Montako maailman valtiota osaat nimetä?
http://www.jetpunk.com/user-quizzes/33598/maailman-valtioiden-nimet-suomeksi
Montako osasit?
Itse osasin tällä kertaa 115.
Mitä maita unohtui? :)
Kommentit (20)
Kolme! Kuuba, Marokko ja Malediivit.
Ehdin nimetä 109 ennen kuin aika loppui.
99. Ihmeen monta tässä väsymystilassa. Taktiikkana vain kirjoittaa mitä päähän juolahtaa. Olisi varmaan pitänyt lähteä ratkomaan tuota maanosittain kenties.
101 ja jäi mm. Euroopasta Andorra ja Bosnia-Herzegovina. PRKL. Kiitos ap, tästä. Tosi hyvä linkki. Mulla meni kyllä aikaa, kun laitoin jotenkin automaattisesti enkuks ja ei hyväksynyt. Tyyliin South-Africa... Uusiksi otan.
Aika nopeaa sai kirjotella, mut 192 sain.
Kaikki 196 menee joka kerta ja aikaa jää jäljelle yleensä 3-5 minuuttia. Tuli pari viikkoa harjoiteltua. :)
Aika loppuu ennenkuin ehdin kännykällä kirjoittaa. Toisekseen en kaikista osaa kirjaimelleen oikeaa kirjiitusasua.
193
Afrikka vaikein, unohdin Burundin, Togon ja Kamerunin
En osannut kirjoittaa kaikkia oikein, siitä tippui ainakin kymmenen näitä entisen Neukkulan alueita ja muitakin.
121 kuitenkin, jotain varmasti olisin vielä osannut, ellei aika olisi loppunut.
Aika tietäjia teistä monet. Pidän itseänkin ihan sivistyneenä immeisenä maantieteen suhteen (ja muutenkin :D)
Vierailija kirjoitti:
En osannut kirjoittaa kaikkia oikein, siitä tippui ainakin kymmenen näitä entisen Neukkulan alueita ja muitakin.
121 kuitenkin, jotain varmasti olisin vielä osannut, ellei aika olisi loppunut.
Aika tietäjia teistä monet. Pidän itseänkin ihan sivistyneenä immeisenä maantieteen suhteen (ja muutenkin :D)
Moni jää tähän koukkuun ja hinkkaa useita tunteja putkeen. Niin kävi ainakin minulle. :D Mutta nyt tiedän maailman maat – 196 saan joka kerta. :D
107. En ennättänyt kirjoittaa enempää :(
Typerä tuo aikarajoitus. Kaikissa näissä palikkatesteissä on aikarajoitus. Oletko oikeasti älykäs, jos saat kaiken tehtyä tosi nopeasti? Eikö olisi parempi tehdä hitaammin ja kaikki oikein?
Liian monta, että jaksaisin edes miettiä. Sanotaanko näin. Eurooppa. Pohjois ja Etelä-Amerikka jotakuinkin (eikä väliä tietääkö missä maa on, sitähän tässä ei kysytty)
Suurin osa Aasia, yli Puolet Afrikasta, Lähi-itää, tusinan saarivaltioita
ÖÖ.
Vierailija kirjoitti:
Liian monta, että jaksaisin edes miettiä. Sanotaanko näin. Eurooppa. Pohjois ja Etelä-Amerikka jotakuinkin (eikä väliä tietääkö missä maa on, sitähän tässä ei kysytty)
Suurin osa Aasia, yli Puolet Afrikasta, Lähi-itää, tusinan saarivaltioita
ÖÖ.
Eurooppa on yllättävän paha. Montenegro, Moldova ja kaikki kääpiövaltiot meinaavat välillä tuottaa ongelmia...
Itse unohdin aika monta tuttuakin maata, kuten Iranin, Irakin, Saudi-Arabian, monta saarivaltiota ja monia keski-Afrikan maita :D
Näistä valtioista taas en muista koskaan kuulleeni: Bahrain, Bhutan, Brunei, Tadzikistan, Burundi, Djibouti, Gabon, Komorit, Lesotho, Kiribati, Tuvalu.
Ap