Miten pukeutua töihin kesällä, neuvoja?
Työskentelen siis toimistossa, jossa otan asiakkaita vastaan. Toimisto on kunnallinen ja siis "ilmapiiriltään" ja tyyliltään verrattavissa esim. kelaan tai sosiaalitoimistoon. Talvella toimiston pukeutumistyyli on ollut todella vapaamuotoinen: suurimmaksi osaksi ihmisillä ihan perus farkut, tennarit ja joku tavallinen paita. Mutta miten kesällä tulisi pukeutua? Onko suuri virhe mennä töihin ihan vaan ballerinoissa ja mekossa? Jos siis mekko ei ole mikään makkarankuori vaan polvipituinen kesämeko jossa lyhyet t-paitahihat. Voikohan esim. polvipituisissa shortseissa mennä? Entä farkuissa ja topissa, jos siis toppi ei ole mikään naruolkain tissitoppi... Tarvitsisn neuvoja, en suoraansanottuna kehtaa töistä kysyä kun tuntuu että kaikki olettaa kaikkien tietävän itsestäänselvyytenä miten nämä menee...
Kommentit (8)
Ei shortseja, ei hihattomia puseroita. Ei myöskään liian avaria kaula-aukkoja, mikä on melko haastavaa kauppojen nykytarjonnalla...
Kaikki sellainen, missä reidet ja olkapäät peittyvät, on ok. Jos eivät, on olemassa vaara, että kyse ei ole työpukeutumisesta. Hameenhelma voi kuitenkin päättyä juuri polven yläpuolelle, mutta ei mihinkään puolireiteen.
Ei toppeja, ne paljastavat liikaa ihoa. Kannattaa ostaa silkkisiä t-paitoja, ne ovat kauniita ja olkapäät peittyvät. Edullisia löytää UFF:sta ja Fidasta.
Itse en ole shortsivastainen, mutta ne eivät saa olla liian lyhyet. Sama sääntö pätee kuin hameissa, eli helma ei saa nousta enempää kuin 10 cm polven yläpuolelle.
Hihaton toppi käy, jos se peittää olkapäät. Jos ei peitä, niin ehkä joku huivi tai ohut vaate olkapäiden päälle.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 08:46"]
Ei toppeja, ne paljastavat liikaa ihoa. Kannattaa ostaa silkkisiä t-paitoja, ne ovat kauniita ja olkapäät peittyvät. Edullisia löytää UFF:sta ja Fidasta.
Itse en ole shortsivastainen, mutta ne eivät saa olla liian lyhyet. Sama sääntö pätee kuin hameissa, eli helma ei saa nousta enempää kuin 10 cm polven yläpuolelle.
[/quote]
Myös ovat hengittäviä paitiksen alla. Pellavaiset pitkikset nekin.
Itse käytän juurikin polvipituisia mekkoja,asiallisennäköisiä,en liian tyttömäisiä rimpsuja.siistejä capreja ja lyhythihaisia tai muuten keveitä,kesäisiä paitoja käytän myös,en oikeastaan kainalot ja olat paljastavia toppeja.
Ehkä sä voit seurailla hetken, miten muut pukeutuu kesällä ja sitten sonnustautua samaan tyyliin? Tsemppiä, hyvin se lähtee sujumaan :)
Omasta mielestäni, jos on toppi, niin siinä pitää olla tarpeeksi leveät olkaimet. Eli oikeastaan siis hihaton pusero. Shortsit on kyllä loma-asu, caprit ok. Mekko on siisti asu, kun ei ole liian avonainen tai liian lyhyt. Itse tykkään vuorittomista pellavajakuista tai paitapuseroista, joita voi pitää auki niin, että toppi alla.