Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun muutit omillesi ensiasuntoon, kokositko Ikean mööpelit itse vai hommasitko poikakaverin sitä tekemään?

Vierailija
28.01.2022 |

Miten oli?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ollut kauhea vaiva hommata poikaystävä vain huonekalujen kokoamista varten. Eikä niitä kyllä kootakaan täytynyt. Ja heterokin vielä olen. 🤣

Mies  -71

Vierailija
42/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut, eikä koskaan tule olemaan, Ikean mööbeleitä. Arvostan umpipuukalusteita, mitä vielä viime vuosisadalla tehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taisi käydä iskä kokoamassa, kun on niin vaikeeta. 😀

Vierailija
44/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ensiasunnossa ollut ainuttakaan mööpeliä. Jo esiteininä kokosin omat huonekaluni itse.

Mistä tunkkaisesta luolasta ap on ryöminyt kun kuvittelee että huonekalujen kokoamiseen tarvitaa miehen apua?

HIt to, mä osaisin jopa rakentaa itelleni huonekalut pitkästä tavarasta jos tarvis - enkä edes ole puuseppä.

Ap vaihdattaa renkaatkin rengasliikkeessä koska ei osaa käyttää paineilmatyökaluja.

Vierailija
45/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koonnut tähän ikään (41) mennessä kaikki Ikean kalusteeni yksin. Kahdesti (vain) olen itkenyt. Kaikki on kuitenkin kokoon saatu.

En ole ketään tarvinnut, joku toinen olisi ollut kyllä ihan hyvä olla apuna.

Vierailija
46/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ikean huonekalut ole vaikeita koota. Miehet haluaa vain pönkittää egoaan luomalla mielikuvaa, ettei naisista olisi siihen ilman apua.

Nehän vastaa sellaista taaperon "palapeliä".

En nyt ihan usko, että taapero niitä kokoaa mutta palapelihän se tavallaan on ja toisilta sen tekeminen luontuu paremmin kuin toisilta. Ei ole kiinni sukupuolesta.

Vierailija
47/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisesta ravintolasta on yleensä löytynyt.

Vierailija
48/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1988 kalusteet myytiin valmiiksi kasattuina, joku kenkätelinensaattoi olla osissa. Huonekalut muuten sai silloin kotiin 0-7 päivää ostosta, nykyään voi joutua odottamaan sohvaa 3kk jos ei ikealaista osta.

Tämä. Muistaakseni koottavat tulivat vasta silloin kun muutin omaan asuntooni, v. 2000. Tosin vähän kalliimmat oli koottu valmiiksi. Nykyään joku tonnin maksava lipastokin on koottava.

Ap, ei se huonekalujen kokoaminen ole mikään saavutus jolla ylpeillä, ellei ole vaikeasti liikuntarajoitteinen tai vanhus. Ihan turhaan teet tällaisia ketjuja.

Vierailija
49/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeaa ei ollut olemassakaan. En kyllä ole miestä tarvinnut koskaan johonkin huonekalujen kasaamiseen.

Vierailija
50/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Suomessa vielä 1970-luvulla Ikeaa, kun omilleni muutin.

Vierailija
51/54 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli valmiiksi kalustettu, ei tarvinnut mitään koota. Eikä silloin Suomessa ollut Ikeaa.

Ensimmäinen kalustamaton asunto oli sitten silloisen poikaystäväni ja nykyisen miehini kanssa yhteinen. Ostettiin sinne huonekalut. Parisänky piti kasata, jouduttiin lainaamaan porakonetta yhdeltä kaverilta, että saatiin se kasaan. Oli joko liian pieni reikä tai liian iso ruuvi paketissa mukana, porakoneen sai ihan läheltä, ruuvinhakureissu olisi ollut pitkä. Sohvapöytä piti kasata ja ehkä ruuvattiin tuoleihin selkänojat ja istuinosat kiinni. Ruokapöytä ja sohva oli valmiit sellaisenaan.

Minä olen hyvä kasaamaan huonekaluja, osaan lukea ohjeet, välillä tarvitsee nostoapua yms.

Vierailija
52/54 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ikean huonekalut ole vaikeita koota. Miehet haluaa vain pönkittää egoaan luomalla mielikuvaa, ettei naisista olisi siihen ilman apua.

Mun teoreetikkomiehestä ei oo kuin haittaa huonekalunkokoamispuuhissa. Minä meillä oon kaikki semmoset työt tehny. Aina.

Vierailija
53/54 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä ainutta Ikean huonekalua en silloin omistanut enkä omista vieläkään, 20 vuotta myöhemmin.

Vierailija
54/54 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhtä ainoaa Ikean huonekalua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä