Tuoksuyliherkkä Prisman kassalla .
No, tulin hajuvesiosastolta kassalle hajuvesiostosteni kanssa (ja olin toki testaillut juuri niitä hajuvesiä) ja odotin tyytyväisenä ostoksistani siinä kassajonossa. Edelläni oleva keski-ikäinen nainen alkoi ensin köhimään, sitten mulkoilemaan minua paheksuvasti. Hänen ostoksissaan oli pelkkiä hajusteettomia tuotteita eli varmaan sitten mulkoili ostoksiani ja minua jonkun tuoksuyliherkkyyden takia. Lopulta se totesi mulle, voisinko vaihtaa kassajonoa, koska olen käyttänyt hajuvettä. Olin ihan että mitä! Vaihda itse jos niin häiritsee... Ei kai se minun ongelmani ole??? No eipä vaihtanut, köhi ja mulkoili kahta enemmän. Ihan naurettavaa käytöstä.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:23"]Onko kukaan koskaan tavannut hajusteyliherkkää miestä?
[/quote]
Yhtä todennäköistä kuin mies jolla on kuukautiset
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:06"]Hän ei saanut happea, mutta sulle oli silti ylivoimaista siirtyä toiseen jonoon? Oletpa ystävällinen ja mukava persoona.
[/quote]
Hei mikä ylivoimainen ongelma on vaihtaa jonoa jos omaan nokkaan takanaoleva haisee? Haloo! Jotain valoo...
[/quote]
Jos sulla on kamat siinä menossa jo scannerin läpi ni mitäs sit? Sanot kassaneidille STOP, nyt mitätöit koko kuitin ja laitat ne tuotteet takas päin jotain nappia painamalla. Ai edellisenki asiakkaan kamat lähti kulkee takasi päin ku se pakkaa? Joo ihan sama, tehäään tästä kunnon show.
[/quote]
Kassajono on JONO. Sanoiko joku tuotteiden olleen edes kassahihnalla...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:37"]Keski-ikäiset ja sitä vanhemmat naiset on pahimpia. [/quote] Totta!
[/quote]
Kyllä, osa minun ikäluokastani käyttää ihan liikaa hajuvesiä. Järkevimpiä ovat noin kolmekymppiset.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:23"]Onko kukaan koskaan tavannut hajusteyliherkkää miestä?
[/quote]
Ei, mutta miehillä onkin vähemmän kaikenlaisia psykosomaattisia oireita...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:52"]Jos AP luopuu hajuvedestään, se ei aiheuta hänelle mitään oireita, mutta sen sijaan hajusteyliherkälle AP:n hajupommi aiheuttaa kärsimystä.
No eiköhän jokaiselle järkevälle ihmiselle asia ole selvä: AP:n tulee opetella käyttäytymistapoja julkisella paikalla tai suihkutella niitä myrkkyjään vain omassa kodissan ovet ja ikkunat kiinni.
Kiitos.
[/quote]
Öö... miksi mennä kauppaan, jossa myydään hajuvesiä? Eikö pitäisi valittaa sille kaupalle heidän valikoimastaan, eikä asiakkaille, jotka ostavat kaupan tuotteita?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:23"]
Onko kukaan koskaan tavannut hajusteyliherkkää miestä?
[/quote]
Kyllä. Miehen veli, joka ennen suunnilleen kylpi partavedessä, sairastui astmaan. Nyt ei kestä yhtää muiden tuoksuja. Eikä oma miehenikään siedä voimakkaita hajuvesiä, myös minä saan kuulla jos niitä käytän liikaa, vaikka käytän tosi varovasti.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:52"]Jos AP luopuu hajuvedestään, se ei aiheuta hänelle mitään oireita, mutta sen sijaan hajusteyliherkälle AP:n hajupommi aiheuttaa kärsimystä.
No eiköhän jokaiselle järkevälle ihmiselle asia ole selvä: AP:n tulee opetella käyttäytymistapoja julkisella paikalla tai suihkutella niitä myrkkyjään vain omassa kodissan ovet ja ikkunat kiinni.
Kiitos.
[/quote]
Öö... miksi mennä kauppaan, jossa myydään hajuvesiä? Eikö pitäisi valittaa sille kaupalle heidän valikoimastaan, eikä asiakkaille, jotka ostavat kaupan tuotteita?
[/quote]
Hyvä pointti!
Hajusteyliherkkiä useimmiten vähätellään..
Itse saan pahan astmakohtauksen tai migreenikohtauksen, jos lähelle tunkee joku hajulyyli. EN tiuski tms. vaan vaihdan kassajonoa tai menen toiselle käytävälle tms. Mutta aina ei voi vaihtaa jonoa (esim. pitkät jonot kaikissa ja sulla on kiire). Silloin on vaan pakko toivoa, että toinen ymmärtäisi siirtyä, kun itse yskin keuhkot pihalle.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:30"]Hajusteyliherkkiä useimmiten vähätellään..
Itse saan pahan astmakohtauksen tai migreenikohtauksen, jos lähelle tunkee joku hajulyyli. EN tiuski tms. vaan vaihdan kassajonoa tai menen toiselle käytävälle tms. Mutta aina ei voi vaihtaa jonoa (esim. pitkät jonot kaikissa ja sulla on kiire). Silloin on vaan pakko toivoa, että toinen ymmärtäisi siirtyä, kun itse yskin keuhkot pihalle.
[/quote]
Pitkät jonot ne on kuule sille toisellekin aloittaa jonotus alusta. Aika itsekästä ajattelua, kun ongelma on sinulla itselläsi. Miksi sinun aikasi olisi sen arvokkaampaa ettet sinä voi jonottaa uudelleen?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:15"]
Mitäs jos vetäisee kunnon pierun, häiritseekö tämä myös hajusteyliherkkiä?
[/quote]
Lisäätkö pieruihisi paljonkin hajusteita?
[/quote]
OT: pieruun ei tarvi lisätä hajusteita erityisemmin, siinä on ne omasta takaa. Ja vielä sellaisia, että se häiritsee kaikkia, joilla nenä toimii...
Kyllä minäkin köhisin ja ehkä jopa oksentaisin jos joutuisin haistelemaan Prisman "laadukkaita" halpahajuvesiä... Kas kun et lidlistä osta hajuvesiäsi. Itse en ikinä laittaisi iholleni markettilaatuista kosmetiikkaa. No, kaikilla ei tietysti ole varaa laatukosmetiikkaan, vaan on tyydyttävä markettien laatuun.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:23"]Onko kukaan koskaan tavannut hajusteyliherkkää miestä?
[/quote]
Ei, mutta miehillä onkin vähemmän kaikenlaisia psykosomaattisia oireita...
[/quote]
Minä tunnen yhden hajusteyliherkätkin miehen. Herran oma partavesi ei tietenkään haittaa herraa itseään, mutta auta armias jos vaimollaan (nykyisin ex) oli edes vähän hajustettua dödöä...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:30"]Hajusteyliherkkiä useimmiten vähätellään.. Itse saan pahan astmakohtauksen tai migreenikohtauksen, jos lähelle tunkee joku hajulyyli. EN tiuski tms. vaan vaihdan kassajonoa tai menen toiselle käytävälle tms. Mutta aina ei voi vaihtaa jonoa (esim. pitkät jonot kaikissa ja sulla on kiire). Silloin on vaan pakko toivoa, että toinen ymmärtäisi siirtyä, kun itse yskin keuhkot pihalle. [/quote] Pitkät jonot ne on kuule sille toisellekin aloittaa jonotus alusta. Aika itsekästä ajattelua, kun ongelma on sinulla itselläsi. Miksi sinun aikasi olisi sen arvokkaampaa ettet sinä voi jonottaa uudelleen?
[/quote]
No kuule. Tämä on just tätä, että hajusteyliherkät on niitä paskoja ja itsessä ei ole mitään vikaa. Ja ei sitten tullut mieleen, että ei sitä tarvitse siirtyä toiseen jonoon, mutta voisi hieman ottaa pakkia eikä hönkiä toisen selässä kiinni..
Olen oppinut elämään tämän sairauden kanssa ja siinä se menee missä paha astma ja allergiat sun muut. Mutta yleensä astmaatikko saa ymmärrystä osakseen (harva astmaatikko sietää vahvoja hajuvesiä ym. tuoksuja), mutta auta armias, jos joku sanoo olevansa hajusteyliherkkä.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:15"] Mitäs jos vetäisee kunnon pierun, häiritseekö tämä myös hajusteyliherkkiä? [/quote] Lisäätkö pieruihisi paljonkin hajusteita? [/quote] OT: pieruun ei tarvi lisätä hajusteita erityisemmin, siinä on ne omasta takaa. Ja vielä sellaisia, että se häiritsee kaikkia, joilla nenä toimii...
[/quote]
Eipä ihme, että tästä niin väännetään, kun osa ei ymmärrä eroa hajun ja hajusteen välillä. Hajusteille herkistynyt reagoi rajatulle joukolle hajusteina käytettäviä kemikaaleja, ei hajuille yleisesti. Voipi kehittyä kelle vain, ja kellepä helpommin kuin nuoresta asti hajusteita lotranneille tai muuten niille altistuneille naisihmisille. Kukapa sitä ei tosiaan paskanhajulle nenäänsä nyrpistäisi, mutta harvalla siitä sen pahempaa seuraa. Muuuutta mitäpä tätä täällä sanomaan. :)
Vain Suomessa voidaan kuvitella että yhdellä ihmisellä on oikeus suihkuttaa haisevaa ainetta päälleen, mennä julkiselle paikalle ja sitten pakottaa muut siirtymään pois sieltä oli se jono, bussi tai joku odotustila.
Ilmeisesti hajuvedellä lotraajat istuvat kiltisti bussissakin löyhkäävän sprugun vieressä valittamatta? Onhan spurgullakin oikeus tulla kusenhajuisena vanhalta viinalta lemuavana siihen rouvan viereen eikä rouvalla ole mitään syytä huomauttaa asiasta?
Mitenkäs näiden hajuvesiääliöiden mielipide sitten muuttuisi, jos vaikka joku pieni vauva saisi hänen hajusteistaan kohtauksen?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:30"]Hajusteyliherkkiä useimmiten vähätellään.. Itse saan pahan astmakohtauksen tai migreenikohtauksen, jos lähelle tunkee joku hajulyyli. EN tiuski tms. vaan vaihdan kassajonoa tai menen toiselle käytävälle tms. Mutta aina ei voi vaihtaa jonoa (esim. pitkät jonot kaikissa ja sulla on kiire). Silloin on vaan pakko toivoa, että toinen ymmärtäisi siirtyä, kun itse yskin keuhkot pihalle. [/quote] Pitkät jonot ne on kuule sille toisellekin aloittaa jonotus alusta. Aika itsekästä ajattelua, kun ongelma on sinulla itselläsi. Miksi sinun aikasi olisi sen arvokkaampaa ettet sinä voi jonottaa uudelleen?
[/quote]
No kuule. Tämä on just tätä, että hajusteyliherkät on niitä paskoja ja itsessä ei ole mitään vikaa. Ja ei sitten tullut mieleen, että ei sitä tarvitse siirtyä toiseen jonoon, mutta voisi hieman ottaa pakkia eikä hönkiä toisen selässä kiinni..
Olen oppinut elämään tämän sairauden kanssa ja siinä se menee missä paha astma ja allergiat sun muut. Mutta yleensä astmaatikko saa ymmärrystä osakseen (harva astmaatikko sietää vahvoja hajuvesiä ym. tuoksuja), mutta auta armias, jos joku sanoo olevansa hajusteyliherkkä.
[/quote]
Hajusteyliherkkyys on keksittyä
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:15"]
Mitäs jos vetäisee kunnon pierun, häiritseekö tämä myös hajusteyliherkkiä?
[/quote]
Niitä häiritsee kaikki mahdollinen, mikä ei ole omaan mieleen eli todennäköisesti pierusi häiritsisi myös.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:15"] Mitäs jos vetäisee kunnon pierun, häiritseekö tämä myös hajusteyliherkkiä? [/quote] Lisäätkö pieruihisi paljonkin hajusteita? [/quote] OT: pieruun ei tarvi lisätä hajusteita erityisemmin, siinä on ne omasta takaa. Ja vielä sellaisia, että se häiritsee kaikkia, joilla nenä toimii...
[/quote]
Eipä ihme, että tästä niin väännetään, kun osa ei ymmärrä eroa hajun ja hajusteen välillä. Hajusteille herkistynyt reagoi rajatulle joukolle hajusteina käytettäviä kemikaaleja, ei hajuille yleisesti. Voipi kehittyä kelle vain, ja kellepä helpommin kuin nuoresta asti hajusteita lotranneille tai muuten niille altistuneille naisihmisille. Kukapa sitä ei tosiaan paskanhajulle nenäänsä nyrpistäisi, mutta harvalla siitä sen pahempaa seuraa. Muuuutta mitäpä tätä täällä sanomaan. :)
[/quote]
Sarkasmin ymmärtäminen on taitolaji. Jatka harjoittelua;)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 18:15"] Mitäs jos vetäisee kunnon pierun, häiritseekö tämä myös hajusteyliherkkiä? [/quote] Lisäätkö pieruihisi paljonkin hajusteita? [/quote] OT: pieruun ei tarvi lisätä hajusteita erityisemmin, siinä on ne omasta takaa. Ja vielä sellaisia, että se häiritsee kaikkia, joilla nenä toimii... [/quote] Eipä ihme, että tästä niin väännetään, kun osa ei ymmärrä eroa hajun ja hajusteen välillä. Hajusteille herkistynyt reagoi rajatulle joukolle hajusteina käytettäviä kemikaaleja, ei hajuille yleisesti. Voipi kehittyä kelle vain, ja kellepä helpommin kuin nuoresta asti hajusteita lotranneille tai muuten niille altistuneille naisihmisille. Kukapa sitä ei tosiaan paskanhajulle nenäänsä nyrpistäisi, mutta harvalla siitä sen pahempaa seuraa. Muuuutta mitäpä tätä täällä sanomaan. :) [/quote] Sarkasmin ymmärtäminen on taitolaji. Jatka harjoittelua;)
[/quote]
Niin on viittauksen kohteen käsittäminenkin. Good luck.
Tuoksuyliherkkänä olen joutunut minesti vaihtamaan bussissa istumapaikkaa tai painavien kantamusten kanssa siirtynyt vaan seisomaan kun viereen on tullut joku hajusteissa kylpenyt lyyli.
En ole sanonut mitään, vaikka olisi monesti tehnyt mieli. Eihän se heidän vikansa ole, että löyhkäävät.
Eri asia on se, että en tiedä, mitä minun pitäisi tehdä, kun työpaikalleni tulee asiakkaaksi sellaisia hajustepommeja, että tuntuu tukalalta hengittää. En kuitenkaan voi poistua paikalta tai sanoa asiakkaalle, että tekee pahaa. Pitää vaan pitää kiva asiakaspalveluhymy naamalla ja toivoa, että asiakas poistuisi mahdollisimman pian.