Miks mä näytän peilissä ihan erilaiselta kuin kännyn etukamerassa??
Näytän ihan vetävältä mimmiltä peilissä mut kännyllä kun laitan etukameran päälle niin ihan kauhee vanha akka lurppaluomineen tulee näytölle:O
Kommentit (35)
Ei kauneinkaan auringonlasku yleensä näytä niin upealta, kuin livenä, jos siitä kännykällä kuvan ottaa ;)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:39"]Onko sulla uudehko iPhone? Näytän mielestäni ihan normaalilta etukamerassa mutta valaistus pitää tietysti olla hyvä!
[/quote] Mulla on samsung galaxy s4. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:54"]Ei kauneinkaan auringonlasku yleensä näytä niin upealta, kuin livenä, jos siitä kännykällä kuvan ottaa ;)
[/quote] :)) t. Ap
Ihan samaa mietin tänään. Ja sitä myös oon miettinyt usein, että miksi ihmeessä näytän tosi kauniilta ja upealta kotona parista peilistä, mutta kaikkialla muualla kun katson peilistä, niin näky on ihan hirveä ja oikeasti täysin erilainen kuin kotona.
Sitäkin mietin just tänään, että miksi ihmeessä kotona peilistä katsottuna meikkiä on aina sopivasti, mutta sitten jos ottaa kuvan/katsoo peilistä jossain muualla, näyttää ettei meikkiä ole ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:52"]Tämä johtuu siitä että peilissä näet peilikuvasi (eli kasvosi "väärinpäin"), tämän kuvan kasvoistasi olet tottunut näkemään. Etukamerassa näet taas miltä näytät oikeasti. Varmaan vain omasta mielestäsi näytät peilissä paremmalta. Varmaan myös valaistuksella yms. tekemistä asian kanssa. http://gizmodo.com/5661253/giz-explains-why-you-look-different-in-photos-than-you-do-in-the-mirror
[/quote] Eliä oon oikeesti (muiden silmissä)vanhan lurppaluomisen akan näköinen :((( ap.
Mulla sama :O ?!....onkohan meilla ap:n kanssa sama känny?
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:34"]Mulla sama :O ?!....onkohan meilla ap:n kanssa sama känny?
[/quote] Samsung s4? T. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:31"]Ihan samaa mietin tänään. Ja sitä myös oon miettinyt usein, että miksi ihmeessä näytän tosi kauniilta ja upealta kotona parista peilistä, mutta kaikkialla muualla kun katson peilistä, niin näky on ihan hirveä ja oikeasti täysin erilainen kuin kotona.
Sitäkin mietin just tänään, että miksi ihmeessä kotona peilistä katsottuna meikkiä on aina sopivasti, mutta sitten jos ottaa kuvan/katsoo peilistä jossain muualla, näyttää ettei meikkiä ole ollenkaan.
[/quote]
Pitäisi olla tosi hyvä kasvojen luusto (plus osata rentoutua kameran edessä ilman outoa ilmettä) että näyttäisi kuvissa hyvältä joka kuvakulmasta. :/
Jos on tottunut kotona olevaan peiliin niin jossain sovituskopin kirkkaissa valoissa ei kyllä ole kovin nätti olo!
Mulla ainakin on sen verran halpa kännykkä, että sen etukamera ei kauhean laadukas ole. Sen huomaa hyvin, että nenäkin näyttää siinä suuremmalta kun se linssi vääristää kasvonpiirteitä - mitä lähempää kuvaa ottaa ja tietystä asennosta sitä kauheammalta näyttää. Esim. just alaviistosta :D
Onnistuneimmat (ja realistisimmat) kuvat saa laadukkaammilla kameroilla.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:31"]Ihan samaa mietin tänään. Ja sitä myös oon miettinyt usein, että miksi ihmeessä näytän tosi kauniilta ja upealta kotona parista peilistä, mutta kaikkialla muualla kun katson peilistä, niin näky on ihan hirveä ja oikeasti täysin erilainen kuin kotona.
[/quote]
Minä mietin tänään, että varsinkin kampaamojen peilistä näytän aina ihan järkyttävälle! Tulee aina hirveän paha mieli kampaajalla. Kotona ok näköinen.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:31"]Ihan samaa mietin tänään. Ja sitä myös oon miettinyt usein, että miksi ihmeessä näytän tosi kauniilta ja upealta kotona parista peilistä, mutta kaikkialla muualla kun katson peilistä, niin näky on ihan hirveä ja oikeasti täysin erilainen kuin kotona. Sitäkin mietin just tänään, että miksi ihmeessä kotona peilistä katsottuna meikkiä on aina sopivasti, mutta sitten jos ottaa kuvan/katsoo peilistä jossain muualla, näyttää ettei meikkiä ole ollenkaan. [/quote] Minä mietin tänään, että varsinkin kampaamojen peilistä näytän aina ihan järkyttävälle! Tulee aina hirveän paha mieli kampaajalla. Kotona ok näköinen.
[/quote]
Joo, kampaamojen peilit on ihan vihoviimeisiä! On aivan kauheaa katsella itseään siellä peilistä, kun tuntuu että peilistä katsoo takaisin joku kaksisataakiloinen suohirviö.
En tiedä mikä siinä on, munkin selfiet on ihan kamalia, naama näyttää kumman malliselta. Peilissä näytän erilaiselta, ihan jos vertaa "samoin päin" olevaa valokuvaa siihen peilikuvaan...
Mulla kans sama juttu..olen yrittänyt ottaa etu- ja takakameralla ja digikameralla kuvaa Facbookiin mutta niistä tulee ihan karmeita...sen sijaa vessan peilistä ja eteisen peilistä kuvastuu komea ja salskea 47 vuotias mies...
Kamera käyttää yhtä linssiä, aivot aistivat kahden linssin (silmän) läpi. Ja valaistus.
Tämä johtuu siitä että peilissä näet peilikuvasi (eli kasvosi "väärinpäin"), tämän kuvan kasvoistasi olet tottunut näkemään. Etukamerassa näet taas miltä näytät oikeasti. Varmaan vain omasta mielestäsi näytät peilissä paremmalta. Varmaan myös valaistuksella yms. tekemistä asian kanssa. http://gizmodo.com/5661253/giz-explains-why-you-look-different-in-photos-than-you-do-in-the-mirror