Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän perheen ruokalasku (Prisma) on noussut halpuuttamisen jälkeen

Vierailija
01.06.2015 |

Ilmeisesti "halpuuttaminen" on kohdistunut kaupan ominn merkkeihin ja sitten sellaisiin merkkituotteisiin, joita meillä ei käytetä. Joka tapauksessa koko viikon ostokset, jotka ennen olivat noin satasen, ovat nyt noin 120 €. Ei osteta juurikaan eineksiä ja peruselintarvikkeista yritän valita laadukkaimmaksi mieltämäni.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:44"]

Koska lapset tykkää yleensä miedosta juustosta ja oltermanni on miedoimmasta päästä. 

[/quote]

Aah, koska lapset, olisihan se pitänyt arvata. Varmaan sen takia ostetaan myös niitä tekoruisleipiä, ovat pehmeitä ja mauttomia? Voi kamala mihin se lasten hankkiminen ihmiset ajaa, ruoankin pitää olla mautonta mössöä. Kumma kun muualla maailmassa lapset elää ilman näitä pahvin makuisia ruokia - ehkä suomessa onkin sitten jotenkin erityisherkkämakuaistisia penskoja tjtn..
[/quote]

Voi sua raukka kun olet noin sydämistynyt yhdelle juustolle! Vertaappa hieman suomalaista ruokaa maailman ruokiin. Suomalainen ruoka on mautonta mössöä. Vahvat mausteet on aika uusi juttu Suomessa missä muualla ne on olleet osa ruokaa vuosituhansia. Kun olin nuori meillä käytettiin suolaa pippuria ja grillausmaustetta ja muistan kun kaverit järkyttynyt kun ruoka maistuikin jollekin. Heillä ei kenelläkään käytetty mausteita. Korkeintaan suolaa. Monessa perheessä vielä elää se tapa että ruokaan laitetaan vain vähän mauseita. Itse nykyisin käytän laajalti mausteita mutta moni kaveri vielä jatkaa mauton linjaa.

Vierailija
42/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:44"]  Koska lapset tykkää yleensä miedosta juustosta ja oltermanni on miedoimmasta päästä.  [/quote] Aah, koska lapset, olisihan se pitänyt arvata. Varmaan sen takia ostetaan myös niitä tekoruisleipiä, ovat pehmeitä ja mauttomia? Voi kamala mihin se lasten hankkiminen ihmiset ajaa, ruoankin pitää olla mautonta mössöä. Kumma kun muualla maailmassa lapset elää ilman näitä pahvin makuisia ruokia - ehkä suomessa onkin sitten jotenkin erityisherkkämakuaistisia penskoja tjtn.. [/quote] Voi sua raukka kun olet noin sydämistynyt yhdelle juustolle! Vertaappa hieman suomalaista ruokaa maailman ruokiin. Suomalainen ruoka on mautonta mössöä. Vahvat mausteet on aika uusi juttu Suomessa missä muualla ne on olleet osa ruokaa vuosituhansia. Kun olin nuori meillä käytettiin suolaa pippuria ja grillausmaustetta ja muistan kun kaverit järkyttynyt kun ruoka maistuikin jollekin. Heillä ei kenelläkään käytetty mausteita. Korkeintaan suolaa. Monessa perheessä vielä elää se tapa että ruokaan laitetaan vain vähän mauseita. Itse nykyisin käytän laajalti mausteita mutta moni kaveri vielä jatkaa mauton linjaa.

[/quote]

Nimenomaanhan minä vertaankin, enkä ymmärrä miksi samaa mauttoman mössön perinnettä jatketaan yhä eteenpäin. Oli puhe sitten juustosta, leivästä, aina-samanmakuiseksi-mössöksi-marinoidusta lihasta tai oikeastaan mistä tahansa peruslapsiperheruoasta. Ja sitten vielä väitetään "koska lapset", kun oikeasti syy on "koska minä en itsekään ole tottunut syömään millekään maistuvaa ruokaa, niin opetan lapsirukkani samaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:44"]  Koska lapset tykkää yleensä miedosta juustosta ja oltermanni on miedoimmasta päästä.  [/quote] Aah, koska lapset, olisihan se pitänyt arvata. Varmaan sen takia ostetaan myös niitä tekoruisleipiä, ovat pehmeitä ja mauttomia? Voi kamala mihin se lasten hankkiminen ihmiset ajaa, ruoankin pitää olla mautonta mössöä. Kumma kun muualla maailmassa lapset elää ilman näitä pahvin makuisia ruokia - ehkä suomessa onkin sitten jotenkin erityisherkkämakuaistisia penskoja tjtn.. [/quote] Voi sua raukka kun olet noin sydämistynyt yhdelle juustolle! Vertaappa hieman suomalaista ruokaa maailman ruokiin. Suomalainen ruoka on mautonta mössöä. Vahvat mausteet on aika uusi juttu Suomessa missä muualla ne on olleet osa ruokaa vuosituhansia. Kun olin nuori meillä käytettiin suolaa pippuria ja grillausmaustetta ja muistan kun kaverit järkyttynyt kun ruoka maistuikin jollekin. Heillä ei kenelläkään käytetty mausteita. Korkeintaan suolaa. Monessa perheessä vielä elää se tapa että ruokaan laitetaan vain vähän mauseita. Itse nykyisin käytän laajalti mausteita mutta moni kaveri vielä jatkaa mauton linjaa.

[/quote]

Nimenomaanhan minä vertaankin, enkä ymmärrä miksi samaa mauttoman mössön perinnettä jatketaan yhä eteenpäin. Oli puhe sitten juustosta, leivästä, aina-samanmakuiseksi-mössöksi-marinoidusta lihasta tai oikeastaan mistä tahansa peruslapsiperheruoasta. Ja sitten vielä väitetään "koska lapset", kun oikeasti syy on "koska minä en itsekään ole tottunut syömään millekään maistuvaa ruokaa, niin opetan lapsirukkani samaan".
[/quote]

Ruokaperinne. Jokaisessa maassa ruoka on erilaista. Meillä syödään mautonta mössöä. Jossain syödään paistettuja heinäsirkkoja

Vierailija
44/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinne ei ole pakote. Jokainen ajatteleva ihminen osaa itse päättää mitä perinteitä jatkaa ja mitkä hylkää. Monimuotoisten ruokien makuun tottuminen on huomattavasti hyödyllisempää kuin lapsen opettaminen mauttomaan ruokaan, joten tuossa yksi ehdottomasti luopumisen arvoinen perinne.

Vierailija
45/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin tuon excelsysteemin ihan tosissani. En jaksa itse kehitellä (oon humanisti vaikka matematiikka onkin kivaa), niin valmis pohja olis ihana. Voisitko pistää esimerkkikuukauden jakoon jotenkin? Blogi? Facebook? Ja samaa mieltä oon ruokakuluista: ei ne laske millään ja tuntuu että joka kerta kaupassa asioidessa kilohinnat ovat muuttuneet.

Vierailija
46/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin voitais kyllä olla superkiitollisia tuosta excelistä! :) ja siis toki hevi-osaston kilohinnat muuttuvat satokauden ja saatavuuden mukaan, mutta muissa tuotteissa tuo kilohintojen jatkuva muuttuminen on vähän hassua. 

Vierailija
47/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:33"]

Olterman[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:43"]Vain huonolaatuisia bulkkituotteita on "halpuutettu". Just jotain mautonta rasvaseosoltermannia ja "enimmäkseen vehnää" -tekoruisleipiä :(. Toisaalta näitähän suuri massa syö, joten kai tämä enemmistölle hyvä juttu on... [/quote] Oltermanni on kyllä sellaista kuivaa mautonta kumia etten ymmärrä miten sitä voidaan myydä sellaisia määriä..onneksi on saatavilla myös hyviä maukkaita juustoja suht edullisesti :)

[/quote]

Paitsi niiden kaikkien muiden juustojen hinnat vastaavasti nousi, kun oltermannin laski.

Vierailija
48/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:36"]

Monen tuotteen hinta laski, mutta vielä useamman taisi nousta.

[/quote]

K-ryhmä on jo nostanut niiden laskemiensa tuotteiden hintoja. Esim. Valion Kreikkalaisen jogurtin "uusi parempi hinta" oli supermarketeissa 75 senttiä ja nyt se yht'äkkiä onkin taas 89 senttiä.

Vierailija
49/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:36"]

Monen tuotteen hinta laski, mutta vielä useamman taisi nousta.

[/quote]

K-ryhmä on jo nostanut niiden laskemiensa tuotteiden hintoja. Esim. Valion Kreikkalaisen jogurtin "uusi parempi hinta" oli supermarketeissa 75 senttiä ja nyt se yht'äkkiä onkin taas 89 senttiä.
[/quote]

Niin no huomauta kauppiaalle. Ne hinnat on kauppiaskohtaisia.

Vierailija
50/50 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:10"]

Älä ap valita jos ei Lidl kelpaa, olet köyhä mieleltäsi ja aineellisesti.

[/quote]

Ap ei ole valittanut, olen esittänyt vain huomion Prisman hintakehityksestä. Lidl kelpaa niiltä osin kuin siellä on tuotteita joita haluan ostaa muttta siellä ei ole kaikkea mitä haluan. Köyhä en ole, ja yritän ajatella kotitaloudenpidon prosessina, jota kehitän laadun, kulujen ja vaivan yhdistelmän optimoinnilla. Elintarvikkeilla on tietty (ja varmaan aika korkea) laadun mininmitaso ja vaivaa yritän minimoida mm. excel-systeemilläni ja pitäytymällä yhden kaupan taktiikassa. Mulla on varmaan keskimääräistä paremmin dokumentoidut ruokakulut ja huomaan ärsyyntyneeni "halpuuttamisesta" koska meille se on osoittautunut härskiksi valehteluksi.

ap

[/quote]

Meillä on vaihdettu Lidliin niiltä osin kuin se on järkevää. Emme käytä eineksiä juuri ollenkaan, joten suurimman osan ruuista saa Lidlistä. Lisäksi käymme yleensä kerran viikossa jossain S- tai K-ryhmän kaupoista ostamassa sellaisia tuotteita joita Lidlistä ei saa, kuten esim. auringonkukansiemeniä, kikherneitä, kunnollista balsamicoa ja joitain vihanneksia. Etnisistä kaupoista ostetaan tofut, nuudelit ja maustekastikkeet koska niistä em. tuotteet saa halvemmalla kuin mistään muualta. Kävisimme mielellämme ostamassa kaikki ruuat samasta kaupasta, mutta keskittämällä ostokset esim Prismaan, joutuu maksamaan liian paljon ylimäääräistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän