Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS Mielipide: Rokottamattomien eristäminen rikkoo yhteiskuntarauhaa

Vierailija
27.01.2022 |

Kerrankin loistava kirjoitus valtamediassa. Hesarilta tullut muutenkin yllättävän hyviä tekstejä viime päivinä.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008554468.html

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon jotenkin ruvennut näkee tämän koronatouhun nykypäivän versiona vuoden 1918 kapinasta. Valkoiset eli rokotetut vastaan punikit eli rokottamattomat. 🙂

Mun mielestä parempi kuvaus olisi se että rokotetut on n*tseja ja rokottamattomat on j*utalaisia 😅

Tää koko touhu oikeasti on kuin kopio siitä mitä toisessa maailmansodassa tapahtui.

Ei ole ja just tänään juutalaiset jotka selvisi leireiltä kehoitti rokotevastaisia va...kkeja sun muita republikaanipellejä lopettamaan tuon soopavertailun jo pikkuhiljaa. 

Juutalaisia myös vainottiin kuten myös nyt rokottamattomia vainotaan.

Juutalaisten oikeuksia myös riistettiin kuten nyt myös rokottamattomien oikeuksia riistetään.

Rokotetut on n*tseja ja rokottamattomat j*utalaisia 😁

Rokotetut tässä niitä pahiksia on ja rokottamattomat on niitä uhreja että älä sinä yritä mitenkää asiaa vääntää nyt toisin päin.

Asiahan yritetään aina vääntää siten, että juutalaiset kärsivät niin paljon enemmän, ettei vertaus ole toimiva.

Mutta oikeasti vertaus koskee n*tseja ja muita sortajia. Ei uhreja.

142/161 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi alentaa riskiään saada koronatauti toisellakin tavalla eli siten, ettei mene oleskelemaan tiloihin, joissa on paljon muita ihmisiä. Miksi rokotteesta puhutaan kuin se olisi ainoa tapa alentaa omaa sairastumisriskiä? Lisäksi se, että ei tupakoi ja pysyttelee normaalipainoisena / laihduttaa, alentaa vakavan koronan riskiä tuntuvasti.

Viitaten siis noihin mielipiteisiin, että rokottamattomien täytyisi itse korvata sairaalamaksunsa jos saavat vakavan koronataudin, koska eivät ole suostuneet alentamaan riskiään ottamalla rokotteen.

Esim. minä en ole ottanut rokotetta, mutta olen alentanut riskiäni muilla tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä mielipidekirjoitus.

Olen itse kahdesti rokotettu, mutta en näe reiluna, että kunnalliset palvelut kuten uimahalli suljetaan rokottamattomilta, joilla on kuitenkin sama veroprosentti. 

Jos lähdetään tälle linjalle, pitäisi esim. verottaa kovemmin, jos painoindeksi on yli 25 jne. (Ylipainokin lisää terveydenhuollon kuormitusta ja on ikään kuin oma valinta.)

Korona on tarttuva tauti ja osalle hengenvaarallinen. Ylipaino ei tartu.

Lihavuus ja ylipaino ovat tärkeimmät vakavan covidin riskitekijät.

https://tervepaino.fi/covid-19-on-uusi-lihavuussairaus/

Koronavirus hyökkää suoraan ihmisen rasvasoluihin, tutkijat huomasivat – ”Akilleen kantapääksi” kuvailtu löytö voi selittää, miksi koronatauti on erityisen vakava ylipainoisilla

https://tekniikanmaailma.fi/koronavirus-hyokkaa-suoraan-ihmisen-rasvaso…

Sori mutta vain lääketieteen ammattilaiset voi jaella lääketieteellisiä neuvoja ja niilläkin on sellainen reunaehto että niiden on pidettävä paikkansa tai menee lääkärilupa. Sinä et selvästikään ole ammattilainen ja neuvosikin on päin seiniä kuten teikäläisillä on tapana. Pelkkä kivalta kuulostava linkki ei ole todiste yhtään mistään. 

En antanut mitään neuvoja, vaan laitoin luotettavat linkit. Sinä luet omiasi.

Se että sinä kutsut linkkejäsi luotettaviksi ei tee niistä luotettavia saati sitten kommentistasi totta. 

No kerra mikä sinusta ei pidä paikkaansa vaikka tässä Pertti Mustajoen blogitekstissä:

Mustajoki: "Lihavuus näkyy selvästi COVID-19 tilastoissa. Ylipainoiset tartunnan saaneet joutuvat sairaalahoitoon useammin kuin terveessä painossa olevat. Potilaan paino vaikuttaa ratkaisevasti siihen, milloin tarvitaan tehohoitoa. Covid-potilailla 15 kilon liikapaino vie teholle kaksi kertaa ja 30 kilon liikapaino kolme kertaa useammin kuin normaalipainoisilla. Suomessa koronan vuoksi tehohoidetuista vain 14 % on ollut normaalipainoisia ja puolet selvästi lihavia eli painoindeksi yli 30."

https://tervepaino.fi/covid-19-on-uusi-lihavuussairaus/

Lihavuuspassi olisi tehokkaampi keino mitä rokotuksiin perustuva passi. Eli lihavilta kielletään pääsy ravintoloihin etc. Ainoastaan normaalipainoiset pääsevät.

Mihin jotain lihavuuspassia tarvitaan? Pituusmitta ja vaaka ovensuuhun vain, jos on epäselvyyttä siitä, onko asiakkaaksi aikova lihava. Voidaan kaventaa oviaukkoa myös.

Koronaan sairastumisen riskejä on useita ja sairaalahoitoon on joutunut monenkokoisia. 

O-veriryhmä ei ketään koronalta suojaa ja vaikka suojaisikin, niin miten voisin vaihtaa veriryhmäni täksi. Ei taida onnistua.

Yhteiskuntarauhaa rikkovat mellastajat ja väkivallalla uhkaajat tai sellaisesta fantasioivat.

Uusin opittu sana: kognitiivinen disonanssi.

Vierailija
144/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaisten kaksinaamaisuus on taas kerran paljastunut tässä ketjussa.

Ovat yksi kerrallaan poistattaneet rokotemyönteisten tekstejä, että jäisi vaikutelma että rokotevastaisten kultin fanaattisuus olisi yleistäkin.

Itse tunnen nuoria perusterveitä rokottamattomia jotka makasivat pitkään teholla koronan takia, joten en tunne sen halveksittavampaa väkeä kuin nämä kiihkoilijat.

Vierailija
145/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen, rokotetunkin olisi hyvä muistaa että he voivat itse olla siinä vähemmistöasemassa joskus ja silloin ei ole ehkä mukavaa kun tuomitaan, syyllistetään ja painostetaan. Kuten rokottamattomia, terveitä ihmisiä. Asioista saa olla eri mieltä, silti pitää arvostaa muidenkin ihmisoikeuksia eikä yrittää viedä niitä.

Kaikki eivät muuten koronaa saa. On perheitä joissa toiset välttyneet, joten ehkä syitä rokottamattomuuteenkin on monia. Terve ihminen ei ole kuormittamassa sairaanhoitoa, sen sijaan moni on itse aiheutetuilla sairauksilla.

Rokottamattoman vaikea korona on itseaiheutettua.

Rokottamattomuus ei tarkoita kuitenkaan että saa edes koronan, tai joutuisi vääjäämättä sairaalaan. Samalla logiikalla kaikki influenssat ja vastaavat on itse aiheutettuja, jos ei ota jokaista montaa piikkiä vuosittain.

Pelkästään ylipainon aiheuttamat kustannukset on satoja miljoonia, saati kun lisätään alkoholi, tupakka, huumeet. Nekin on yhtälailla itseaiheutettuja ja niiden hoidon maksaa yhteiskunta. Miksi esim. sitten lihavia tarvitsisi hoitaa sen kummemmin? He voi kyllä maksattaa hoitonsa muilla ja kuormittaa terveydenhuoltoa, mutta se on ok?

Vierailija
146/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva miten esim. hallituksen touhuista ei saa palstalla sanoa mitään tai vaikkapa vihreiden kannatuslaskusta, mutta rokotekriittistä valespämmiä saa tuupata palstalle ilman mitään rajoitteita päivätolkulla. 

Vierailija
147/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun kommenttitini poistettiin???? onko ylläpidossakin kulkutauti myönteiä????!!

Vierailija
148/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Ihminen voi alentaa riskiään saada koronatauti toisellakin tavalla eli siten, ettei mene oleskelemaan tiloihin, joissa on paljon muita ihmisiä. Miksi rokotteesta puhutaan kuin se olisi ainoa tapa alentaa omaa sairastumisriskiä? Lisäksi se, että ei tupakoi ja pysyttelee normaalipainoisena / laihduttaa, alentaa vakavan koronan riskiä tuntuvasti.

Viitaten siis noihin mielipiteisiin, että rokottamattomien täytyisi itse korvata sairaalamaksunsa jos saavat vakavan koronataudin, koska eivät ole suostuneet alentamaan riskiään ottamalla rokotteen.

Esim. minä en ole ottanut rokotetta, mutta olen alentanut riskiäni muilla tavoin.

No et ole.

Helpoin tapa alentaa riskiä on ottaa rokotukset. Kaikki muu on lähinnä uskomushoitoa ja toimii korkeintaan siksi että sinulla käy tuuri.

Amerikanmaalta kuulee jatkuvasti tarinoita rokotevastaisista jotka luottaa luontaiseen immuniteettiinsa tai vitamiineihin ja terveellisiin elintapoihin tai pahimmillaan pelkästään jumalaan. Lopputuloksena on tehohoito ja lopulta hauta kun pelkkä vahva usko ja uho ei riittänytkään. 

Vierailija
149/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva miten esim. hallituksen touhuista ei saa palstalla sanoa mitään tai vaikkapa vihreiden kannatuslaskusta, mutta rokotekriittistä valespämmiä saa tuupata palstalle ilman mitään rajoitteita päivätolkulla. 

Ole onnellinen että meitä rokotekriittisiä on. Taas yksi tartunta ketju loppui minuun joka alkoi rokotetusta. Rokottamattomat sairastuvat rokotettujen levittämästä koronasta, mutta me emme levitä sitä niin herkästi kuin rokotetut. Te tämän kaaoksen olette aiheuttaneet lukemattomilla piikeillänne ja tautimäärien massiivisen nousun. 

Vierailija
150/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ikinä koronarokotetta.

Vierailija
151/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotevastaisten kaksinaamaisuus on taas kerran paljastunut tässä ketjussa.

Ovat yksi kerrallaan poistattaneet rokotemyönteisten tekstejä, että jäisi vaikutelma että rokotevastaisten kultin fanaattisuus olisi yleistäkin.

Itse tunnen nuoria perusterveitä rokottamattomia jotka makasivat pitkään teholla koronan takia, joten en tunne sen halveksittavampaa väkeä kuin nämä kiihkoilijat.

Täältä ei kyllä poistu yhtään asiallista viestiä turhaan. "Rokotemyönteisyyttä" ei ole se, että haukut ja kiroilet ja uhkailet rokottamattomia.

t: rokotettu.

Vierailija
152/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Siten olen saanut toisen näkökulman sekä pandemiaan että valtavirtamielipiteen ylläpitämään käsitykseen rokottamattomista itsekkäinä ihmisinä.”

Mikähän tämä näkökulma on?

Vierailija
153/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja tuntuu lähtevän siitä, että kun rokote ei ole täydellinen, sen saa ottaa joka ottaa, eli sen merkitys rinnastuu esimerkiksi vakuutukseen.

Voltairen sanoin "Paras on hyvän vihamies": on vaikea kelpuuttaa mitään hyvää kun on olemassa ja haaveissa paras tai täydellinen.

Vierailija
154/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin jos odottelemme täydellistä ratkaisua rokotteena, meidän pitäisi pysäyttää yhteiskunta siksi aikaa ja samalla kymmenet miljoonat kärsisivät enemmän kuin nyt. Taloakin tuhoutuu enemmän, jos sitä ei saa sammuttaa sankoketjulla eikä paloruiskuin, vaan vaaditaan kertaluontoinen ja täydellinen helikopterisammutus.

Kirjoittajan logiikalla mitään pakkoa ja kiirettä ei tule kuitenkaan olla vapauden ja turvallisuuden vuoksi. Näin hän tekee hyvästä rokotteesta täydellisen rokotteen vihamiehen.

Strategia on populismissa yleinen, samoin tiedevihassa. Esimerkiksi: koska evoluutioteoria ei selitä kaikkea täysin, se ei ole yhtään sen arvokkaampi näkemys kuin Raamatun luomiskertomuskaan.

Vierailija
155/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitteillä oleva rokotepassi on siitä kätevä kapistus, että sitä voi vähitellen laajentaa kattamaan kaikki kansalaisen rokotus- ja terveystiedot, kuten nyt suunnitteilla on. Passiin voidaan laittaa tiedot kaikista sairastetuista taudeista ja labra-arvoista, jolloin esim. alkoholin myynti kielletään, jos maksa-arvot ovat koholla ja tupakan myynti kielletään syöpää sairastavilta tai sairastaneilta. Passiin saa kirjattua myös esim. painoindeksin, jolloin kaupoissa irtokarkkien myynti voidaan kieltää ylipainoisilta. Karkkivaakaa pääsee käyttämään vain passia näyttämällä. Mikä mahdollisuuksien maailma meille avautukaan tämän uuden passin myötä!

Vierailija
156/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja tuntuu lähtevän siitä, että kun rokote ei ole täydellinen, sen saa ottaa joka ottaa, eli sen merkitys rinnastuu esimerkiksi vakuutukseen.

Voltairen sanoin "Paras on hyvän vihamies": on vaikea kelpuuttaa mitään hyvää kun on olemassa ja haaveissa paras tai täydellinen.

Kirjoittaja unohtaa joko tahallaan tai hölmöyttään sen, että mikään rokote ei anna 100% suojaa mutta lisäsuoja tulee siitä että ympärillä on niin paljon rokotettuja ettei tauti yksinkertaisesti pääse leviämään vauhdilla ja lopulta hiipuu. 

Vierailija
157/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#159: Maailman teknistyminen on ollut tiedossa jo vuosisatoja. Niin kauan kuin on kapitalismia, on myös kiihtyvää teknistymistä.

Vierailija
158/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en tiedä, mutta minusta on melko ääliömäistä rokottaa yli yhdeksänkymppisiä. Äitini otti joidenkin läheisten jankutuksen ansiosta kaksi piikkiä, ja varsinkin toisen jälkeen oli monta viikkoa vakavasti sairas. Kun en asu samalla paikkakunnalla enkä tiedä, mitä piikeissä oli, en oikein ole voinut ruveta pitämään melua noista.

Olen kyllä vakuuttunut siitä, että äitini olisi voinut nämäkin viikot paljon paremmin ihan ilman piikkejä. Hänen elämänsä on muutenkin loppusuoralla eikä hänellä enää ole minkäänlaista elämäniloa. Olisi ollut parempi, jos häntä ei olisi kiusattu ahdistusta ja ties mitä oireita aiheuttaneilla rokotteilla.

Jos ihminen on "elämästä kyllänsä saanut" niin ei minusta pitäisi enää tökkiä yhtään millään.

Vierailija
159/161 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästäkseen liikkumaan vapaasti nämä viimeisetkin rokottamattomat ääliöt voisi sen rokotuksen hakea

Joka toista haukkuu, on itse. Siis ääliö.

Vierailija
160/161 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon jotenkin ruvennut näkee tämän koronatouhun nykypäivän versiona vuoden 1918 kapinasta. Valkoiset eli rokotetut vastaan punikit eli rokottamattomat. 🙂

Mun mielestä parempi kuvaus olisi se että rokotetut on n*tseja ja rokottamattomat on j*utalaisia 😅

Tää koko touhu oikeasti on kuin kopio siitä mitä toisessa maailmansodassa tapahtui.

Ei ole ja just tänään juutalaiset jotka selvisi leireiltä kehoitti rokotevastaisia va...kkeja sun muita republikaanipellejä lopettamaan tuon soopavertailun jo pikkuhiljaa. 

Juutalaisia myös vainottiin kuten myös nyt rokottamattomia vainotaan.

Juutalaisten oikeuksia myös riistettiin kuten nyt myös rokottamattomien oikeuksia riistetään.

Rokotetut on n*tseja ja rokottamattomat j*utalaisia 😁

Rokotetut tässä niitä pahiksia on ja rokottamattomat on niitä uhreja että älä sinä yritä mitenkää asiaa vääntää nyt toisin päin.

Asiahan yritetään aina vääntää siten, että juutalaiset kärsivät niin paljon enemmän, ettei vertaus ole toimiva.

Mutta oikeasti vertaus koskee n*tseja ja muita sortajia. Ei uhreja.

Kukaanhan ei vielä tiedä kuinka paljon rokottamattomat tulisivat kärsimään.

Kiinassa esimerkiksi elinten poistaminen parempaan käyttöön on ihan normitoimintatapa vankien kanssa. Uiguurien kohteluun voi myös tutustua.

Pakkorokotuksia kannattava, ymmärrätkö, että sinä tai läheisesi saattaa olla se, jonka passi onkin punaisena syystä mitä ei vielä ole kerrottu? Sosiaalinen pisteytys liittyy tähän myös, kuten Kiinassa. Suomalaiset ovat todellisia masokistejä halutessaan tällaista tulevaisuutta itselleen ja lapsilleen. Ei vaan voi ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän