Miten ilmoitit lapsesi isälle, että olet raskaana?
Ja miten mies reagoi?
Kaikenlaisia tarinoita saa kertoa. Mietin tässä, miten kerron omalle miehelle kun/jos joskus tärppää :))
Kommentit (78)
Lähetin tekstarin että onneksi olkoon, näyttää siltä että sinusta on tulossa isä.
Mies oli kavereidensa kanssa kalareissulla kun tein testin. Laitoin viestin sen takia että tiesin, ettei mies välttämättä kuule puhelimen soivan. Hän soitteli sitten myöhemmin huomattuaan viestin takaisin. Eka lause taisi olla "jaa niin on päässyt käymään" ja sitten pitkä hiljaisuus. Mies oli ihan häkellyksissä asiasta. Kaksi viikkoa myöhemmin mieheltä tuli kesken työpäivän tekstari "jee, meille tulee vauva! Ihan uskomatonta!" Kesti ilmeisesti jonkun aikaa sisäistää asia :D
No kyllä mies eli ihan siinä yrityksessä yms. Mukana niin, että kun menkkoja ei kuulunut niin käytiin yhdessä ostamassa testi ja odoteltiin tulosta kylppärissä. En ymmärrä sellaisia naisia joille vauvan yritys on henkilökohtainen projekti ja raskaus on ilmoitusluontoinen asia.
Lähetin sille viestin testistä ja laitoin että onnea susta tulee aisankannattaja naapurin sepolle!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:35"]
No kyllä mies eli ihan siinä yrityksessä yms. Mukana niin, että kun menkkoja ei kuulunut niin käytiin yhdessä ostamassa testi ja odoteltiin tulosta kylppärissä. En ymmärrä sellaisia naisia joille vauvan yritys on henkilökohtainen projekti ja raskaus on ilmoitusluontoinen asia.
[/quote]
Me ollaan yritetty lasta jo 7kk ja kaappi on täynnä raskaustestejä. Ei mies mun mukaan tule joka kuukausi tekemään sitä testiä tonne vessaan. Ollaan niin monta kertaa jo petytty, etten jaksa enää innostua mistään oireista, enkä niitä myöskään jaksa miehelle ilmoittaa. Eli kyllä, jos oireita tulisi ja tekisin testin ja se olisi positiivinen, joutuisin siitä ILMOITTAMAAN tai KERTOMAAN miehelle. Ja koska tiedän, että mies olisi onnensa kukkuloilla, olisi hauska tehdä se jotenkin muuten kuin laittamalla tekstaria.
ap
Kiljaisin aamukuudelta vessasta, että tuu äkkiä tänne. Mies luuli, että on joku hätä, ja ryntäsi paikalle unenpöpperössä ilman rillejä. Raskaustestiin oli ällistyksekseni tullut kaksi viivaa.
Vahinkoraskaus. Sain kerrottua asian jossain hillittömän itkun seassa. Mies oli yhtä jäkyttynyt, ei sentään itkenyt. Tai poikahan tuo silloin oli, 17-vuotias.
Menkat oli myöhässä ja miehen veli vaimoineen tulossa kylään, oli ruokaa ja viiniä ja vaikka mitä ostettu. En ollut varma, voinko ottaa alkoa, joten menin töistä tultuamme vessaan, tein testin ja hetken kuluttua kiljaisin että ei herran jessus sentään ai kamala hyvänen aika voi kauheeta ei ole totta voi tsiisus joo olen raskaana. Mies tuli kurkkaamaan ovenraosta ja sanoi, että hän arvasi jo. Toisen lapsen kohdalla tein testin kun mies oli jossain työpaikan pippaloissa, ja jätin sen kylppäriin esille, joten mies näki sen heti kotiin tullessaan.
Taisin vain jättää testin vessan pöydälle ja menin tekemään aamupalaa. Olin aiempinakin kuukausina testannut joten mies ei ottanut kovin vakavasti raskauden mahdollisuutta vaikka itse tiesin ilman testiäkin. Se luuli sitten että tuli taas negatiivinen kun oli odottanut että kiljuisin riemusta. Kun meni pissalle sinne vessaan niin rupesi sitten tavaamaan pakkausselostetta: "Hei eikö nää kaksi viivaa tarkotakaan..." minulla meni vähän sulatellessa :D olin siis suunnitellut kyllä jotain vähän mieleenpainuvampaa tapaa niinkuin sinäkin :) tyyliin yhden pullan paistamista uunissa tai jotain muuta yhtä legendaarista.
Mies suunnitteli erästä juttua, ja minä sanoin, ettei se nyt onnistu, kun jään äitiyslomalle. Meni jonkin aikaa ennen kuin mies tajusi ja sitten hän kelasi asiaa ja varmisteli että onko noin ja teetti uuden raskaustestin. Oli oikein innoissaan.
Olin epäillyt olevani raskaana ja olin puhunut asiasta miehen kanssa. Ehkäisy jätettiin kyllä pois aiemmin ja mentiin periaatteella "tulee jos tullakseen". Tein illalla testin ja mies odotti sängyssä kun kävin tekemässä. Odotettiin se 3-5 minuuttia siinä sängyssä ja lähdin hakemaan vessasta sitä. Katottiin yhdessä ja hyvin haalea haamu näkyi. Oltiin kummatkin toki kovin iloisia asiasta, mutta samalla positiivisesti hämmentyneitä kun raskaus alkoi taustoja ajatellen nopeasti. Hetki oltiin hiljaa ja sitten halailtiin :)
Meillä mies oli mukana kun tein ja hän oli niiin innnoissaan. Vanhemmillemme tosin teimme lahjapaketit, jossa oli body, sukat ja tutti ja kortti jossa oli vauvan kuva ja siinä luki että "rakkaat mummi ja pappa, odottakaa, olen matkalla!" Äiti tajusi heti vaatteista, anoppi luki kortin. Molemmat olivat niin innoissaan ettei mitään rajaa :D olin itsekin suunnitellut miehelle kertomista jotenkin eri tavalla, esim. just tollanen paketti tai muki, jossa lukee että maailman paras isä tai muuta vastaavaa. Ehkä seuraavassa raskaudessa puen lapsen bodyyn/paitaan, painatan siihen "isosisko" tmv :)
No kaksi keskenmenoa oli takana ennen tätä raskautta (nyt 16.vk). Ensimmäinen reaktio taisi itselläni olla iloinen ja samaan aikaan kauhuissaan, että joko taas uutta keskenmenoa kohti. Miehelle ilmoitin heti, kun tuli töistä, että taidanpa olla taas raskaana. Ei hypitty riemusta, eikä soiteltu ympäri kylää, koska molemmilla tuli vain mieleen edelliset kokemukset. Mies taisi halata ja sanoa, että voihan se olla, että tällä kertaa onnistuu. :)
SAnoin miehelle että teen raskaustestin ja sitten katsottiin tulos. Ei siinä sen enempää dramatiikkaa ja kommervenkkejä. Isovanhemmille kerrottiin, että olen raskaana. Ei se sen vaikeampaa ole, eikä vaadi sen ihmeemmin valmisteluja tai pohtimisia.
En kertonut. Lopetin miehen tapailun sanomalla että ei tästä tuu mitään.
En tiedä sen yhteystietoja tai nimee niin en pystyny ilmottaan
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:47"]Menkat oli myöhässä ja miehen veli vaimoineen tulossa kylään, oli ruokaa ja viiniä ja vaikka mitä ostettu. En ollut varma, voinko ottaa alkoa, joten menin töistä tultuamme vessaan, tein testin ja hetken kuluttua kiljaisin että ei herran jessus sentään ai kamala hyvänen aika voi kauheeta ei ole totta voi tsiisus joo olen raskaana. Mies tuli kurkkaamaan ovenraosta ja sanoi, että hän arvasi jo. Toisen lapsen kohdalla tein testin kun mies oli jossain työpaikan pippaloissa, ja jätin sen kylppäriin esille, joten mies näki sen heti kotiin tullessaan.
[/quote]
"Ei herran jessus sentään ai kamala hyvänen aika voi kauheeta ei ole totta voi tsiisus joo olen raskaana" :'D :'D
Katoin isänpäivänä aamiaispöydän tavallista hienommin ja laitoin miehen puolelle pöytää lasinaluseksi ultrakuvan. Hän otti lasin käteen, laski sen alas, otti käteen, tarkasteli kuvaa ja häippäisi tupakalle sanomatta mitään. Tuli tupakalta ja ilmoitti, että jos tuo kuva ei ole julmaa pilaa niin oli hänen viimeinen tupakka. Meillä on nyt poika ja savuttomat vanhemmat :)
Oltiin menossa autolla miehen vanhempien luo, tokaisin vaan että "aja varovasti että me kaikki KOLME päästään ehjinä perille." Miehen mielestä oli "vitun huono läppä." Raskaus oli siis molemmille melkoinen yllätys. Nykyään kyllä isikin ihan onnellinen lapsosestaan. :D