Voiko exän nyxälle hakea lähestymiskieltoa?
Saako kiellon siitä, ettei halua olla toisen kanssa missään tekemissä eikä esim. halua että toinen tulee omalla tontille tai ovelle? Kun kielloista huolimatta vain änkee?
Kommentit (80)
Jos kyse on lasten vaihdosta, niin vaihtakaa ne jossain muualla kuin ovellasi.
Onko se sinulle vaaraksi? Jos ei, nii et saa lähestymiskieltoa vain sen takia että olet mustasukkainen. Jos ei poistu käskystä, voit soittaa poliisit poistamaan.
Sen pitäisi uhata sua jollain. Pelkkä olemassaolo ei riitä.
Ei oo kyse mustasukkaisuudesta vaan henkisestä kiusaamisesta. Ko. henkilö oli ns. kolmas osapuoli liitossamme ja myös iso osa sen hajoamista. Vaikka muuten ollaan exän kanssa ok, en vaan halua nähdä tätä nyxää, mulla tulee aina ihan hirvee olo siitä. SILTI kokee tarpeelliseksi änkeä mukaan. En ymmärrä.
Lasten vaihto tosi hankalaa järjestää muualle luontevasti. Kiva jossain bensiksellä.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:01"]
Ei oo kyse mustasukkaisuudesta vaan henkisestä kiusaamisesta. Ko. henkilö oli ns. kolmas osapuoli liitossamme ja myös iso osa sen hajoamista. Vaikka muuten ollaan exän kanssa ok, en vaan halua nähdä tätä nyxää, mulla tulee aina ihan hirvee olo siitä. SILTI kokee tarpeelliseksi änkeä mukaan. En ymmärrä.
Lasten vaihto tosi hankalaa järjestää muualle luontevasti. Kiva jossain bensiksellä.
[/quote]
Miksi mkehesi ei hoida hommiaan eli lastenvaihtoja?
Exä siis hakee lapset, mutta nyxä änkee mukaan. Vaikka tästä on puhuttu ja exä on luvannut ettei mun tarvii olla tekemissä.
Enkä lasten edessä halua järjestää mitään kohtausta. Haluaisin vain elää tapaamatta koskaan tätä henkilöä.
ei sulla oo perusteita lähestymiskieltoon. pelkkä halu ei riitä.
Kun auto tulee pihaan pukkaat vaan lapset ovesta ja ovi äkkiä lukkoon.
Etkö voisi pyytää hienotunteisuutta exältäsi?
En ymmärrä miksi nyxä on mukana...
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:01"]Ei oo kyse mustasukkaisuudesta vaan henkisestä kiusaamisesta. Ko. henkilö oli ns. kolmas osapuoli liitossamme ja myös iso osa sen hajoamista. Vaikka muuten ollaan exän kanssa ok, en vaan halua nähdä tätä nyxää, mulla tulee aina ihan hirvee olo siitä. SILTI kokee tarpeelliseksi änkeä mukaan. En ymmärrä.
[/quote]
Ovatko nuo alapeukkuilijat tyhmiä, empatiaa vaille vai kakkoshutsuja itse?
Laita exälle asiallinen viesti, jossa kerrot että sinusta tilanne on epäreilu ja ikävä. Kerro, ettet halua häiritä itse tai puuttua muuten, mutta sinusta olisi kohtuullista, että toiveesi otettaisiin huomioon. Ettet mielellään luovuta lapsia heille yhdessä, vaan miehelle yksin.
Tsemppiä!
Hyvä ap, nyt on aika totutella siihen että nainen tulee olemaan iso osa lastesi elämää. Synttärit, rippijuhlat, koulusta valmistujaiset. Lapset voivat sairastua jne. Tiedän että se on epäreilua, mutta kaikista parhaiten tulette näistä selviämään kun tsemppaat nyt itsesi ja opettelet asian kanssa elämään. Loppupeleissähän valinta perheenne hajottamisesta on ollut exällä.
Nyt on aika käyttäytyä kuten aikuinen. Omasta kokemuksesta sanon että kannattaa lasten tähden ylläpitää hyviä välejä niin exään kuin hänen nykyiseensä vaikka se varsinkin aluksi kuinka satuttaisi. Minäkin olen nykyään lasteni isän uuden vaimon - ja lasteni sisaren äidin! kanssa jopa kavereita. Ja lapset kiittävät. Eilen pääsi esikoinen yläasteelta, juhlat olivat lasten isän luona ja me "mammat" hoidimme tarjoilut. Vaikka ero harmittaakin, siitä on myös seurannut todella paljon hyvää. Lasteni elämässä on nykyään yksi välittävä ja turvallinen aikuinen lisää. On myös lasten etu että me aikuiset pystymme keskustelemaan heidän rajoistaan, käytöksestä ym asioista keskenämme ja vedämme kasvatuksessa yhtä köyttä.
Joten ap hyvä, helppoa se ei tule olemaan mutta lastesi tähden! Anna anteeksi.
Miten tyhmä on nainen, joka kehtaa tunkea itsensä mukaan? Miksi exän täytyy aina näissä tilanteissa ymmärtää, joustaa ja kärsiä? Jos ihminen on menettänyt perheen, puolison ja luopuu vielä lapsistaan ja joutuu uskomaan sellaisen huomaan, joka on osallistunut rikkomaan perheen, niin eiköhän siinä ole jo riittävästi. Nyxät aina vinkuu, että exän toiveita joudutaan huomioimaan
Totta helkkarissa, jos sotkeutuu perheelliseen, jolla on vaimo. Ei voi olla niin itsekäs.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:21"]
Hyvä ap, nyt on aika totutella siihen että nainen tulee olemaan iso osa lastesi elämää. Synttärit, rippijuhlat, koulusta valmistujaiset. Lapset voivat sairastua jne. Tiedän että se on epäreilua, mutta kaikista parhaiten tulette näistä selviämään kun tsemppaat nyt itsesi ja opettelet asian kanssa elämään. Loppupeleissähän valinta perheenne hajottamisesta on ollut exällä. Nyt on aika käyttäytyä kuten aikuinen. Omasta kokemuksesta sanon että kannattaa lasten tähden ylläpitää hyviä välejä niin exään kuin hänen nykyiseensä vaikka se varsinkin aluksi kuinka satuttaisi. Minäkin olen nykyään lasteni isän uuden vaimon - ja lasteni sisaren äidin! kanssa jopa kavereita. Ja lapset kiittävät. Eilen pääsi esikoinen yläasteelta, juhlat olivat lasten isän luona ja me "mammat" hoidimme tarjoilut. Vaikka ero harmittaakin, siitä on myös seurannut todella paljon hyvää. Lasteni elämässä on nykyään yksi välittävä ja turvallinen aikuinen lisää. On myös lasten etu että me aikuiset pystymme keskustelemaan heidän rajoistaan, käytöksestä ym asioista keskenämme ja vedämme kasvatuksessa yhtä köyttä. Joten ap hyvä, helppoa se ei tule olemaan mutta lastesi tähden! Anna anteeksi.
[/quote]
Väärin. Ko. henkilö ei tule koskaan olemaan mikään osa elämääni. Ihan itse päätän ketkä siihen kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:21"]Hyvä ap, nyt on aika totutella siihen että nainen tulee olemaan iso osa lastesi elämää. Synttärit, rippijuhlat, koulusta valmistujaiset. Lapset voivat sairastua jne. Tiedän että se on epäreilua, mutta kaikista parhaiten tulette näistä selviämään kun tsemppaat nyt itsesi ja opettelet asian kanssa elämään. Loppupeleissähän valinta perheenne hajottamisesta on ollut exällä.
Nyt on aika käyttäytyä kuten aikuinen. Omasta kokemuksesta sanon että kannattaa lasten tähden ylläpitää hyviä välejä niin exään kuin hänen nykyiseensä vaikka se varsinkin aluksi kuinka satuttaisi. Minäkin olen nykyään lasteni isän uuden vaimon - ja lasteni sisaren äidin! kanssa jopa kavereita. Ja lapset kiittävät. Eilen pääsi esikoinen yläasteelta, juhlat olivat lasten isän luona ja me "mammat" hoidimme tarjoilut. Vaikka ero harmittaakin, siitä on myös seurannut todella paljon hyvää. Lasteni elämässä on nykyään yksi välittävä ja turvallinen aikuinen lisää. On myös lasten etu että me aikuiset pystymme keskustelemaan heidän rajoistaan, käytöksestä ym asioista keskenämme ja vedämme kasvatuksessa yhtä köyttä.
Joten ap hyvä, helppoa se ei tule olemaan mutta lastesi tähden! Anna anteeksi.
[/quote]
Ymmärrät varmasti itsekin, jos todella olet kaiken saman kokenut, että anteeksianto vie aikansa, eikä siihen voi itseään pakottaa ennen kuin on valmis. Ja se vie aikaa.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:21"]
Hyvä ap, nyt on aika totutella siihen että nainen tulee olemaan iso osa lastesi elämää. Synttärit, rippijuhlat, koulusta valmistujaiset. Lapset voivat sairastua jne. Tiedän että se on epäreilua, mutta kaikista parhaiten tulette näistä selviämään kun tsemppaat nyt itsesi ja opettelet asian kanssa elämään. Loppupeleissähän valinta perheenne hajottamisesta on ollut exällä. Nyt on aika käyttäytyä kuten aikuinen. Omasta kokemuksesta sanon että kannattaa lasten tähden ylläpitää hyviä välejä niin exään kuin hänen nykyiseensä vaikka se varsinkin aluksi kuinka satuttaisi. Minäkin olen nykyään lasteni isän uuden vaimon - ja lasteni sisaren äidin! kanssa jopa kavereita. Ja lapset kiittävät. Eilen pääsi esikoinen yläasteelta, juhlat olivat lasten isän luona ja me "mammat" hoidimme tarjoilut. Vaikka ero harmittaakin, siitä on myös seurannut todella paljon hyvää. Lasteni elämässä on nykyään yksi välittävä ja turvallinen aikuinen lisää. On myös lasten etu että me aikuiset pystymme keskustelemaan heidän rajoistaan, käytöksestä ym asioista keskenämme ja vedämme kasvatuksessa yhtä köyttä. Joten ap hyvä, helppoa se ei tule olemaan mutta lastesi tähden! Anna anteeksi.
[/quote]
Väärin. Ko. henkilö ei tule koskaan olemaan mikään osa elämääni. Ihan itse päätän ketkä siihen kuuluu.
[/quote]
Mites lasten tulevat juhlat? Lakkiaiset, häät jne?
Sinulla on oikeus kieltää tulemasta tontillesi tai ovellesi. Laita pihallesi aita ja siihen portti. Ei tule enää sun pihalle.
14, sinulla on ihailtavan aikuinen suhtautuminen!
Ihan jo niiden lasten kannalta on totuttava näkemään tätä nyksää: joulujuhlat, kevätjuhlat yms.
Asialliset välit pitäisi pystyä pitämään, helpottaa elämää kummasti.
Täällä yksi alapeukuttaja, jonka mielestä ap kohdistaa katkeruutensa väärään ihmiseen ja käyttäytyy lapsellisesti. Ex on valinnut toisen naisten. Se on ollut exän valinta. Ei sen uuden naisen - hän on vain ollut rakastunut. Toki on ikävää että lasten perhe hajosi, mutta se on yksinomaan lasten etu että kaikki vanhemmat tulevat toimeen. Ei heti tarvitse olla ylintä ystävää, mutta aikuisuuteen kuuluu myös ikävien asioiden käsittely ja niistä selviäminen.
Eli minusta apn käytös on ymmärrettävää, mutta lapsellista.
Ole nyt aikuinen ap hyvä, pienistä asioista se lähtee. Rakenna hyvät välit nyxään, oli tilanne kuinka epäreilu tahansa. Se on pitkässä juoksussa sinun ja lasten etu.
Hakea voi aina, mutta ei sitä kyllä tuolla perusteella tule.