Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuyliherkkä Prisman kassalla .

Vierailija
31.05.2015 |

No, tulin hajuvesiosastolta kassalle hajuvesiostosteni kanssa (ja olin toki testaillut juuri niitä hajuvesiä) ja odotin tyytyväisenä ostoksistani siinä kassajonossa. Edelläni oleva keski-ikäinen nainen alkoi ensin köhimään, sitten mulkoilemaan minua paheksuvasti. Hänen ostoksissaan oli pelkkiä hajusteettomia tuotteita eli varmaan sitten mulkoili ostoksiani ja minua jonkun tuoksuyliherkkyyden takia. Lopulta se totesi mulle, voisinko vaihtaa kassajonoa, koska olen käyttänyt hajuvettä. Olin ihan että mitä! Vaihda itse jos niin häiritsee... Ei kai se minun ongelmani ole??? No eipä vaihtanut, köhi ja mulkoili kahta enemmän. Ihan naurettavaa käytöstä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin pahasti yliherkkä (että tukehtuminen uhkaa), kannattaa rajoittaa sitä julkisilla paikoilla liikkumista ihan oman terveyden kannalta. Itse sain tarpeekseni opiskeluaikoina yhden (kyllä, oli keski-ikäinen) naisen draamasta, jos joku oli erehtynyt käyttämään hänen mielestään liikaa deodoranttia tai vaatteissa haisi huuhteluaine. Hajuvesiä emme siis yhteisestä sopimuksesta käyttäneet lainkaan tämän naisen herkkyyden vuoksi.

Yhden kerran vaan päässäni napsahti tuon jatkuvan marmatuksen ja kitinän seurauksena ja kysyin, että mihin hän oli ajatellut menevänsä töihin, jos ei kestä mitään tuoksuja mistään suunnasta. Laitetaanko asiakkaille kyltti, että heidän oletetaan käyttävän hajusteettomia tuotteita ihorasvasta hiustenhoitotuotteisiin?

Jos minulla olisi kyseinen herkkyys, niin tyytyisin kohtalooni. En voisi kaikkialle mennä tai tehdä aivan samoja asioita kuin valtaosa. Miksi tehdä omasta ongelmasta/vaivasta myös kaikille muille ongelma? Ajatuksena tuntuu monilla olevan, että koko maailman tulisi taipua heidän vaivansa edessä.

Vierailija
62/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on mukamas niin herkkä hajuvesille, mä en saisi ikinä käyttää hajuvettä hänen läsnäollessa. Ja mä käytän siis aina yhden suihkauksen verran, koska en tykkää haista liikaa sille. Siskoni itse tuoksuu kuitenkin shampoolle ja pyykinpesuaineelle, joten se siitä yliherkkyydestä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:06"]

Hän ei saanut happea, mutta sulle oli silti ylivoimaista siirtyä toiseen jonoon? Oletpa ystävällinen ja mukava persoona.

[/quote]

Siis että köhiminen on merkki siitä ettei saa happea? Jos muori olisi todella ollut tukehtumaisillaan niin varmasti olisi itse lähtenyt äkkiä kauemmas hengittelemään. Valitettava totuus on, että yliherkän ihmisen pitää itse huolehtia itsestään eikä olettaa että kaikki muut osaavat ottaa hänen tarpeensa huomioon.

Terv. astmaatikko
[/quote]

Okei no hän köhi siinä, varmasti epämukavaa. Kamat jo hihnalla, joten lähtemine vie aikaa ja on hankalaa. Ap ois ihan hyvin voinut olla kunnollinen ihminen ja poistua. Jos ei oltais Suomessa, niin vastaavassa tilanteessa varmasti olisi ystävällinen ihminen sanonut totta kai ja kysynyt pärjäätkö.
[/quote]

Asun Espanjassa ja voin sanoa, ettei täällä kukaan edes kehtaisi töksäyttää tuollaista kommenttia hajusteita käyttävälle. Vaikka olisi ihan oikeasti tukehtumaisillaan. Täällä nimittäin allergiat ja yliherkkyydet nähdään negatiivisena asiana eikä niitä toitoteta ympäriinsä ja lähes kilpailla siitä kenellä on eniten allergioita, niin kuin Suomessa tehdään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan