Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sait itseäsi niskasta kiinni ja aloit laihduttaa?

Vierailija
27.01.2022 |

Kaipaisin konkreettisia vinkkejä ensimmäisiin päiviin ja viikkoihin. Kyllähän minä tiedän miten kannattaisi syödä terveellisesti ja liikkua, toteutus on sitten toinen juttu. Pahin ongelma on etten pysty vastustamaan herkkuja vaan niitä menee lähes päivittäin, vaikka muuten ihan terveellistä ruokaa olisinkin syönyt päivällä. Apua, en jaksa enää raskasta oloa... t. N 175/96

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mussuttanut iltaisin ja ylipainoa oli kertynyt. Oma kuva peilistä ei viehättänyt,kun aikaisemmin olin ollut hoikempi. Ei auttanut muu,kuin kunnon ryhtiliike: iltasyönti kokonaan pois,eli kello 20 jälkeen en syönyt enää mitään ja karsin herkkuja ruokavaliosta. Niin paino alkoi tippumaan. Paljon auttoi tuo iltasyönnin jättäminen. Heti kun paino alkoi häviämään,tuli parempi olo,onnistuin :)

Vierailija
22/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostokroppa ei mua motivoi. Se että exä haluis mua fyysisesti ei riitä kun ongelmat taisivat olla henkisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näin valokuvan itsestäni uimapuvussa, ja nousi kirjaimellisesti oksennus suuhun. Olin aina ajatellut olevani jossain normaalipainon ylärajalla yms. itseni huijaamista, mutta tuon kuvan nähtyäni oli pakko muuttaa elintavat.

Printtasin sen kuvan jääkaapin oveen, ja aina kun teki mieli syödä jotain epäterveellistä tai muuten vaan liikaa, niin sen kuvan nähtyään ei yhtäkkiä tehnytkään mieli mitään ylimääräistä, vaan menin mieluummin lenkille. Laihdutin lopulta n. 35 kiloa vajaassa vuodessa ihan vain katsomalla mitä suuhuni laitan, ja liikkumalla enemmän.

Jotkut ei tajua omasta kuvastaankaan, vaan pitävät itseään edelleen maailman kauneimpana ja haluttavimpana vaikka painoa olisi tullut 25+ kiloa lisää.

Vierailija
24/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi mieleinen tapa liikkua ja liiku useana päivänä viikossa. Älä ajattele että liikut vain laihtuaksesi.

Vierailija
25/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa täällä jo sanonutkin mutta älä ala laihduttaa, vaan elämään terveellisesti. Säännölliset ruokailuajat, paljon kasviksia ja hyviä rasvoja, liikunnallinen elämäntyyli. Keskity onnellisuuteen ja hyvinvointiin. Voit aloittaa myös uuden harrastuksen joka ei varsinaisesti ole liikkumista. Jos se vain saa sinut onnelliseksi.

Laihtuminen tapahtuu siinä sivussa.

Vierailija
26/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne herkut kauppaan. Vaikeaa lihoa sellaisesta, mitä ei kotona ole.

Vierailija
27/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettuna kuntoilin ja söin terveellisemmin.

Nyt toipilaana jouluherkkujen jälkeen alkaa olla takaisin tulleet kilot.

🤬🤬🤬

Vierailija
28/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin että alan huohottaa jo sängystä noustessa. Olin äärettömän ruma, verenpaineet ym päin honkia.

Nyt - 55 kg kevyempi ja matka jatkuu.

Miten?

Vierailija
29/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan vieläkin inspiraatiota. Ei ole tullut.

Ei sitä inspiraatiota voi sinulle kukaan syöttää. Joudut sen ihan itse löytämään. Tässä on muut kertoneet jo hyviä vihjeitä, minkälaisella ajattelulla voisit ehkä löytää sen inspiraation. Motivaatio ja sitä kautta muutos tulee sinusta itsestäsi, eikä vauvapalstalta. Jos olet niin itsekäs ja vähän itseäsi arvostava, ettet välitä omana itsesi tulevaisuudesta (vaan välität vain itsesi välittömistä nautinnoista), niin me ei voida sua auttaa.

Vierailija
30/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin että alan huohottaa jo sängystä noustessa. Olin äärettömän ruma, verenpaineet ym päin honkia.

Nyt - 55 kg kevyempi ja matka jatkuu.

Huoh, sen voi sanoa ihan myös että 55 kg kevyempi 😑 ihan kuten lämpöä on 20 astetta, ei +20. Pakkasta ei ole -2 astetta vaan ihan kaksi astetta. 😑 Jos olet kevyempi niin PÄIVÄNSELVÄSTI se on miinus eikä plus🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Vierailija
31/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostokroppa ei mua motivoi. Se että exä haluis mua fyysisesti ei riitä kun ongelmat taisivat olla henkisiä

Tämä ei liittynyt aloitukseen millään tavoin, eikä tuonut tähän keskusteluun mitään lisäarvoa ja tiedät sen itsekin. Meneppä narsisti muualle huomiota hakemaan.

Ap

Vierailija
32/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettinen neuvo on sama kuin tupakoinnin lopettamisessa: älä osta kotiin mitään herkkuja. Jos ei niitä ole saatavilla et myöskään niitä käytä. Osta sen sijaan jotain muuta johon koukutat itsesi, mulla toimi kasvikset ja chilihummusdippi. Paljon pienempi paha kuin sipsit ja normidippi.

Vierailija
33/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona vei muutaman kilon. Nyt yritän pitää ne poissa.

Vierailija
34/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konkreettinen neuvo on sama kuin tupakoinnin lopettamisessa: älä osta kotiin mitään herkkuja. Jos ei niitä ole saatavilla et myöskään niitä käytä. Osta sen sijaan jotain muuta johon koukutat itsesi, mulla toimi kasvikset ja chilihummusdippi. Paljon pienempi paha kuin sipsit ja normidippi.

Itse taisin olla outo kun lopettaessa lopetin aina siten että oli tupakkaa kotona jemmassa. Koin että liiallinen asian itseltään kieltäminen vain lisäisi himoa, tarkoituksena lopettamiseen oli löytää aito halu lopettamiseen. Ja kauppa löytyy kuitenkin nurkan takaa että sieltä sitä kuitenkin saisi aina parissa minuutissa haettua jos haluisi...

Toki ymmärrän ettei kaikille toimi ja se pidättäytymispäätös on varmasti helpompi tehdä kaupassa kerran kuin kotona jatkuvasti. 

Vierailija
35/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi muutaman viikon tiukka keto alkuun. Ahmimistarve meni ohi ja nyt pystyn syömään maltillisesti myös herkkuja. Huomaan kuitenkin, että jos syön pitsaa tai muita hiilareita paljon, pitää tehdä heti korjausliike, sillä hiilareita himoitsee sitä enemmän mitä enemmän niitä syö. Myös laajasti laihdutuskuurista kertominen on saanut pysymään ruodussa, ei kehtaa epäonnistua kun ihmiset asiasta tietävät.

Vierailija
36/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta muutti kaiken positiivisessa mielessä.

Ilman liikuntaa en olisi pystynyt yhtään muuttamaan mitään painon ja terveyden suhteen.

Urheilusuorituksen jälkeen olen lähes aina koko

päivän ja seuraavankin myös energinen ja hyväntuulinen. Ärsytys ja stressi poistuvat tai ainakin vähenevät.

Tulee tehtyä salaattia ja syötyä lautasmallin mukaisesti. Annoskokoja ja veden juontia unohtamatta.

Lähtiessäni autolla, mukaan otan aina terveellisiä välipaloja kuten rahkaa, hedelmiä, salaatteja ja kasviksia.

Kauppaan menen kylläisenä.

Syön vain vähän glut.leipää tai mitään hiilareita.

En syö juurikaan sokeria. Yhden herkku päivän pidän viikossa.

Painoa en ole oikeastaan seurannut koska käyn salilla. Sen vaan huomaa ku vaatteet alkaa olemaan päällä löysempiä ja ryhti on suorempi.

Suosittelen kaikille kunnon hikiliikuntaa ja mikä parasta siihen jää koukkuun. 👍🏻

Vierailija
37/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Älä mene kauppaan nälkäisenä

-Suunnittele ostoslista, äläkä poikkea siitä

-Pidä mukana terveellistä välipalaa, esim. pähkinöitä

-Makeanhimossa syö vaikka skyrriä tai rahkaa, banaania tms.

-Herkutteluun valmista jotain parempaa vaihtoehtoa: vaikka banaanilettuja, marjoja ja kermavaahtoa ja anna itsellesi lupa nauttia niistä

Meditoi: pysähdy miettimään miltä himo susta tuntuu, miten koet sen fyysisesti ja mitä silloin ajattelet. Anna sen epämiellyttävän tunteen tulla ja mennä, huomaa että herkkujen himo ei vahingoita sinua

- Kehu itseäsi joka kerta kun olet tehnyt paremman valinnan ja kohtele itseäsi ylipäänsä kunnioittaen ja rakastaen. Ajattele että olet niin upea ihminen, että ansaitset vain parasta. Hemmottele itseäsi.

- Etsi hyviä reseptejä ja keskity kokkaamaan maistuvaa, terveellistä ruokaa.

- Lisää liikuntaa jokaiseen päivään, valitse portaat hissin sijaan ym. pieniä valintoja.

Vierailija
38/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää jaksanut olla vakavan masennukseni orja.

Vierailija
39/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pitäisi varmaan muutama kilo pudottaa kun alkanut pyöräillessä alamäet tuntumaan entistä helpommilta ja ylämäet entistä raskaammilta 😑

Vierailija
40/51 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin epätoivoisesti yhteen mieheen, ja ajattelin, että hän ei varmasti minua huolisi plösönä. En ollut mitenkään erityisen lihava, mutta en kovin hoikkakaan. Mies oli aika urheilullinen ja hyväkroppainen, joten ajattelin, että minunkin on pakko korjata tapojani. Kovin urheilullista minusta ei tullut, mutta kiloja pudotin aika paljon. Nyt bmi:ni on 21, olen tyytyväinen.

Ja tuo mies oli tässä oikeastaan sivuseikka. Ihastumiseni häneen oli kaiken kaikkiaan epätoivoista, lähinnä ihailin häntä kaukaa. Mutta tuon ihastumisen ansiosta laihduin, joten se oli minulle se sysäävä tekijä.