Miten ilmoitit lapsesi isälle, että olet raskaana?
Ja miten mies reagoi?
Kaikenlaisia tarinoita saa kertoa. Mietin tässä, miten kerron omalle miehelle kun/jos joskus tärppää :))
Kommentit (78)
Teimme yhdessä raskaustestin aamulla kotona.Nukahdin ja mies tuli herättämään suukotellen, että olet raskaana.Siihen aikaan viiva ei tullut heti.
Oltiin puolisen vuotta yritetty, tein testin ja yhdessä jännättiin sängyssä. Meillä mies tiesi tuloksen ennen minua :-)
Tuleville isovanhemmille kerrottiin kuukauden päästä. Kutsuttiin kaikki meille kylään ja kerrottiin yhdessä.
Nyt yritetään toista. :-)
Minä olin enemmän shokissa kuin mies. Lasta oli kyllä jo yritetty jonkin aikaa ja edelliset testit olivat aina olleet negatiivisia, vaikka kuukautisetkin olivat jo pari kertaa olleet myöhässä. Rutiininomaisesti vain tuumasin että käyn tekemässä raskaustestin, kun kuukautiset on taas sen pari viikkoo myöhässä. Positiivinen tulos olikin sitten shokki ja yllätys, en edes muista mitä mies on siinä vaiheessa sanonut kun olin niin pihalla.
Miehen kanssa yritettiin lasta ja jokainen kusitikku jännättiin yhdessä :D sitten kun oli plussa niin mies halusi että teen loputkin paketin testit varmuudeksi :)
Pääsin vihdoin aamulla kertomaan miehelle. Ollut niin paljon kaikkea ettei olla edes keretty nähdä kahdestaan! Kädet täris niin kamalasti, kun olin näinkin kauan pitänyt salaisuutta :D miehen ensimmäinen reaktio "mun kassit toimii sittenki!!" Oli ollut varma että johtuu sen uimareista etten ole tullut raskaaksi :)
AP
Höh. Aika monen mies ollut tosi innoissaan. Tulin vähän kateelliseksi :D
Me siis oltiin esikoista yritettykin, tai ainakin ehkäisy tietoisesti jätetty pois, mutta silti mies ei meinannut millään uskoa uutista. Istui siis koneella kun kävin tekemässä testin, hössötin sitten tuloksesta ja mies oli tyyliin: "Häh? No eikä! Ei ne testit aina näytä oikein!"
Oli siis lievästi shokissa :D Oikeasti innostui vauvasta vasta synnytyssalissa. Mutta nyt onkin hyvä isä. Toisen raskauden kohdalla alkoi heti tuumia mitähän kaikkea pitää ostaa jne., oli siis enemmän mukana alusta asti. Silloin odotti tulosta vessan oven takana ihan hermona :)
Kerroin aikoinani avokille, että vauva on tulossa ja hän ilmoitti minun pilanneen hänen elämänsä.. Se menikin sitten kesken..ei pahemmin surrut tilannetta.
Seuraavalla kerralla en ilmoittanut mitään ennen kuin vasta melkein puolessa välissä ja taas pilasin hänen elämän, vaikka itse halusi jättää ehkäisyt pois. Kyllä lapsi sitten salissa kelpasi..
Lopuista kahdeksasta en sitten välittänyt ilmoittaa ollenkaan..huomasi kait jossain vaiheessa.. kertaakaan ei tullut enää synnytyksiin eikä koskaan neuvolan ovea raottanut..
toisen lapsen kohdalla halusin kätellä onnitellakseni, mies siihen että mitä varten. minä sitten vaan että no kättele nyt ja kun mies ojensi kätensä niin iskin positiivisen testin käteen ja sanoin että onneksi olkoon, susta tulee taas isä :D ekan lapsen kohalla taisin vaan soittaa, asuttiin sillon miehen työn takia erillään, enkä malttanu oottaa viikkoa, ett nähtäis. ekalla kerralla mies sano puhelimen päässä, että no kyllä tää kahvi alko maistua jostain syystä paremmalta, toisen kohalla en enää muista mitä sano :D
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:28"]Ei tehty testiä. Toivottiin lasta ja jotenkin tiesin/tunsin että siellä jo kasvaa, vaikka ei tietenkään alussa edes ollut mahdollista:) nyt vähän haikeana lueskelen näitä jännättyjä raskaustestejä. Kunpa vielä joskus!
[/quote]
Siis mitä et tehnyt testiä? Suoraan ultraan vai siis mitä?
Ei tehty testiä. Toivottiin lasta ja jotenkin tiesin/tunsin että siellä jo kasvaa, vaikka ei tietenkään alussa edes ollut mahdollista:) nyt vähän haikeana lueskelen näitä jännättyjä raskaustestejä. Kunpa vielä joskus!
Tein tänään kaks positiivista raskaustestiä... Teen vielä aamulla uuden, luotettavamman testin. En ole vielä kertonut miehelle. Tärisyttää ja jännittää. Miten kerron miehelle jos aamuinen testikin on positiivinen?! Ajattelin sanoa jotain että "Pitäis varmaan oikeasti perustaa se säästötili vauvatarvikkeille. Ei tässä kuitenkaan oo kun enää 9 kuukautta aikaa kun tarvitaan niitä" ja katson miten reagoi. Todennäköisesti sanoo vaan "nii" eikä tajua mitään jollon joudun vähän avittamaan ja nään miehen ilmeen kun oivaltaa mistä puhun x)
AP
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:45"]
Onneaaa AP!!
[/quote]
Kiitos paljon!! Olen kyllä vielä tosi epäluuloinen, olen nimittäin noilla halpistesteillä tehnyt jo yhden virheellisen positiivisen, tosin silloin katsoin testiä liian myöhään. Nyt viivat tuli varmasti oikean ajan sisällä. Ja tällä kertaa on oireita, mitä ei aiemmin ole ollut! Odotan silti aamuun ennenkuin repeän riemusta :)
AP
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:50"]
Onnea ♡♡
[/quote]
Kiitos! <3
AP
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:35"]
No kyllä mies eli ihan siinä yrityksessä yms. Mukana niin, että kun menkkoja ei kuulunut niin käytiin yhdessä ostamassa testi ja odoteltiin tulosta kylppärissä. En ymmärrä sellaisia naisia joille vauvan yritys on henkilökohtainen projekti ja raskaus on ilmoitusluontoinen asia.
[/quote]
Me ollaan yritetty lasta jo 7kk ja kaappi on täynnä raskaustestejä. Ei mies mun mukaan tule joka kuukausi tekemään sitä testiä tonne vessaan. Ollaan niin monta kertaa jo petytty, etten jaksa enää innostua mistään oireista, enkä niitä myöskään jaksa miehelle ilmoittaa. Eli kyllä, jos oireita tulisi ja tekisin testin ja se olisi positiivinen, joutuisin siitä ILMOITTAMAAN tai KERTOMAAN miehelle. Ja koska tiedän, että mies olisi onnensa kukkuloilla, olisi hauska tehdä se jotenkin muuten kuin laittamalla tekstaria.
ap
[/quote]Pitääkö se testi tehdä joka kuukausi?! Eikö sen voi tehdä vain siinä tapauksessa, että kuukautiset ovat myöhässä?
[/quote]
En tee joka kuukausi, mutta mun kierto on 27-32 ja olen aika malttamaton.
ap
Vahinkoraskaus ja laitoin tekstarin "olis vähän kerrottavaa t. me"
Sanoin että olen raskaana.