Teamsissa mukana kokouksessa. Hänet piti kutsua vielä ihan fyysisesti pikkujouluihin mukaan, mutta nekin sitten peruttiin.

Vierailija
10/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Se, että baariin ei pääse tai festareille, ei ole minun elämääni hetkauttanut ollenkaan.

Muutenkin ihmetellyt tätä touhotusta, ihmiset ahdistuu rajoituksista niin että alkaa vintissä vippaamaan. On se mielenterveys pienestä kiinni jos ei saa notkua kännissä aamuun asti pienessä pimeässä meluisassa huoneessa.

Ihmisiä on erilaisia, toiset nauttivat enemmän sosiaalisista kontakteista kuin toiset. Tuskin kukaan on kännien perään surrut, vaan ennemmin menetettyjen työpaikkojen, konkurssien ja yksinäisyyden. Ravintolat ovat monesti erityisesti keskustassa asuville luonnollinen paikka tavata ystäviä, rentoutua ja pitää hauskaa. Moni nauttii livemusiikista ja tanssimisesta, toiset käyvät pelaamassa lautapelejä, toiset istuvat ja juttelevat, jotkut toki vetävät kännit eikä sekään kuulu muille.

Vierailija
11/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😁

Vierailija
12/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi, mutta yllätys se olisi. En oikein jaksa uskoa noin nopeaan rajoitusten purkuun, mutta varsinkaan en usko siihen, että ihmiset palaisivat normaaliin. Veikkaan, että maskisuosituksen poistuttua tulee aluksi n. puolet kulkemaan vielä maskin kanssa. Jonkun ajan kuluttua (se aika voi olla muutamasta päivästä muutamaan viikkoon) maskia käyttävien määrä laskee niin, että enää n. 25% käyttää maskeja. Ja lopulta vielä pitkänkin ajan kuluttua pieni vähemmistö käyttää maskeja sitkeästi joka paikassa. 

Vierailija
13/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Tämä!

Vierailija
14/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska opena olen tehnyt sekä lähi että etäopetusta. Hybridimalli olisi ihanne työtapa tässä elämänvaiheessa.

Vierailija
15/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa ja turha miettiä. En riskeerata terveyttäni rokotuksilla, enkä ole enää koskaan osa yhteiskuntaa. Ihan hyvä näin.

Vierailija
16/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpin paperimiehetkin olis jo palannut työpaikoilleen?

Vierailija
17/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

39-vuotias mies kutsuu itseään ukoksi eikä tajua maailmaa kuin omasta näkökulmastaan?

T. N53, joka näkee nuoret, vanhat ja joka itsekin käy teatterissa, festareilla ja ravintoloissa.

Vierailija
18/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetin ärsyttää olisi. Tajuisi pysyä poissa ne jotka päättivät etteivät tarvitse toimitolla paikkaa. Mutta kun ei, sinne ne jo nyt tulee selittämään miten kiva on välillä tulla tapaamaan työkavereita.

Vinkkinä etätyöläisille. Ei ole. Se ei ole meille, jotka viihdymme suurimman osan ajasta toimistolla, mukavaa kun te tulette hölöttämään jokainen kerraan niitä omia juttujanne.

Vierailija
19/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jos pitäisi palata työpaikalle, koska meillä siirryttiin pysyvästi hybridimalliin ja luovuin jo etätöiden jatkumisen takia työpisteestäni :D Muuten ei järkyttäisi, hyvä vain jos tästäkin riesasta päästäisiin.

Vierailija
20/64 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa ja turha miettiä. En riskeerata terveyttäni rokotuksilla, enkä ole enää koskaan osa yhteiskuntaa. Ihan hyvä näin.

Ihan vilpitön kysymys: miksi niin paljon suojaat terveyttäsi? Mihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi