Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarajoituksia hölltätään - kuinkahan pitkään maskisuositus on voimassa?

Vierailija
28.01.2022 |

Veikkauksia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama, mä käytän maskia niin pitkään kun on riski saada korona. Uusintatartunnat jättää pahemmat jälkitaudit joten kannattaa harkita haluaako oman terveytensä uhrata.

En ole THL:n laumasuojaimbesilejä kuunnellu enää vuoteen.

Vierailija
2/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tulen käyttämään vielä pitkään, ette usko kuinka paljon vähemmän menee esim. kauppareissulla kun ihmiset ei heti tunnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sana - suositus - kilkata sun päässä mitään ap? 

Se on just niin kauan voimassa kuin itse haluat.

Vierailija
4/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysellyt, koska itse "saa" lopettaa maskien käytön, vaan minua kiinnostaa maskisuosituksen voimassaolo. Eri asia. Minua kiinnostaa siis nimenomaan se, kuinka pitkään ja millä perusteella maskisuositusta pidetään voimassa.

Vierailija
5/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan sama, mä käytän maskia niin pitkään kun on riski saada korona. Uusintatartunnat jättää pahemmat jälkitaudit joten kannattaa harkita haluaako oman terveytensä uhrata.

En ole THL:n laumasuojaimbesilejä kuunnellu enää vuoteen.

Tarkoittaako tuo, että käytät vaikka loppuelämäsi? Nythän useampi asiantuntija on sanonut, että koronavirus ei tule katoamaan maapallolta minnekään, vaan se jää kiertämään tänne, eli periaatteessa sinulla on koko loppuelämäsi ajan mahdollisuus saada korona. 

Vierailija
6/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asisa tarvitse veikata: suositus on AINA voimassa.

Täyttyvätkö [suosituksen] kriteerit vai eivät - ja kuinka hullu suositus on - on toisia asioita.

Vierailija
7/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos suositus perustuu mielivaltaisiin kriteereihin, on mahdotonta vastata.

Vierailija
8/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko käyttää ainakin siihen asti, kun mulle tehdään leikkaus. En saa sairastua sitä ennen tai viivästyy. Hitsi, kun tajuaisitte, että on ihan normaalia käyttää sitä maskia. Myös mies käyttää, koska mun leikkaus. 

Vierailija
9/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava epidemiahuippu on alkukeväällä, sitä ennen ei kannata muuttaa elämäntapojaan maskinkäytössä. Kesällä tietysti maskinkäyttö olisi silkkaa hulluutta.

Vierailija
10/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka maski on asiakkaille yleensä pelkkä suositus, niin henkilökunnalle se on pakko. Ja koska useimmat ihmiset ovat töissä, niin heille maskisuositus=maskipakko.

Vierailija
11/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka maski on asiakkaille yleensä pelkkä suositus, niin henkilökunnalle se on pakko. Ja koska useimmat ihmiset ovat töissä, niin heille maskisuositus=maskipakko.

Näin juuri. Ja samalla lailla kouluissa painostetaan ja pakotetaan oppilaita maskinkäyttöön. Ainahan toki pieni alakoululainen voi käydä yksinäiseen taisteluun auktoriteetteja vastaan, mutta on vähän matalamielistä ajatella, että lapsen täytyisi olla niin rohkea, itsenäinen ja omata niin hyvät argumentointitaidot, että hän pystyisi omien kouluarvosanojensa laskemisen uhallakin uhmata koulun maskipakkoa. Moni koululainen kärsii maskinkäytöstä ja eilen YLEn artikkelissa joku opettaja sanoi, että maskit koulussa haittaavat jopa lukemaan oppimista - eli maskit heikentävät oppimistuloksia, mutta silti sekin hinta halutaan maksaa siitä, että on maskit! Uskomatonta. Mutta mikään ei tule muuttumaan näiltä osin, ellei maskisuositus poistu.

Vierailija
12/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. En ole suosituksia seurannut ennenkään. Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia tieteen arvostamista lähteistä ja osaan kriittisen tieteellisen ajattelun. Pidin maskeja jo pandemian alussa ennen kuin mitään suosituksia edes tuli.  Onneksi on oma äly käytössä!

Vierailija
13/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En ole suosituksia seurannut ennenkään. Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia tieteen arvostamista lähteistä ja osaan kriittisen tieteellisen ajattelun. Pidin maskeja jo pandemian alussa ennen kuin mitään suosituksia edes tuli.  Onneksi on oma äly käytössä!

Itse taas otan mieluummin koronan kuin käytän maskia. Maski laskee elämänlaatua niin paljon.

Vierailija
14/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas otan mieluummin koronan kuin käytän maskia. Maski laskee elämänlaatua niin paljon.

Maskista tulee jatkuva hengenahdistus koko ajan kun sitä käyttää. Koronasta taas tulee hengenahdistus vain joidenkin päivien tai korkeintaan muutaman viikon ajaksi.

Vierailija
15/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotukset on kunnossa, ei maskia tarvitse käyttää, ei ole tarvinnut tähänkään mennessä eikä tule tarvitsemaan.

Vierailija
16/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä poisteta koskaan, joudut ihan itse päättämään asiasta. Eikö olekin pelottavaa?

Vierailija
17/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän se maski edes suojaa koronalta, täysin lumetta. Olen viettänyt hiljaiseloa tapaamatta ihmisiä, mutta yksi kauppareissu, maski naamalla tietysti, toi omikronin. Jota paraikaa sairastan, tosin lievä tautihan se on.

Täysin turhaa ihmisten kiusaamista.

Vierailija
18/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai yksittäinen ihminen voi lopettaa suosituksen voimassaolon?

Vierailija
19/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eihän se maski edes suojaa koronalta, täysin lumetta. Olen viettänyt hiljaiseloa tapaamatta ihmisiä, mutta yksi kauppareissu, maski naamalla tietysti, toi omikronin. Jota paraikaa sairastan, tosin lievä tautihan se on.

Täysin turhaa ihmisten kiusaamista.

Käytitkö sitä kirurgin maskia? Sehän ei suojaa käyttäjää.

Vierailija
20/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tuo, että käytät vaikka loppuelämäsi? Nythän useampi asiantuntija on sanonut, että koronavirus ei tule katoamaan maapallolta minnekään, vaan se jää kiertämään tänne, eli periaatteessa sinulla on koko loppuelämäsi ajan mahdollisuus saada korona. 

Minä ainakin tulen käyttämään loppuelämäni. En kyllä usko, että elänkään hirveän pitkään enää mutta eipähän huvita sitä vuosittaista influenssaakaan potea jatkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi