Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(muoti)bloggaajien Pariisin matkar

Vierailija
01.06.2015 |

_ensinäkin_, jokainen reissaa tyylillään, mutta en voi kuin ihmetellä, että reissusta toiseen kohteena on vain luksusshoppailukadut ja macarons-leivokset ja ketjukahvilat.

Missä oikea Pariisi ihanineen omine kahviloineen ja ravintoloineen?

Sen ymmärrän, ettei monta kertaa Pariisissa käyneenä nähtävyydet enää kiinnosta, mut silti ihmetyttää ne Le Pain Quot-jotain ketjurafla ja samat shoppailukadu aina ja aina...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta sivuten, selittäkää mulle miten verotietojen mukaan 35000 e vuodessa tienaavalla on varaa ostaa tuosta noin vaan yli kuuden tonnin arvoinen rannekoru?

Vierailija
22/36 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:17"]

Aihetta sivuten, selittäkää mulle miten verotietojen mukaan 35000 e vuodessa tienaavalla on varaa ostaa tuosta noin vaan yli kuuden tonnin arvoinen rannekoru?

[/quote]

Isi osti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä näe, miksi olisi hienompaa lähteä kansainvälisenä sopulina "trendikkääseen" Marrakeshiin kuin suomijunttisopulina Pariisiin. Sitä paitsi noilla isoilla kansainvälisillä bloggaajilla ei ole Marrakesh Pariisin sijaan, vaan matkakohteina on Pariisi JA Marrakesh (ja New York ja Rooma ja Malediivit ja ja ja...).

Ymmärrän toki suomalaisen pikkubloggaajan näkökulmasta sen, että jos matkabudjetti on mitä on, Pariisista on helpompi repiä siivu glamouria Instagramiin. Suomi-bloggaajan resursseilla kun ei Marrakeshista taitaisi nähdä sitä luksuspuolta, joka on oikeasti "in". Pariisissa voi sentään poseerata Chanelin näyteikkunan edessä, vaikkei olisikaan varaa edes astua sinne sisään.

Eiköhän noilla tylsääkin tylsemmillä sopulitouhuilla ole yksinkertaisesti tarkoitus apinoida "suuren maailman blogitähtien" elämää. Ihan turhaan väitätte täällä, etteikö Ladurée-luiskavuiska-sopuleita olisi nämä suosituimmat blogimaailman supertähdetkin.

Mitäs leivoksia Kayture-Kristinalla tässä onkaan:

https://instagram.com/p/3Gua_QCvmE/?taken-by=kristina_bazan

Ja näkyykö Chiaran Vuittonit nyt ihan varmana?

https://instagram.com/p/3B1f7iSD0K/?taken-by=chiaraferragni

Matkalaukuissakin pitää olla aina oikeat logot:

https://instagram.com/p/3XnPQRivhh/

Eli... joo. Samaa sopulimeininkiä, eri budjeteilla vaan. Nuohan ovat maailman suosituimmat bloggaajat.

Vierailija
24/36 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Ei ole samaa sopulimeininkiä. Suomalaiset OSTAA kaiken toisten perässä. Nämä tunnetut ulkkikset mainostaa vain jos saavat siitä jotain etua.

Eka bloggaaja saanut turistina nuo lahjaksi, Laduree lahjoo turistibloggaajia koska nirsot ranskalaiset suosii Pierre Hermeä ja heidän pitää yrittää lisätä myyntiä muualle, siksi avasivat macaronliikkeen mm. Tukholmaankin, koska ranskalaiset itse ostelee muun merkkisiä ja myyntiä pitää saada jostain muualta.

Chiara menossa LVn näytökseen ja siksi LVn runway-malliston laukku lainassa, luin vaan että tuota laukkua ei saanut edes itse Madonna, edes rahalla.

Viimeisen bloggaajan LV-putkikassi on mustaa nahkaa jossa logot ei erotu hyvin. Suomalaistet ostaa tuota muovi-kanvasversiona ja logokuoseilla. Tuo monogrammilogo-trolley näyttää feikiltä, eikä samalta kun kaverini äidin aito LV-trolley.

Vierailija
25/36 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:58"]

^

Ei ole samaa sopulimeininkiä. Suomalaiset OSTAA kaiken toisten perässä. Nämä tunnetut ulkkikset mainostaa vain jos saavat siitä jotain etua.

Eka bloggaaja saanut turistina nuo lahjaksi, Laduree lahjoo turistibloggaajia koska nirsot ranskalaiset suosii Pierre Hermeä ja heidän pitää yrittää lisätä myyntiä muualle, siksi avasivat macaronliikkeen mm. Tukholmaankin, koska ranskalaiset itse ostelee muun merkkisiä ja myyntiä pitää saada jostain muualta.

Chiara menossa LVn näytökseen ja siksi LVn runway-malliston laukku lainassa, luin vaan että tuota laukkua ei saanut edes itse Madonna, edes rahalla.

Viimeisen bloggaajan LV-putkikassi on mustaa nahkaa jossa logot ei erotu hyvin. Suomalaistet ostaa tuota muovi-kanvasversiona ja logokuoseilla. Tuo monogrammilogo-trolley näyttää feikiltä, eikä samalta kun kaverini äidin aito LV-trolley.

[/quote]

En usko, että Kristina Bazanilla on tässä vaiheessa enää yhtään feikki-LV:tä. Chiaralla tosin blogin alkuaikoina oli montakin feikkilaukkua. Mutta pointtini oli, että molemmilla näkyy LV:n logotuotteita jatkuvasti.

Et ehkä nyt tajua, mitä ajan takaa. Tietysti suurimmat bloggaajat maksimoivat voittonsa ja bloggaavat niistä tuotteista, joista saa eniten rahaa. Mutta mitä isot edellä, sitä pienet perässä, eikö niin? Suomibloggaajat tietysti seuraavat näitä suuren maailman glamour-bloggaajia, ja haluavat olla oman elämänsä Chiaroita ja Kristinoita ja mitä kaikkia niitä nyt on. Sopulimeininkiä, totta kai, mutta eikö se ole ihan odotettavissakin?

Mutta kun nuo kansainvälisesti huippusuositut blogit eivät ole yhtään sen omaperäisempiä sisällöltään! Paremmin stailattuja vain, ja isommalla budjetilla. Sehän se minun pointtini onkin. Ihan sama, onko joku bloggaaja sopuli rahasta vai pelkästä sopuloinnin ilosta. Omaperäisyyden puute on se ydinasia. Ja ilmeisesti sillä jos millä parhaiten tienaa.

Summa summarum: Kristina Bazan esittelee Laduréen macaroneja, koska hänelle maksetaan siitä. => Pienempi bloggaaja Christina Sörsselssön från Sverige sittelee Laduréen macaroneja, koska tähtää samanlaiseen elämään ja suosioon kuin Kristinalla. => Kirsi-Maaria Jyväskylästä esittelee Laduréen macaroneja Instassa, koska unelmoi samanlaisesta elämästä kuin Christina Sörsselssönillä.

Kuvittele tällainen kierre, ad infinitum.

Vierailija
26/36 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks noita bloggaajia edes kiinnosta tutustua muuhun kuin "luksus"Pariisiin?

Vierailija
27/36 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin myös miten voi olla noilla tuloilla ostaa tuo koru... Äidilläni sama, mutta 30 vuotta vanha... Montakohan timanttia Mariannan omassa on? Se kertoo sit oikean hinnan... 5500-6000€ aika normisettii :o siinä jää Hermesit kauas, kauas taakse.

Vierailija
28/36 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 15:55"]Itse mietin myös miten voi olla noilla tuloilla ostaa tuo koru... Äidilläni sama, mutta 30 vuotta vanha... Montakohan timanttia Mariannan omassa on? Se kertoo sit oikean hinnan... 5500-6000€ aika normisettii :o siinä jää Hermesit kauas, kauas taakse.
[/quote]

Miten niin? Hermesin kalleimmat laukut on kymmeniä tuhansia. Heillä ei ole fine jewellery linjaa.
Cartierin kalleimmat timanttisormukset varmaan miljoonan toki.

Vierailija
29/36 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka ihmettelevät "millä rahoilla noi reissaa" niin luulen heidän saavan hyviä alennuksia ja ilmaislahjoja mm. lentoyhtiöiltä ja hotelleilta.

En kyllä edes jaksa lukea noita matkajuttuja, 1000 kuvaa jotka scrollaan ohitse. Vaikka macaronsit ovatkin söpöjä.

Vierailija
30/36 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:32"]

Eiks noita bloggaajia edes kiinnosta tutustua muuhun kuin "luksus"Pariisiin?

[/quote]

Varsinkin, kun eivät mitään oikeaa luksusta ole nähneetkään. Ketjusyöttölöitä ja turistirysiä. Voi myötähäpeä.

Vierailija
31/36 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole enää kuukausiin lukenu blogeja, ne ei antanu mulle enää mitään. Mulla on 2 bloggaajaystävää, rakkaita molemmat, mutta tietävät etten heidän blogejaan lue. Ei se elämä sitä ole mitä blogit näyttää.. Blogin mukaan kumpikaan ei syö roskaruokaa ja missä mekin käydään aina yhdessä kaupungilla? No siellä mäkissä tietty :) ihmisiä hekin, vaikka muuta blogin perusteella vois ajatella.

Vierailija
32/36 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
33/36 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/36 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajatellut aivan samaa !

Vierailija
35/36 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:18"]

Suomalaiset bloggaajat käy siellä vetämässä hapanta kuohujuomaa makeiden leivosten kera, ja se kyllä näkyy heidän syöpyneistä hampaista, vaikka kuinka käsittelevät kuviaan ja naamojaan paremmiksi!

[/quote]

Miks tota miinuspeukutetaan? Ilmeisesti av-mammat ei tajua että hapokkaat juomat syö hampaiden kiillettä tehokkaasti, jatkavat vaan itse siidereiden ja skumppien lipittämistä ja ihmettelevät miks omat hampaat ei koskaan näytä hollywoodin valkoisilta vaikka niitä kuinka jynssää.........
[/quote]
Miinustin, koska kommenttisi oli törkeä.

Vierailija
36/36 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopulit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi