Poikani 16 on myöhässä kotiintuloajasta jo 1.5 tuntia...
Huolestuttaa.Ei vastaa myöskään viesteihin eikä puheluihin.Adhd poika vielä kyseessä.Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?Odottaako pitää vaan.Pelkään et jotain on sattunu...
Kommentit (48)
Kyllä se sieltä kotiin tulee. Mikään muu ei ole nolompaa kun soitot äidiltä.
Sillä on kaveripiiri niin laaja et sekinmahdoton tehtävä
No tässä vaiheessa on vielä vain odoteltava. Mutta jos ei ala muutaman tunnin päästä kuulua niin soita hätänumeroon. Poliisit eivät tosin aloita etsintää mutta "tarkkailevat" esim jos kaupungilla sattuis näkymään tuntomerkkien näköistä poikaa.
Pääsetkö poikasi Face sivuille? Jos tunnet sieltä jonkun voit kysyä onko nähnyt poikaasi t jos on useita tunteja myöhässä niin laita sinne ilmoitus että poika kadonnut, tietääkö kukaan kavereista missä olisi. (Näin itse sain kerran poikaan yhteyden ja soitti sitten kaverin kännystä minulle. )
Eiköhän 16-vuotias tule kotiin, kun tulee.. Osaa varmasti pitää huolen itsestään.
Todnäk mitään ei ole tapahtunut, on vaan jäänyt duunaamaan jotain kiinnostavaa frendien kanssa ja akku loppu. Soita kavereille, niin kuin kakkonen sanoi. Rela, ei hätää!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:06"]
[/quote]
...ja tämän vuoksi, äidin kannattaakin soittaa kavereille. Tyyppi oppii, että jos ei vastaa, äiti nolaa hänet kavereiden edessä. Kuka tahansa teini mieluummin vastaa itse mutsille kuin antaa kavereiden vastata.
Mä en vaan osaa käydä nukkuun ennenkuin poika on kotona.Mä en oo facessa niin en voi sitäkään kautta laittaa viestiä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:14"]Mä en vaan osaa käydä nukkuun ennenkuin poika on kotona.Mä en oo facessa niin en voi sitäkään kautta laittaa viestiä.
[/quote]
Etkö siis tiedä kenenkään kaverin numeroa? Jos et, niin hoidat poikasi kanssa tämän asian kuntoon. On hyvä tietää parhaimpien kavereiden numerot, juurikin tällaisten tilanteiden takia. Ja samoin muutaman vanhemman numerot.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:14"]Mä en vaan osaa käydä nukkuun ennenkuin poika on kotona.Mä en oo facessa niin en voi sitäkään kautta laittaa viestiä.
[/quote]
No tiedätkö poikasi facen saliksen? Jos tiedät, menet sinne kyselemään, jos ei kohta ala tulemaan.
Entä Pojat 1-15? tai Tytöt? Joku kulttijuttu nimeäminen numeroilla?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:06"]
[/quote]
...ja tämän vuoksi, äidin kannattaakin soittaa kavereille. Tyyppi oppii, että jos ei vastaa, äiti nolaa hänet kavereiden edessä. Kuka tahansa teini mieluummin vastaa itse mutsille kuin antaa kavereiden vastata.
[/quote]
Tämä on täysin totta ja oikein! Jos on säännöt ja kotiintuloajat, niitä on noudatettava. Ne ei ole kiusantekoa vaan huolehtimista. Rajoja rakkauden lisäksi. Odottele vaikka tunti vielä, sitten sinina ottaisin somen käyttöön ja kaikki mahdolliset tiedot pojan kavereista ja heidän vanhemmistaan. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:14"]Mä en vaan osaa käydä nukkuun ennenkuin poika on kotona.Mä en oo facessa niin en voi sitäkään kautta laittaa viestiä. [/quote] Etkö siis tiedä kenenkään kaverin numeroa? Jos et, niin hoidat poikasi kanssa tämän asian kuntoon. On hyvä tietää parhaimpien kavereiden numerot, juurikin tällaisten tilanteiden takia. Ja samoin muutaman vanhemman numerot.
[/quote]
Ei sitä voi vain yksipuolisesti jakaa kavereiden numeroita ilman näiden lupaa.
Ties vaikka olisi loukkaantunutta jäänyt auttamaan. Kyllä 16v jo pärjää.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:20"]
Entä Pojat 1-15? tai Tytöt? Joku kulttijuttu nimeäminen numeroilla?
[/quote]
:DDDDDDD hahaha
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:14"]Mä en vaan osaa käydä nukkuun ennenkuin poika on kotona.Mä en oo facessa niin en voi sitäkään kautta laittaa viestiä. [/quote] Etkö siis tiedä kenenkään kaverin numeroa? Jos et, niin hoidat poikasi kanssa tämän asian kuntoon. On hyvä tietää parhaimpien kavereiden numerot, juurikin tällaisten tilanteiden takia. Ja samoin muutaman vanhemman numerot.
[/quote]
Ei sitä voi vain yksipuolisesti jakaa kavereiden numeroita ilman näiden lupaa.
[/quote]
Aha, vai niin. No meillä on aikoinaan jaeltu, eikä kukaan ole sanonut mitään. Mistähän tällainenkin sääntö on taas lähtösin ettei sais.... Joku hysteerikko keksinyt...
Meillä oli kotona ainakin todella tarkkaa kotona kellon kanssa, että myöhästyä ei uskaltanut! Vanhemmat opettivat miksi on tärkeää tulla kotiin silloin kun on sovittu. Keskustele poikasi kanssa, jotta jatkossa näin ei käy. Jos ei usko, anna rangaistus.
Tuskin hänellä hätää on. On vain jäänyt jonnekin kaverien kanssa ja unohtanut ajantajun, kun on lomakin alkanut.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:14"]Mä en vaan osaa käydä nukkuun ennenkuin poika on kotona.Mä en oo facessa niin en voi sitäkään kautta laittaa viestiä.
[/quote]
No tiedätkö poikasi facen saliksen? Jos tiedät, menet sinne kyselemään, jos ei kohta ala tulemaan.
[/quote]
Haloo!! Toivottavasti sinulla ei ole lapsia!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:26"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:17"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:14"]Mä en vaan osaa käydä nukkuun ennenkuin poika on kotona.Mä en oo facessa niin en voi sitäkään kautta laittaa viestiä. [/quote] Etkö siis tiedä kenenkään kaverin numeroa? Jos et, niin hoidat poikasi kanssa tämän asian kuntoon. On hyvä tietää parhaimpien kavereiden numerot, juurikin tällaisten tilanteiden takia. Ja samoin muutaman vanhemman numerot. [/quote] Ei sitä voi vain yksipuolisesti jakaa kavereiden numeroita ilman näiden lupaa. [/quote] Aha, vai niin. No meillä on aikoinaan jaeltu, eikä kukaan ole sanonut mitään. Mistähän tällainenkin sääntö on taas lähtösin ettei sais.... Joku hysteerikko keksinyt...
[/quote]
No haluaisitko sinä, että lapsesi puhelinnumeroa jaetaan kavereiden toimesta ympäriinsä ties kenelle?
Juuri samaa mieltä 48 kaa.
ap