Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viidesluokkalaisen pojan keskiarvo 7,0. Mitä mieltä?

Vierailija
30.05.2015 |

Itse olen todella tyytyväinen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 12:28"]

Välimallin jätkä

[/quote]

Välilihamestari.

Vierailija
22/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää palvelus ja älkää edes ehdottako lukiota. Amikseen ja työelämään mahdollisimman nopeasti. Keskiarvo ei kerro mitään siitä kuinka hyvin työkalut pysyy kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan hyvä, itsekkin ollut juuri sellainen kerskiverto oppilas ja juuri pääsin 9lk ja ka 7.9 (ihme kyllä, meni loppu kevät vähän leikkauksen takia plörinäksi..). Ja jos ka on 7, niin eikai siellä nyt niin huonoja numeroita voi olla.. ;)

Vierailija
24/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työhaluja niin pyyhkii pöytää kaiken maailman maistereilla ja muilla.

Vierailija
25/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoreni pääsi ysiltä. K.a. 7, 4.

Vierailija
26/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä pääsee kuudennelle luokalle ja muuta ei tarvitsekaan.

Vierailija
27/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole vielä ihan normaali? Itselläni oli kyllä ala-asteellan noin 8,3-8,5 mutta yläasteella 8,9-9,1. Ja kirjoitin 4 laudaturia. Mielestäni tuo on vielä sellainen keskiarvo, että jos poika innostuu lukemisesta, on vielä ihan mahdollisuudet yli 8,4:n keskiarvoon ja minne vaan. 

Eikä kaikkien tarvitse päntätä ja lukea. 

Vierailija
28/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojasta tulee hyvä lähihoitaja/autonasentaja/siivooja, joille todennäköisesti löytyy hyvin töitä. Mutta tietysti olisi hyvä kannustaa lasta opiekelemaan enemmän, koska koulu vaikeutuu sitä mukaa, mitä ylemmille luokille mennään. Jos tekee koulutyöt hyvin, on sitten vanhempana enemmän varaa valita, minne haluaa. Jos vanhemmalla on hällä väliä asenne koulun suhteen, miksi lapsi yrittäsikään enempää. Vanhemmalla on vastuu ohjata lasta oikeaan suuntaan elämässään ja tasoittaa tämän tietä eteenpäin. Mikä mahtaa olla äidin oma koulutus ja ammatti? Huono koulutus tuppautuu periytymään lapsille.

Vierailija
29/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikillä 8,8. Hoitoalalla nyt. Miehellä viikillä 7,2. Kävi tekun aikanaan ja esimiehenä työskentelee nykyisin.

Vierailija
30/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietystikään mikään mahtava keskiarvo ole, mutta lapsesta riippuen ihan ok. Jos lapsi on aina ollut samantasoinen tai jopa huonompi silloin tuo on ihan ymmärrettävä, mutta jos taas aina ollut esim kasin ka niin kyllä silloin ihmettelisin että mikäs nyt on vialla? Tuo riippuu hyvin monista tekijöistä: esim kuinka paljon kokeisiin yms on panostettu, onko läksyt aina tehty, miten lahjakas lapsi on tms. Pojalle tuo on mielestäni kyllä sellainen aika perus ka, mutta kyllä hän varmasti parempaakin pystyy jos vähän enemmän tekee töitä. Mutta onneksi hän on vasta viidennellä, on vielä aikaa parannella keskiarvoa monta vuotta!

Vierailija
31/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölläni oli seiskalla 7.5. Lukioon on hankala päästä noin huonolla. Sikälu harmittaa.
.
Sun poikasi voi vielä petrata yläkoulussa.

Vierailija
32/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskitasoa. Kummalista jos luokalla kaikki saisivat 9 keskiarvoja. Ja tosiaan vaikea uskoa, että joidenkin kommentoijien lapsilla on kerrotun korkea keskiarvo. Mitähän sen eteen on jouduttu tekemään? Tunnen kyllä noita yli ysin oppilaita, mutta niiden vanhemmat ovat fiksuja.

Vierailija
33/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli läpi ala-asteen seiskalla alkava todistus. Yläasteella tipahti välillä jo kuutosen puolella. Olin alisuorittaja enkä lukenut kokeisiin tai oikein tehnyt läksyjäkään. Tsemppasin kuitenkin lukiossa, josta sain kasin todistuksen. Sen jälkeen pääsin yliopistoon ensi yrittämällä ja luin itseni maisteriksi.

Vierailija
34/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika sai 7 keskiarvon. Pojalla on vaikeuksia äidinkielessä ja matikassa. Itse olen ylpeä 4lk pojasta josta on tulossa hieno nuori mies. Itse en ala mittaamaan lapsen paremmuutta keskiarvon perusteella. Toiset on hyviä kaikissa aineissa ja toiset tarvitsevat enemmän tukea. Lapsi on yhtä rakas oli keskiarvo 5.0 tai 10. Hävettää teidän puolesta jotka arvostelette.

Vierailija
35/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis

Vierailija
36/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 7-8 taso pitäisi olla hyvä nykymittapuun mukaan?

Vierailija
37/42 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 5 luokkalaisella tytöllä keskiarvo 8,5 ja sai vielä stipendinkin :)

Vierailija
38/42 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ollenkaan huono. Omalla viidesluokkalaisella tyttärelläni tänä vuonna ka 9.8, onkin kympin oppilas. Mutta olisin tyytyväinen myös 7.0 ka. Rakastan häntä yhtä paljon, oli ka mikä tahansa.

Vierailija
39/42 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska on perinteisesti sanallisesti ”tyydyttävä”, eli aika surkea. Sillä ei pääse oikein mihinkään opiskelemaan, paitsi perinteisiä duunarihommia.

Eikä niissä mitään pahaa ole, mutta usein raskaita ja vuorotöitä.

Oma vitosluokkalainen haki tänään koulusta 9,7 keskiarvolla olevan todistuksen ja oli tyytyväinen, kuten minäkin. Jos menee samalla tavalla lukion loppuun saakka, antaa paljon vaihtoehtoja tulevaisuuden uransa suunnittelemiseen.

Seiska kertoo kyllä alisuorittamisesta tai jonkinasteisista oppimishäiriöistä. Nykyinen OPS on aika pässinlihaa, jos lapsi ei ihan saapas ole.

Vierailija
40/42 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi kertoa myös mielivaltaisesta opesta. Mun lapsella oli ekalla ja tokalla ihan hullu ope. Kaikista löysi jotain vikaa. Sen jälkeen ollut monta muuta opea. Mitään ongelmia ei ole ollut näiden muiden kanssa ja koulu sujunut hyvin, ka lähes 9. Muistattehan myös, että lukioon mennään lukuaineiden keskiarvolla, ei kaikkien aineiden keskiarvolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi