Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä siinä englannin kielessä on joillekin niin vaikeaa?

Aina kymppi englannissa
27.01.2022 |

Maailmankieli.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhtä hyvin voisi kysyä, että mitä vaikeata on matematiikassa? Se on äärimmäisen johdonmukainen rakennelma, missä opittuja faktoja vaan täytyy toistaa vaihe vaiheelta ja rakentaa niin argumentaatio. 

Vierailija
2/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yhtään missään on kellekään niin vaikeaa? HÄH?! 

t. Aina kymppi kaikessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle englannin kieli on ollut vaikeaa. En vieläkään tiedä perusasioita. Esim. mitä tarkoittaa "I'm coming".

Onko se suomeksi "Minä tulen" vai "Multa tulee"?

Olen todella huono kielissä, vaikka minulla on jykevä pitkä kieli.

Vierailija
4/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset ei osaa lyödä oikein. Monia pitää opastaa kolmekin vuotta peruslyöntiä varten.

Vierailija
5/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä yhtään missään on kellekään niin vaikeaa? HÄH?! 

t. Aina kymppi kaikessa

Liikuntakin on helppoa. Jos kympin raja on 40 leuanvetoa niin sitten vaan vedetään leukaa 40 kertaa.

Vierailija
6/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että elät elämääsi siellä maailmalla sitten, ap, me muut puhutaan kotimaista. Oma kieli ja kulttuuri kun ovat joillekin tärkeitä asioita. Ja kymppi minullakin enkussa. Ruotsi, saksa ja jopa ranskakin kiitettävät. Suomea puhun ja siitä en luovu.

Vierailija
7/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vakavasti sanoen olen aina tuntenut itseni huonoksi ihmiseksi, koska en hallitse kieliä eli en yksinkertaisesti muista ja samoin aakkosten oppiminen todella vaikeaa ollut.

Meillä on suvussa lukihäiriötä joka vaikeuttaa kielen oppimista, mutta eipä kai muuten tyhmiä olla.

Usein törmään tähän, että pidetään ihmisiä tyhmänä jotka ei kieliä osaa.

Vierailija
8/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I am absoluutle the same opinion to OP. The englis languace is not very dificult but very easy. Why cant you evry body to speak it very well. It is truly the world languace and evry body need to learn it.

Jees I'm the same opinion. Those are stupids whom dont speak fluent Englis like me.

Jees, same agree! Me love English-languiz and like spiik. Turist love me. Almost be guide.

Vierailija
9/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vakavasti sanoen olen aina tuntenut itseni huonoksi ihmiseksi, koska en hallitse kieliä eli en yksinkertaisesti muista ja samoin aakkosten oppiminen todella vaikeaa ollut.

Meillä on suvussa lukihäiriötä joka vaikeuttaa kielen oppimista, mutta eipä kai muuten tyhmiä olla.

Usein törmään tähän, että pidetään ihmisiä tyhmänä jotka ei kieliä osaa.

Unohda häpeä tai itsesi syyllistäminen, sulla on syy. Minä taas olen täysin matemaattisesti lahjaton, eikä mikään laskutoimitus onnistu. No, yhteen- ja vähennys menee, jakojen kans jo ongelmaa.

Kun tämän menet kertomaan, mitä ei ikinä pitäisi, saat kohtelua tyyliin "Tämä tässä on vasara ja tuo piikin näköinen on naula, ja kun otat sen vasaran käteesi niin"...

Vierailija
10/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tuottaa myötähäpeää monien suomalaisten surkea englannin ääntäminen. Rallienglanti on vielä jotenkin hyväksyttävää suurilla ikäluokilla, mutta ei sitä. nuoremmilla. On ollut todella noloa vaikkapa istua kollegojen kanssa työmatkalla ulkomailla ravintolassa kun joku jurpo tilaa juomakseen VATER tai ORINTS JUISE ja kun tarjoilija ei tietenkään ymmärrä, niin jurpo toistaa saman kovempaan ääneen ja ponnekkaammin "VAAA-TEEER!!! tai ORINTS JUISE!!!"

Vierailija
11/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tuottaa myötähäpeää monien suomalaisten surkea englannin ääntäminen. Rallienglanti on vielä jotenkin hyväksyttävää suurilla ikäluokilla, mutta ei sitä. nuoremmilla. On ollut todella noloa vaikkapa istua kollegojen kanssa työmatkalla ulkomailla ravintolassa kun joku jurpo tilaa juomakseen VATER tai ORINTS JUISE ja kun tarjoilija ei tietenkään ymmärrä, niin jurpo toistaa saman kovempaan ääneen ja ponnekkaammin "VAAA-TEEER!!! tai ORINTS JUISE!!!"

