Kokonainen susilauma aiotaan kaataa
https://www.is.fi/uutiset/art-2000008565124.html
Miten tällainen on mahdollista? 😔
Kommentit (30)
HYVÄ.
Susia on todella paljon enemmän, kuin mitä Luken viralliset tiedot on. Sietää vähentää ja reilusti.
Ongelma vain on, että aina löytyy se kaupunkilainen mistään mitään ymmärtämätön ituhippi, joka niistä kaatoluvista valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas, oikein kahdeksan sutta...................no on se hyvä alku.
Susi on meillä uhanalainen ja yksilöitä on jotain 200-300 väliltä. Se ei ole paljoa. Kahdeksan todellakin on iso määrä suhteessa tuohon.
No höpö höpö.
Hieno homma. Tykkään eläimistä, saa hirvet peurat ja jänikset juoksennella rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on sudet tulleet keskustaankin. Seuranneet koiralenkittäjiä. Ei ois kyl kiva pienen sessen kanssa yrittää kipittää sutta karkuun :((. Peuroja on niin valtavasti että tulevat perässä. Noita peuroja pitäs vähentää ensin 2/3.
Vaan kun kyseinen kaadettava lauma ei ole lähelläkään ihmistä. Täysin erämaa-lauma. Missä susi saisi ’asua’, jollei juuri tuollaisella alueella? Todella omituinen lupapäätös. Kun olisi niitäkin laumoja, joista on ’haittaa’ näille ns. metsästäjille - tai siis heidän koirilleen.
Älytöntä hävittää tuollainen erämaalauma joka elää omissa oloissaan, ja sen lisäksi on geenipooliltaan erilainen ja suurempi kuin keskimäärin Suomen sudet. Juuri nämä toisivat kaivattua vaihtelua kapeaan geenipooliin.
Susia on viimeiset 20 vuotta ollut 200-300 yksilöä havainnoista piittaamatta. Jos nyt tapetaan 250, niin määrä pysyy samana saman laskuopin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sudet suomesta nurin, sudesta ei ole kuin haittaa ihmisille ja kotieläimille.
Pärjäsimme aivan hienosti 100 vuotta ilman susia kun metsästettiin aikoinaan pois täältä.Siis ehdottomasti nurin vaan joka ainut 🤙🤙🤙👏👏👏.
Ja nyt emme sitten pärjää?
Miksi kerätä ja vaalia itselleen ongelmia? Eikö ole aivan loogista ja järkevää välttää niitä sekä toimia siten että niiltä vältytään?
No niin aiotaan Siikalatvalla, Siikajoen kunnassa , ja sitten Muuallakin päin Suomessa, Suden Kannan harventamista.
Metsästys määrätty keskeytettäväksi. Jes! 🤗
Eläinaktivisti Elisa Aaltola nosti Twitterissä esiin, että kansanedustaja Markku Eestilän (kok) veljellä Matti Eestilällä on alueella maita, joilla veljekset metsästävät. Markku Eestilä on aiemmin ollut alueella karhujahdissakin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ea425b5c-89ed-4375-ab54-e056b4f1da99
In Finland we have this thing called herrainkerho.