Suositelkaa kirjoja, joissa ei ole kovin paljon mitään pahaa
En kestä mitään kauheita juttuja, niin on vaikea lukea mitään. Haluaisin jotain kevyttä ja mukavaa lukemista nyt kesäksi. Saa suositella myös elokuvia, jos tulee mieleen. Ei tosiaan mitään kauhean vakavaa eikä liian ahdistavia aiheita.
Kommentit (25)
Lue Veikko Huovisen klassikko Hamsterit. Tämä äärettömän sympaattinen kirja alkaa kesästä ja jatkuu talveen. Se on hauska, veijarimainen ja syvästi inhimillinen.
Kaikki ns. chick lit: Marian Keyes ja co. http://www.chicklitclub.com/ultimate100authors.html
Astris Lindgrenin Saariston lapset on kivaa lukemista aikuisellekin. Ja kesäistä.
Sophie Kinsella, Maeve Binchy, Cathy Kelly, Marian Keyes
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:15"]
Astris Lindgrenin Saariston lapset on kivaa lukemista aikuisellekin. Ja kesäistä.
[/quote]
Vieläköhän tästä löytyisi jostain se valokuvakirja? Se oli lapsena mun lemppareita.
Meinasin ehdottaa sinulle Muumipeikko ja näkymätön Ninni nimistä kirjaa. Siitä kun jää sellainen kiva, positiivisen odotuksen tunnelma. :)
Tosin kirjassa tapahtuu pahoja. :(
Muumipappa aikoo työntää Muumimamman mereen. Ninni huomaa nämä aikeet ja hyökkää pelastamaan Mamman puremalla Pappaa häntään.
Kirja siis sisältää pahoja aikeita ja väkivaltaa. Tuon lisäksi Myy hihkuu vahingoniloisesti.:(
Muuten kirjasta jäi minulle kyllä positiivinen mieli. Kuvat oli myös ihan kivoja. :)
Oi ihana toukokuu -kirjat (H. E. Bates). Arto Paasilinna: Jäniksen vuosi, Onnellinen mies. Helvi Hämäläinen: Ketunkivi. Mika Waltari: Neljä päivänlaskua. Ja tietysti Muumikirjat.
Mielensä pahoittaja. Ja sitte perus romantiikkaa olisi Nora Robertsin tuotanto. Myös kirstin hannah ja cristine chamberlain suh kevyttä kamaa. Jos haluaa vähän jännitystä ja rakkautta niin sandra brown ja linda howard olis semmosia.
Jokin värityskirja saattaisi sopia sinulle. Vaikka sellainen, jossa voi värittää kukkasia.
Kirjat ovat todella turvallinen tapa käsitellä esim pelkoja.
Ei vakavia tai ahdistavia aiheita? Millainen konflikti sitten saa olla, vai etsitkö tarinaa ilman mitään vastoinkäymisiä?
Mma Ramotswe sarja (kirjailija Alexander McCall Smith), todella mukavia hyvänmielen kirjoja. Vaikka puhutaan naisten etsivätoimistosta, niin eivät ole perinteisiä dekkerareita ja jutut eivät ole mitään raakoja murhia tms.
Kuolema ehtoolehdossa
Yösyöttö
Tarhapäivä
Mielensäpahoittaja
Vadelmavenepakolainen
Minulla on sama juttu, että suuri osa kirjoista jää lukematta siksi, että niissä kuvataan liian ahdistavia asioita. En nauti sellaisen lukemisesta ja näen painajaisia tosi herkästi. Voin kyllä hyvin lukea jotain Agatha Christien salonkimurhia, mutta jos tunteisiin vedoten kuvataan jotain lapsen tulemista kiusatuksi, ahdistun kovasti. Ongelma on vaan se, että en pidä kauheasti mistään hömpästä. Täällä jo mainituista esimerkiksi Oi ihana toukokuu, Saariston lapset ja Mielensäpahoittaja ovat tosi hyviä. Tekisi mieli lukea enempi jotain ns. klassikkoja, mutta taitavat usein olla ahdistavia nekin :(
Aikaisemmin vinkatuista Mma Ramotswet ja Mielensäpahoittajat on kyllä suositeltavia. Marian Keyesin kirjoissa on kyllä osassa rankempia aiheita, vaikka tyylilaji onkin siellä chick litin suunnalla. Itse olen tykästynyt viime aikoina Emily Giffinin ja Nicolas Barreaun kirjoihin, Sophie Kinsella on pidempiaikainen suosikki.
Luin juuri Alann Bradleyn Piiraan maku makea ja tykkäsin. Dekkari jossa 11-vuotias tyttö pääosassa.