Mitä sitten, vaikka ei osaakaan, pääasia että yrittää!!! Ei sinun tarvitse kenenkään puolesta hävetä, kummallinen asenne. Vetele sinä vaan rauhallisin mielin vieressä täydellisellä englannillasi ja "pelasta meidän junttien mainetta edes pieniltä osin", jos se nyt jotain ylemmyyden tunnetta sinulle antaa!

Jokainen meistä on omanlaisensa, ainoastaan itseään ja omaa käytöstään pystyy petraamaan. Aloita vaikka opettelemalla avarakatseisuutta ja ymmärrystä heikompiasi kohtaan. Kivaa päivää!

Vierailija
12/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, vaikka ei osaakaan, pääasia että yrittää!!! Ei sinun tarvitse kenenkään puolesta hävetä, kummallinen asenne. Vetele sinä vaan rauhallisin mielin vieressä täydellisellä englannillasi ja "pelasta meidän junttien mainetta edes pieniltä osin", jos se nyt jotain ylemmyyden tunnetta sinulle antaa!

Jokainen meistä on omanlaisensa, ainoastaan itseään ja omaa käytöstään pystyy petraamaan. Aloita vaikka opettelemalla avarakatseisuutta ja ymmärrystä heikompiasi kohtaan. Kivaa päivää!

Huvittavaa, että sinä tässä olet se asenteellinen ja yrität tasoitella vittumaisuuttasi toivottelemalla mukavaa päivää lopuksi.

Junttimaisuuden peruste ei ole laiskuus. Ja laiskuutta on olla opettelematta ihmisten välisen kommunikaation perusteita. Jos et osaa englantia, pysyttele siellä keskisuomen sydänmailla jossa lähisukulaiset ovat jutelleet ja lisääntyneet keskenään sujuvasti jo aikojen alusta tähän päivään.

Vierailija
13/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kansainvälisessä työyhteisössä ja kuulen joka päivä eri tavoilla murrettua englantia. Varsinkin ranskalaisilla ja vietnamilaisilla on usein vahva aksentti. En tiedä häpeävätkö ranskalaiset omaa aksenttiaan (joka usein on vahva).  Voisin kyllä kuvitella että eivät häpeä, ranskalaisethan noin stereotyyppisesti ovat kielestään ylpeitä, joten voisin kuvitella että aksentti ei ole häpeän aihe. Ehkä pitäisi kysäistä joltain työkaverilta asiasta. Minulla on muutama suomalainen työkaveri joilla on vahva suomi-aksentti, eikä se ole ketään haitannut tai estänyt töiden hoitamista tai kommunikaatiota. En siis ymmärrä miksi joitakin myötähävettää suomalaisten "rallienglanti", mutta ei vaikka saksalaisten "rallienglanti". 

Vierailija
14/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on monikin asia vaikeaa.

Kun pitäisi puhua tai kirjoittaa niin en tiedä mistä sanasta aloitan ja miten järjestän sanat, mitä laitan niiden sanojen väliin ja kuinka taivutan sanat.

Luettua kieltä ymmärrän vähän mutta puheessa en pysy ollenkaan perässä.

Vierailija
15/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Suomessa ja olen suvultani täysin kantasuomalaista perimää, äidinkieleni on suomi. Äidinkielen numero peruskoulun todistuksessa oli kuitenkin 7. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
16/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonauroin hiljaa mielessäni aina, kun tultiin todistusten kanssa kotiin ja isosiskollani oli englannista aina joko arvosana 5 tai 6. Itselläni oli vuoroin 9, vuoroin 10.

Vierailija
17/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonauroin hiljaa mielessäni aina, kun tultiin todistusten kanssa kotiin ja isosiskollani oli englannista aina joko arvosana 5 tai 6. Itselläni oli vuoroin 9, vuoroin 10.

So, she wasn't the brightest star in the sky.

Vierailija
18/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS avaus on siis niin älytön, että tuskinpa avaajalla on  kymppiä  mistään aineesta, ja apukoulun muovailukurssia korkeammalta tasolta. Siis.

Vierailija
19/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin, kun työkaverini oli puhelimessa:

"Änd mai iimeil adress iis: Matti piste Meikalainen miukumauku Firma piste fi!"

Se siinä on vaikeaa!

Vierailija
20/35 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä tajuut, et joillain voi olla häiriöitä kuten lukihäiriö? Ei aina kaikki voi osata sitä yhtä kieltä, mitä sä osaat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi