kysymys työttömille
Kommentit (22)
No vittu jos työttömillä on varaa painella ravintolaan syömään niin jossain kohtaa on menty vikasuuntaan kun ei töissä käyvilläkään ole varaa syödä ravintolassa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:10"]No vittu jos työttömillä on varaa painella ravintolaan syömään niin jossain kohtaa on menty vikasuuntaan kun ei töissä käyvilläkään ole varaa syödä ravintolassa.
[/quote]
Ettei vaan olis pientä katkeruutta?
Riippuu, mitä tarkoittaa "ulkona syömässä". Kyllä käyn välillä miehen kanssa pizzalla tai kebabilla. Siihen rahallisesti kykenee silloin tällöin, ravintolassa jos käydään niin miehen piikkiin. Tuntuu tosin niin epämukavalta syödä toisen piikkiin, että tilaan yleensä jotain halvimmasta päästä ja jätän alku- ja jälkiruoat sekä alkoholit ottamatta.
Hyvä kun saan vuokran, sähkön, puh.laskun maksettua...!!! Ulos syömään??????? Jos nyt parvekkeella leivän syömistä ja kahvin juomista ei lasketa ulkona syömiseksi?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:19"]
Riippuu, mitä tarkoittaa "ulkona syömässä". Kyllä käyn välillä miehen kanssa pizzalla tai kebabilla. Siihen rahallisesti kykenee silloin tällöin, ravintolassa jos käydään niin miehen piikkiin. Tuntuu tosin niin epämukavalta syödä toisen piikkiin, että tilaan yleensä jotain halvimmasta päästä ja jätän alku- ja jälkiruoat sekä alkoholit ottamatta.
[/quote]Tästäkin huomaamme että miehet on niitä jotka kantaa vastuun ja hoitaa maksamisen. Onko naiset semmosia perässä roikkuvia taakkoja loppupelissä sinunkin mielestä?
Käynnit ovat harventuneet todella paljon. Miehellä on edelleen työpaikka, joten koko perhe ei elä korvauksillani onneksi.
Näin kesällä aika usein. Talvella harvemmin, viime talvena ei kertaakaan edes pilkkireissulla.
Jos 'ulkona syömisellä' ei tarkoiteta kirjaimellisesti nuotiolla paistettua makkaraa, niin silloin tällöin. Ei mitenkään säännöllisesti vaan riippuen siitä, miten satutaan olemaan nälkäisinä liikkeellä kaukana kotoa. Keskimäärin muutaman kerran vuodessa.
Minä opiskelija, mies työtön. Kyllä me välillä käymme, lähes aina paikassa jossa 10 e/hlö. Minulla on kyllä opintolaina otettu.
Lounaan syön ulkona kerran tai kaksi viikossa, kun tapaan ystäviäni. Tällaisen lounaan hinta on yleensä 7-10 euroa. "Paremmin" ulkona syön harvemmin, ehkä kerran kuussa. Silloinkin menee vain about 30 euroa juomineen.
Ansiosidonnaisella kävin aika useinkin, nyt kun olen joutunut työmarkkinatuelle, niin ehkä kerran parissa kuukaudessa. Ihan varmasti kellä tahansa täysipäiväisesti työssäkäyvällä on siihen varaa, jos ei, niin on kyllä ongelmia elämänhallinnassa. Tämä kolmoselle. Se on sitten eri asia, ellei koe sitä hintansa arvoiseksi.
Itse en koe mitään ongelmaa siinä, että työtönkin nauttii elämästä siinä missä kykenee. Olen tehnyt kaikkeni työllistymisen eteen, voin siksi myös nauttia elämästäni tilaisuuden tullen.
Muutaman kerran viikossa. Jää hyvin.
Minulla on hyvin tienaava puoliso.
Mun äiti on työtön. Se käy 1-2 kertaa vuodessa. Esim. äitienpäivänä, kun me tarjotaan. Ei sillä jää rahaa ulkona syömiseen.
Joskus tilataan pitzaa, mutta varsinaisesti ravintoloissa käymme noin pari kertaa vuodessa. Silloinkin usein kiinalaisessa buffetissa. Paremmat ravintolat ja jopa Amarillon voimme unohtaa näillä tuloilla.
Joskus saatan käydä kaverin kanssa lounaalla tmv, n. 10 euron hintatason paikoissa. Samoin joskus pitsalla. Se on suoraan muusta ruokabudjetista pois, joten ehkä kerran kuukaudessa keskimäärin.
Sellainen kunnon ravintolasyöminen viineineen ym. ei onnistu. Eikä todellakaan mikään baarissa käyminen, alkoholin ostaminen kotiin tai tupakointi.
1-2 kertaa / kk. Kyllähän säästöjä enempäänkin olisi, ei vaan jaksa hintojen ja kiukuttelevan lapsen vuoksi.
No taitaapa ihan riippua että pitkäänkö ollut työttömänä ja onko parempaa puoliskoa