Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naapurin akka veti raivarit kun olin heittänyt sen kuteet pesukoneesta maahan

Vierailija
01.06.2015 |

Asun opiskelija-asunnossa, jossa on yhteinen pesukone. Olin varannut ajan, mutta kun menin pesemään pyykkejäni, siellä olikin molemmat pesukoneet täydessä tikissä. Otin virran pois molemmista että sain ne auki, nakkasin vaatteet siihen viereen lattialle, ja laitoin oman lastini sisään. Äsken kun olin hakemassa vaatteitani pois, siellä odotti naapuri vihaisen näköisenä. Heti alkoi valitus, että oliko pakko heittää vaatteet likaiselle lattialle. Ei jeesus, luuli olevansa joku pesukone jumala joka voi pestä pyykit milloin haluaa. Kannattaisko pitää sitä pipoa vähän löysemmällä tai VARATA PESUKONEAIKA niin kuin me muut tavalliset tallaajat.

M22

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että sinulle sikailtiin.

Ikävää, että olit itsekin sika. Perhetaustasi varmaan selittää tilanteen.

Vierailija
2/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tuo ongelma on opiskelija-asunnoissa poistumassa kun varaukset pitää tehdä netissä eikä konetta saa enää käyntiin ilman koodia joka tulee varauksen mukana
Asuin itse aikaisemmin paikassa jossa oli pääasiassa solu- ja sinkkuasuntoja, mutta myös muutama perheasunto. Joillakin perheellisillä asukkailla tuntui olevan se käsitys etteivät säännöt koske heitä vaan pelkästään bilettävää opiskelijanuorisoa. Oli sitten kyse pesutuvan käytöstä, auton pysäköinnistä pihalle tai tarrojen liimaamisesta asuntojen ulko-oviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran meinannut laittaa pyykit pyörimään toisen vuorolla, kun olen katsonut väärää päivää. Jokaiselle sattuu joskus vahinko vaikka kuinka yrittäisi olla täydellinen. Ap olisi voinut nostaa pyykit tasolle, eikä heittää lattialle.

Vierailija
4/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:24"]Itse olen kerran meinannut laittaa pyykit pyörimään toisen vuorolla, kun olen katsonut väärää päivää. Jokaiselle sattuu joskus vahinko vaikka kuinka yrittäisi olla täydellinen. Ap olisi voinut nostaa pyykit tasolle, eikä heittää lattialle.
[/quote]
No mutta miksi? Pitäähän ne kuitenkin pestä uudelleen! :-O

Vierailija
5/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän maksullista pesutupaa, jossa on myös kuivausrumpu käytössä. Minulla ei ole opiskelijayksiössäni omaa konetta, eikä edes kuivaustelinettä. Raivostuttaa kun asukkaat joilla on oma kone kotona, käyvät kuivaamassa pyykkinsä pyykkituvan rummussa. Pesukonetta ei saa maksamatta päälle, mutta rummun saa, joten ihmiset pesevät kotona ja kuivaavat tuvassa ilmaiseksi. Mielestäni kuitenkin kuivausrumpu kuuluu niille jotka ovat pesutuvan käytöstä maksaneet.

Vierailija
6/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:24"]Itse olen kerran meinannut laittaa pyykit pyörimään toisen vuorolla, kun olen katsonut väärää päivää. Jokaiselle sattuu joskus vahinko vaikka kuinka yrittäisi olla täydellinen. Ap olisi voinut nostaa pyykit tasolle, eikä heittää lattialle.
[/quote]
No mutta miksi? Pitäähän ne kuitenkin pestä uudelleen! :-O
[/quote]

Ei ole vaikeaa nostaa tasolle jos sellainen on. Samalla pidät kiinni oikeuksistasi laittamalla omat pyykit koneeseen mutta olet kohtelias kun et kuitenkaan nakkaa lattialle toisen vaatteita. Mistä tiedät vaikka kyseessä olisi joku yksinhuoltaja joka ei ole nukkunut viikkoon ja jolla juuri kuoli omainen ja sen takia pää sekaisin ja kämmännyt? Maailma olisi parempi paikka jos koetettaisiin huomioida puolin ja toisin toisiamme. Älkää levittäkö vihaa.

Vierailija
7/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä muuten olette siitä, että vuoro varataan tunniksi (esim. 17-18) ja jos varaaja ei ilmesty tiettyyn aikaan mennessä, ajan saa ottaa henkilö, jolla ei ole varattua aikaa? Kuinka kauan teidän koneiden ohjelmat kestää pisimmillään? Meillä kestää 40 minuuttia, jolloin alkuperäinen varaaja saattaa tulla paikalle vasta klo 17.20.

Itse teen yleensä niin, että menen 3-5 min yli paikalle, koska usein sattuu niin, että edellinen käyttäjä tulee paikalle vasta tasalta ottamaan pyykkejään pois. Eilen menin 5 min yli, ja siinä ulkopuolella tuli vastaan naapuri. Tervehdimme ja ohitimme toisemme. Sitten hän kääntyykin ja kysyy, olenko yhdestä asunnosta. Kun vastaan myöntävästi, hän lähtee mukaani ja ottaa pyykkinsä pois koneesta, koska luuli, etten tule paikalle :D Mielestäni olisi hyvä odottaa vaikka sitten se 15-20 min, mutta 5 min on todella lyhyt aika!

Vierailija
8/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen että naapurisi ei ole kuin minä. Olen sen verran temperamenttinen ihminen että olisin ottanut ylös varauskirjasta kuka heitti pyykkini ulos koneesta ja sitten mennyt seuraavalla sen henkilön pyykkivuorolla pistämään joko valkaisu tai väriainetta pyykkikoneeseen. Kuinka typerä on joku joka heittää toisen pyykit ulos koneesta, ei varmaan ollu mikään maailmanloppu jos just sillen et päässyt itse pesemään pyykkejäs. Et voi tietää mikä tilanne toisella ihmisellä on ollut.

Vierailija
9/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kiinnostaa jonkun köyhän hinttarin pyykkitupaongelmat.

Vierailija
10/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:47"]

Ole iloinen että naapurisi ei ole kuin minä. Olen sen verran temperamenttinen ihminen että olisin ottanut ylös varauskirjasta kuka heitti pyykkini ulos koneesta ja sitten mennyt seuraavalla sen henkilön pyykkivuorolla pistämään joko valkaisu tai väriainetta pyykkikoneeseen. Kuinka typerä on joku joka heittää toisen pyykit ulos koneesta, ei varmaan ollu mikään maailmanloppu jos just sillen et päässyt itse pesemään pyykkejäs. Et voi tietää mikä tilanne toisella ihmisellä on ollut.

[/quote]

Ei varmaan ollut mikään maailmanloppu, jos toisen vuorolla pesussa olleet pyykit heitettiin lattialle.

Vierailija
11/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 17:47"]Ole iloinen että naapurisi ei ole kuin minä. Olen sen verran temperamenttinen ihminen että olisin ottanut ylös varauskirjasta kuka heitti pyykkini ulos koneesta ja sitten mennyt seuraavalla sen henkilön pyykkivuorolla pistämään joko valkaisu tai väriainetta pyykkikoneeseen. Kuinka typerä on joku joka heittää toisen pyykit ulos koneesta, ei varmaan ollu mikään maailmanloppu jos just sillen et päässyt itse pesemään pyykkejäs. Et voi tietää mikä tilanne toisella ihmisellä on ollut.
[/quote]

Ai nykyisin keskenkasvuisuutta sanotaan tempperamenttisuudeksi. Käytkö myös paskantamassa sinua sakottaneiden poliisien postiluukkuun? Sitä voi olla ihmisellä vaikka mitä syitä ajaa ylinopeutta.

Vierailija
12/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laittanut tason päälle, niin fiksut tekee.

Vierailija
13/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit, jos sinulla itselläsi oli siis varattu aika. Minulla on ihan samasta kokemusta, olen varannut ajan pesulaan ja tulen sinne omalla vuorollani (en todellakaan liian aikaisin) ja kas vaan, siellä pyörii iloisesti jonkun idiootin pyykit koneessa. En ole kyllä laittanut niitä lattialle, mutta seuraavalla kerralla voisin laittaakin.

Vierailija
14/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheestahan saisi vaikka mustavalkoisen elokuvan.

Vierailija
15/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä kuvittelee ihminen, joka tietoisesti laittaa pyykkinsä koneeseen toisen varaamalla ajalla? Että tuo toinen nätisti viikkaisi ne odottelemaan?
Ja jos pyykit ottaa kesken pesun koneesta pois, pitäähän ne joka tapauksessa pestä uusiksi. Ei kai sillä ole väliä mihin ne sieltä koneesta laitetaan.
T. Pesutupanatsi

Vierailija
16/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:47"]

Mikset laittanut tason päälle, niin fiksut tekee.

[/quote]

EI tasoa kannata sotkea läpimärillä ja pesuaineisilla pyykeillä.

Vierailija
17/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ens kerralla sakset mukaan ja leikkele ne rievut vielä silpuksi. 

Vierailija
18/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juolahtanut mieleesi kertoa sille, että tuossa on semmoinen varauslista, josta näkee milloin alkaa seuraava varaus. Vai eikö hän tunne kelloa?

Vierailija
19/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoihan kyseessä olla ihan väärinkäsityskin, naapurilla oli vaikka mennyt päivät sekaisin.

On oikein siirtää toisen pyykit pois koneesta, että saa omat sisään. Itse kyllä olen sillä kannalla, että tapahtuipa mitä hyvänsä, oman toiminnan on säilyttävä asiallisena. Tässä tapauksessa olisi ollut asiallista nostaa pyykit pois vähän siistimmin.

Vierailija
20/27 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö. Lapsellinen ääliö olet sinä, Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme