Hallitus kurittaa ravintola-alaa tarkoituksella - TÄSSÄ SYYT
Restel on osa Tradeka-osuuskuntaa, jonka edustajistossa on muun muassa Sdp:n ja Vasemmistoliiton kansanedustajia.
Kriisi on avannut Restellille hyviä pelipaikkoja. Pandemian kuluessa Restel on kasvanut ja onnistunut lisäämään useita kymmeniä paikkoja. Sen tavoitteena on palata alan ykköseksi S-ryhmän ja Noho-Partnersin ohi.
Nyt ei ole paikka pienille avata uutta. Nyt kasvavat isot yritykset, jotka avaavat uusia tai ostavat olemassa olevia paikkoja. Mutta kun kriisi alkaa olla ohi pienet tulevat taas mukaan. Näin se on aina ollut, Backman kuvaa ravintola-alan vaihtelua.
Yllä oleva teksti on suora lainaus oheisesta artikkelista.
https://yle.fi/uutiset/3-12252676
Demareilla ja vasemmistolla on selkeä motiivi kyykyttää ravintola-alaa. Iso toimija lyö helposti pienet ravintolat markkinoilta ja ostaa näin lisää liiketilaa parhaimmilta paikoilta.
Kommentit (42)
No, ravintola-ala aikoo vastustaa päätöstä. Twitterissä tili norm_avoinna.
Restelillä on yli 200 ravintolaa. Sille kuuluvat pikaruokaravintolat Burger King, Taco Bell ja juomaravintolaketju Hemingway´s. Lisäksi se hoitaa tarjoilut muun muassa Kansallisoopperassa, Helsingin Musiikkitalossa, Hartwall-Areenassa sekä Turun ja Lahden messukeskuksissa.
Restel osti juuri myös mm. Classic Pizza -ravintolat.
https://www.restel.fi/ajankohtaista/restel-osti-hangon-makaronitehtaan-…
Minä pistän boikottiin ne ravintolat, jotka ovat mölisseet rokotepassin käyttöä vastaan
Tradeka/Restel on vasemmiston oma rahakone:
NOIN puolen miljardin euron vuosittaista liikevaihtoa pyörittävä Tradeka tukee merkittävillä lahjoituksilla vasemmistopuolueita lähellä olevia järjestöjä.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/politiikka/vasemmiston-oma-rah…
Hallitus kurittaa kaikkia jotka maksavat veroa siksi en tee sitä maksakoot itse töppäilynsä.
Restellin omistamille burger kingille ja taco bellille on se ja sama mihin aikaan saa anniskella ja varmasti tuo rajoitetumpi aukiolo käy myös hyvin koska ihmiset eivät ”illasta” näissä ravintoloissa…
Joku tässä kuviossa haisee ja pahasti. Voisiko media tutkia tätä Tradeka/Restel - kuviota tarkemmin?
MaRa kitisee kaikesta jos ravittolayrittåjåt ei pääse takoon rahaa myymällä viinaa kauheella katteella. Ihmisten terveys ei noita kiinnosta
Aiai, tätä ennustelin jo keväällä-20. Mutta follarihan minä...
Vierailija kirjoitti:
MaRa kitisee kaikesta jos ravittolayrittåjåt ei pääse takoon rahaa myymällä viinaa kauheella katteella. Ihmisten terveys ei noita kiinnosta
Luulet ettei viinaa muualta saa?
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä että tässä ajetaan yksityisyrittäjyyttä suohon? On kyseessä huomattavasti isompi asia kuin alkoholinmyynti.
Hyvät on pöhinät aloittajan kaltaisilla harhaisilla. Voihan sitä toki kaikenlaista ajatusvirttä harrasteena näpertää kotikoloissa, kun kuppilat ovat rajatusti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä huudella jos itsellä ei ole penniäkään kiinni. Monilta ravintola-alan ihmisiltä on työt loppuneet tai ovat lomautettuja. Ihmisten elinkeinoa on rajoitettu rankalla kädellä pitkän aikaa.
”Tradeka on vasemmistojärjestöjen ja -säätiöiden hallitsema konserni, joka kanavoi voitoistaan rahaa SDP:n, Vasemmistoliiton ja SKP:n sekä niitä lähellä olevien organisaatioiden toimintaan.
Yhtiö ostaa laitteita HUS:ilta ja laitevalmistajilta ja vuokraa ne kovalla korolla takaisin HUS:ille.”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/664d12ac-dbfd-4d87-bfc7-575ee36b7df7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä huudella jos itsellä ei ole penniäkään kiinni. Monilta ravintola-alan ihmisiltä on työt loppuneet tai ovat lomautettuja. Ihmisten elinkeinoa on rajoitettu rankalla kädellä pitkän aikaa.
Itse sain lopputilin heti korona tultua ja olen saanut tähän mennessä vain lyhyitä työ pätkiä niin ihan samanlailla minun talous meni kuralle
Suomen vasemmistopuolueiden ja ‑liikkeiden tärkeimpiin rahoittajiin lukeutuva Tradeka-osuuskunta on alkanut rakentaa ravintolamonopolia. Strategian on mahdollistanut se, että vasemmistohallitus on ajanut ravintolayrittäjät polvilleen perusteettomilla liikkumis‑, kokoontumis- ja elinkeinorajoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Oon kokkina restelissä ja laitan tahallaan räkää annoksiin.
Onko se vika asiakkaissasi joillekka teet ruokaa. Mene sinne päättäjiin sitä räkääsi levittämään eikä syyttömiin ihmisiin. Peruskoululaiset nuoret harrasti tuota ruuan suttaamista joskus kun tekivät pullaa opettajille räkien sinne taikinaan. Vaikka ne pullat käyvät uunissa niin on siltikin yököttävää syödä toisten eritteitä. Sairas ihminen joka ruokaa tuollain saastuttaa. Kaikenlaisia koti keittiöitä nähneenä en syö koskaan kylässä mitään enkä toisten tekemää kotiruokaa itse leivottua muuta kuin ehkä valmis ruokaa kun tulee uunista tarpeeksi kuumennettuna ulos niin että taudin aiheuttajat on kuumuus häivyttänyt.
Vastaavia merkkejä on nähtävillä ihan globaalillakin tasolla.