Täällä on ilmeisesti paljon nuoria entisiä "demittäjiä"
Tuli vain mieleen, että käykääpä mammat joskus katsomassa tuota Demi.fi-sivustoa. En tiedä minkä ikäisiä keskustelijat tarkalleen aina ovat, mutta ihan oikeasti älykästä keskustelua toiset siellä käyvät, esimerkiksi siellä syvällisessä osiossa. Joskus jopa paljon avomielisemmin kuin täällä aikuiset ihmiset.
En tiedä toisaalta miten tuon asian voisi sanoa kuulostamatta mitenkään asenteelliselta, kun en sitä koe olevani. Tarkoitan vain, että käsite 'nykynuori' on joskus vähän vittumainen koska ei kaikilla tule vaikeaa kapinavaihetta jonka perusteella osa tuntuu suhtautuvan nuoriin ihmisiin ottamatta heitä vakavasti. Ihmiset ovat erilaisia, jokuhan voi muistella omaa teini-ikäänsä juuri sillä myötähäpeällä että vitsit kun olinkin typerä. Minä itse taas koen olevani ihan se sama tyyppi kuin silloin 13-vuotiaanakin enkä siksi oikein pidä siitä kun edelleen (nuorena aikuisena) minua piikitellään pilke silmäkulmassa teinivuosistani. En minä häpeä mitään ;)
Nuori voi myös olla ujo ja hiljainen, muttei se tarkoita sitä ettei pään sisällä liiku mitään. Kun siis asenteet säilyvät opastavina ja ohjailevina tällaisia henkilöitä kohtaan, kun luullaan että toinen on vähän yksinkertainen. Nuoretkin ihmiset ovat jo ihmisiä omine ajatuksineen. Sillä vain vinkkaan tuon sivun puoleen, että käykää joskus huviksenne lukemassa nuorten avautumisia ym. jos tahdotte ymmärtää vähän enemmän sitä "murrosikäisen ajatuksenjuoksua".