Äiti laittoi tänään viestin mutta en vastaa
Ekan kerran en vastannut äidille mitään. Ja oon jo päälle 40. Tai no on mulla joskus mennyt seuraavaan päivään, mutta nyt meillä on ollut välirikkoa (olen siis päättänyt, etten enää pidä äitiini yhetyttä) ja äiti varmaan arvaa, että vastaamattomuus on tarkoituksellista.
Äiti ei kunnioita toivettani, ettei pitäisi minuun yhteyttä. Viimeksi kun puhuimme puhelimessa se oli osaltani niin katkera puhelu, että en ymmärrä, miksi äiti nyt kuvittelee, että haluaisin jotenkin jatkaa kuin ei mitää. Viesti siis oli ihan vain lasten kuulumisia, aivan kuin minulla ja hänellä ei mitään ongelmia tai riitaa olisikaan.
Eli minun täydellinen arvostamattomuuteni ja ymmärtämättömyyteni jatkuisi vaan, jos en laita sille stoppia itse. Nää on niin tosi surullisia juttuja, kun vanhempi ensin lapsuuden ajan käyttäytyy huonosti ja sitten aikuisena on ihan käräjillä suunnilleen, kun lapsi älyääkin, että hänellä on ihmisarvo.
Helpottanut kuitenkin itseä, kun ei tarvitse enää koittaa miellyttää äitiä. En vain tiedä, ottiko se enemmän itsensä takia yhteyttä, vai minun. Jos minun takiani, niin se on ihan turhaa, jos itsensä, niin lopettais sen arvostelemisen ja avostaisi minua oikeasti tai edes ymmärtäisi mutta kun ei.
Ap