Kumpi on oikeassa? (Riita miehen kanssa)
Asumme Helsingissä mieheni kanssa. Minä olin eilen päivän Tampereella ystäväni luona. Mieheni pääsi töistä puoli viideltä. Sovimme, että lähden kotiin n. neljältä, jotta ehdin viettää vielä illalla aikaa mieheni kanssa (muuten olisin mielelläni ollut iltaan asti Tampereella). Mieheni totesi haluavansa joka tapauksessa nukkua päiväunet töiden jälkeen, oli ollut pitkän vuoron töissä. Olin kotona puoli seitsemältä ja mies nukkui vielä. Herätin hänet mutta hän ei jaksanut nousta sohvalta heti. Aloin sovittaa mekkoja tämän päiväisiin juhliin, joihin olemme yhdessä menossa. Mies nousi ja alkoi valittaa nälkäänsä. Kerroin mitä jääkaapista löytyy ja ehdotin mitä niistä voisimme tehdä, sekä kerroin että minulla menee max. viisi minuuttia. Mies tähän alkaa räyhäämään että hänellä on kamala nälkä eikä jaksa odottaa. Totesin uudestaan että minulla menee muutama minuutti. Mies pakkasi kamansa ja lähti ovet paukkuen sanomatta sanaakaan (kebabille, huomasin jälkikäteen). Palasi tunnin päästä ja kun olin vihainen hänen käytöksestään, totesi että minä olen tässä mulkku ja syypää. Nyt vielä aamulla on sitä mieltä, että ei tehnyt mitään väärää ja minun olisi pitänyt soittaa hänen peräänsä kun lähti. Äijä on 30 v.
Kommentit (31)
Seuraavalla kerralla jäät illaksi Tampereelle. Se oli oppi tässä keississä.
Tarvitseeko tähän sanoa mitään. Miksi olet tuollaisen keskenkasvuisen äijän kanssa?
Voi voi. Mä lähtisin viikoksi Tampereelle, ja harkitsisin tarkkaan, tulisinko takaisin.
Sinun ei tarvitse pyydellä anteeksi, pitää vaan oottaa että mies rauhottuu
Hän ei osaa itse ottaa ruokaa jääkaapista?
Ai sun olisi pitänyt soittaa kiukuttelevan kakaran perään? Jösses kun sain hyvät naurut! Onpa ääliö mies.
Onno teillä siis tapana että laitat miehelle heti ruuan hänen sitä pyytäessä? Jos on, niin itsepä olet passannut miehen piloille.
Mies on oikeassa. Nyt ja joka kerta. Ei tää voi olla niin vaikeaa käsittää.
Aika outoa käytöstä. Oletko varma, ettei mies mennyt töistä toisen naisen luo ja ärsyyntyi, kun oli oikeasti saanut nukkua vasta about 20 minuuttia?
Sinä teit väärin keskeyttämällä Tampereen-matkasi miehen takia. Seuraavalla kerralla teet niinkuin itse haluat, ja tulet kotiin silloin kuin haluat. Olet passannut miehesi pilalle, ja nyt saat kärsiä seurauksista. Muutu itsenäisemmäksi.
No nyt täytyy jopa miehenä todeta, että miehesi oli lapsellinen.
Miksi herätit miehen? mekkoa voi sovittaa ilman yleisöä ja jos ei ollut mitään erityistä aikataulua, jonka mukaan toimia, niin olisit antanut miehen nukkua, jättänyt jääkaapin oveen lapun, että olet terassilla/kaverilla/uimassa tms. ja elänyt omaa elämääsi. Parisuhde ei merkitse sitä, että pitää olla kuin paita ja peppu.
Tuo taitaa olla pitkästä aikaa typerin parisuhdekriisikuvaus, minkä olen täältä lukenut. En sano tätä pahalla, ap. Sympatiani ovat puolellasi.
Teitä pidemmässä parisuhteessa eläneenä olisin toiminut vähän toisin:
Olisin jäänyt sinne Tampereelle vaikka viimeiseen junaan asti. On selvää, että kun kyläillään toisella paikkakunnalla asuvan ystävän luona, tapaaminen ei ole mikään piipahdus.
Kun miehellä oli pitkä työvuoro takana oli ihan selvää, ettei hän kotiin tultuaan kaipaa sinun seuraasi vaan unta.
Koska jääkaapissa oli ruokaa, mies ei kärsinyt mitenkään kohtuuttomasti. Hän olisi myös voinut hakea kebabia kotimatkalla, ennenkuin meni nukkumaan.
Kun mies pakkasi kamansa, niin oliko hän ihan oikeasti menossa äiskän luokse tai hotelliin, mutta muuttikin siitten suunnitelmansa kebabinhakumatkaksi?! :D
Sinä olisit voinut toimia toisin kohdassa Tampere: eli olisit jäänyt sinne pidemmäksi aikaa.
Mies olisi voinut toimia toisin jokaisessa muussa kohdassa. Tiedätkö onko hän ilmottautunut Vuoden Jättivauva 2015-kisaan?
Laita nätti mekko päälle, mene juhlimaan (ihan sama tuleeko mies mukaan, mieluiten ei). Sitten alat selvittää ensin itseksesi ja sitten miehen kanssa mitä te saatte tuollaisesta suhteesta ja miksi sitä kannattaa jatkaa.
Uhmaikään jämähtäneet miehet ovat mielestäni pelottavia eikä niistä pääse helposti edes eroon kun heidän on niin vaikea hyväksyä hylätyksitulemista.
2 teiniä ensimmäisessä suhteessaan? Siltä ainakin kuulostaa.
Kato ihmisiä me ollaan kaikki.Sillä oli vaan väsy ja nälkä.Ei ne miehetkään oo koneita vaikka me naiset niin todella usein ajatellaan.
Unohda koko juttu ja jatkakaa elämää.Ei ketään tollasen takia kannata jätää.En usko että olet itse aina täydellinen.
Annat sille halin ja sanot että unohda koko juttu...
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 09:51"]Mies on oikeassa. Nyt ja joka kerta. Ei tää voi olla niin vaikeaa käsittää.
[/quote]
Vahinkoyläpeukku! Ap jätä se sika.
Meillä molemmat aikuiset osaavat laittaa ruokaa.
Miehelläsi taitaa olla kuukautiset. Kyllä se ohi menee. Odottamalla tai jättämällä