Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako teidän 18-vuotias

Vierailija
30.05.2015 |

käyttää pankkikorttia? Tai onko hänellä sellainen?
Tarkoitan ihan tavallista debit-korttia.
Mieheni tyttärellä ei ole korttia. Aiheuttaa hankaluuksia kun kaikki pitäisi maksaa käteisellä.
Ihmetyttää ettei hänelle ole hankittu sellaista.
Mikä nykyään on muilla käytäntö?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:48"]Olen yli 18v ja pärjään ihan hyvin ilman pankkikorttia. Toki minulla sellaisia muutama on, mutta en todellakaan keksi, miksi pankkikortti olisi pakollinen hankinta. Eli kerro ap, mitä hankaluuksia syntyy pankkikortittomuudesta. [/quote] etkö muka ole missään töissä? No pankkikorttia tarvitsan esim siihen että on aika vaikeaa nostaa sitten sitä palkkaa tililtä.

Olen töissä. Pankista saa käteistä rahaa ilman pankkikorttia.

Ap ei ole vastannut kysymykseen, miksi pankkikortti olisi pakollinen. Joku välimatka tms. ei voi olla syynä, koska jos tyttärellä on pankkitili, voi rahaa siirtää tilille ja tyttö käydä pankista rahaa hakemassa. Tiedän, että pankit ovat pyrkineet rajoittamaan käteisen käyttöä, mutta edelleen pankista saa rahaa rahana eikä bitteinä.

Tilisiirtoa tehdessäni pankki ei kysele, onko minulla korttia vai ei. Riittää, että on tunnusluvut.
[/quote]
Ei pakollinen tietenkään. Mutta helpottaa elämää. Tili on tytöllä, mutta ei ole asioinut koskaan pankissa. Mitään yllättävää tai kivaa ei voi tapahtua/tehdä mihin tarvitsisi rahaa. Pankithan ei ole auki kuin päivällä ja arkisin.
Ja liitän tähän korttiasiaan myös ne pankkitunnukset joilla pystyy hoitamaan esim.laskut.

Vierailija
22/24 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 12-vuotiaana visa electronin ja sillä mennään. T: 15 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Visa Electron 11 -vuotiaasta asti. Äiti pankissa töissä.

Vierailija
24/24 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan käyttää ja olen koodannut oman budjettilaskurin avun kanssa.

N17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi