Tuleeko kaikille viinipullon jälkeen surkea olo henkisesti?
Mikäköhän siinä on, että jos juon hitaasti vapaapäivänä pullon viiniä (seuraavakin päivä on vapaa) sillä tavoin, että aloitan esimerkiksi kahdelta ja lopetan kymmeneltä, niin silti seuraavana päivänä oloni on todella alakuloinen ja voimaton.
Promillelaskurin mukaan minulla on lopettaessa promilleja veressä tuolla tahdilla juotuna 0,4 eli olen tavallaan ajokunnossa. Mikä on?
http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/laskurit/promillelaskuri
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:33"]
Kiva juoda ja käydä kaupoissa?ei helvata..sulle tulee alakuloinen olo koska tiedät kyllä ettei toi ole normaalia alkoholin käyttöä vaan alkavaa alkoholismia ja olet huolissasi itsestäsi/elämästäsi.
[/quote]
Näin.
Kummasti vaan alapeukutetaan. Vaikken itse mikään absolutisti olekaan, en silti käsitä aamusta iltaan juomista, varsinkaan jos alkon vaikutuksen alaisena on kiva tehdä arkisia asioita.
[/quote]
Minusta on kiva siivotessa ottaa pari siideriä, sen voimalla jaksan sen tylsän homman :D En ymmärrä mitä tämä on keneltäkään pois, ja ei, en ole alkoholisti. Jää siihen pariin viikossa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:33"] Kiva juoda ja käydä kaupoissa?ei helvata..sulle tulee alakuloinen olo koska tiedät kyllä ettei toi ole normaalia alkoholin käyttöä vaan alkavaa alkoholismia ja olet huolissasi itsestäsi/elämästäsi. [/quote] Näin. Kummasti vaan alapeukutetaan. Vaikken itse mikään absolutisti olekaan, en silti käsitä aamusta iltaan juomista, varsinkaan jos alkon vaikutuksen alaisena on kiva tehdä arkisia asioita. [/quote] Minusta on kiva siivotessa ottaa pari siideriä, sen voimalla jaksan sen tylsän homman :D En ymmärrä mitä tämä on keneltäkään pois, ja ei, en ole alkoholisti. Jää siihen pariin viikossa.
[/quote]
no tuleeko sulle siitä hirveä ahdistus ja silti vaan juot ne siiderit?ei taida tulla joten olet eriasia kun ap.
Ei tule. En tosin juo tuollain koko päivää. Juon illalla koko pullon tai puolikkaan. Seuraavana päivänä ihan normaali olo. Tätä tosin tapahtuu vain pari kertaa kuussa ja harvemmin yksin.
Ei tule 1 eikä 2 viinipullosta mitään oireita. Sitten jos juon 2 päivää peräkkäin kunnolla niin tulee masentunut olo seuraavaksi päiväksi.
Haha... ei todellakaan :) iloinen mieli.jokseenkin pullon jälkeen ehkä vähän hidas
Ei viinipullosta (en tod. pystyisi juoda koko pulloa) mutta nykyään baari-illasta seuraa monen päivän selittämätön alakulo. Täysin riippumatta siitä kuinka hauska ilta on ollut. Kai se ikäkin jo vaikuttaa 30+
Alakulo on alkoholin vieroitusoire.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:33"]Kiva juoda ja käydä kaupoissa?ei helvata..sulle tulee alakuloinen olo koska tiedät kyllä ettei toi ole normaalia alkoholin käyttöä vaan alkavaa alkoholismia ja olet huolissasi itsestäsi/elämästäsi.[/quote]
Minä olisin paljon enemmän huolissani naisista, jotka noudattavat keskieurooppalaisia juomapatoja ja juovat joka päivä vähän, lasin tai kaksi. Kun alkoholista tulee arkinen asia, samalla mahdollisuus riippuvuuteen kasvaa. Annokset alkavat vähitellen nousta.
Asiantuntijatkin tietävät, että loppujen lopuksi on parempi tintata vaikka kerran viikossa kuin tehdä alkoholista arkinen asia niin kuin Keski-Euroopassa, missä alkoholisairaudet ovat hyvin yleisiä.
Minä olen mies ja asiantuntijoiden suosittelemat rajat ovat nämä: 24 annosta (esimerkiksi 24 kaljaa) viikossa tai 7 kertannosta eli reilu viinipullo kerralla. Nuo eivät vielä vaikuta haitallisesti terveyteen. Minä en juo lähellekään tuota.