Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta tuntuu et oon adoptoitu.

Vierailija
30.05.2015 |

(Kopsasin tänne Demistä ku en saanu sieltä vielä vastauksii.)

Elikkä oon siis vain 1/4 suomalainen. Mun äiti on tosi tumma ja sit mun iskälläki on ruskeet hiukset yms.

Mulla on kaks isoveljeä ja yks isosisko, ja niillä kaikilla on keskivertoo tummempi iho, tummanruskeet silmät ja paksut, mustat hiukset.

Sitten mulla itelläni taas on ihan platinablondit hiukset, sellaset jäänsiniset silmät (mun isällä on tummemman siniset) ja sit tosi vaalee iho ja pisamia :/ Mulla on muutenkin ihan erilaiset kasvonpiirteet mun muiden sisarusten kanssa.

Tän takia oon alkanu miettiä että voisinkohan olla adoptoitu. Mitkä ois ne todennäköisyydet siihen? Tai sit mun äiti ois pettäny iskää jonku blondin kaa? Mitä arvelette?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea geeni on hypännyt muiden paitsi sun yli.

Vierailija
2/7 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 15:20"]Vaalea geeni on hypännyt muiden paitsi sun yli.
[/quote]

Voisko tää siis olla mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin mahdollista. Jos molemmat vanhempasi kantavat vaaleita geenejä on hyvinkin mahdollista että yksi tai useampi lapsista on vaaleita. Googlaappa vaikka miten geenit periytyvät; vaaleat geenit ovat yleensäkkin resessiivisiä eli ne näkyvät vain jos perit vaalean geenin molemmilta vanhemmilta.

Vierailija
4/7 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vanhmmelta syntymätodistusta nähtäväksi. Kirkkoherranvirastosta voi kysyä omista sukujuuristaan. Yllätyksiä voi löytyä, kuten itsekin yllätyin sukututkimusta tehdessä.

Vierailija
5/7 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja veljeni vaaleus periytyy monen sukupolven takaa. Tummat hiukset on dominoiva, vaaleaan tarvitaan kahdelta vaalea geeni.

Vierailija
6/7 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksista! Tässä muuten linkki tonne Demin kessaan: http://www.demi.fi/keskustelut/syvalliset/musta-tuntuu-et-oon-adoptoitu#.VWmu_Ykayc2

Vierailija
7/7 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tärkeää, että pohdit taustaasi! Se on yksi suurimmista sinun ja meidän kaikkien identiteetin rakennuspalikoista. Mutta miten asiat konkreettisesti ovatkaan, niin sisäisesti on ehkä tärkeintä, että voit tuntea, että sinulla on oma paikkasi maailmassa ja että olit toivottu lapsi; toivottu syntymään tähän elämään :) Tästä kertoo koskettavasti tämä pieni video, suosittelen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän