Ärsyttävät mökkiloiset
Se on sit kesä ja perjantai. Kaikenkarvaset tuttavat soittelee: Meettekö mökille? Olis niin mukavaa tulla saunoon ja grillaileen. Juu, niin varmaan olis, mutta ette tule. Ostakaa oma mökki.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:55"]
Täysin yllättäen saapuva perhe taitaa olla urbaanilegandaa, sillä tarina on elänyt muuttumattomana jo kymmeniä vuosia. Se on aina perhe, aina kesä, aina mökki, aina tuliaisena kahvipaketti. Ja aina se on myös sattunut jollekin muulle kuin itselle; työkaverin veljelle, kampaajan naapurille tms. Kaikki urbaanilegendan ainekset siis koossa.
[/quote]
Samoin kuin nuo joka perjantai mökille mukaan haluavat lukuisat tutut, joita ei ole koskaan sinne päästetty, mutta silti jaksavat jo viidettä vuotta soittaa joka perjantai :)
Vielä kolme vuotta sitten jaksoin osallistua tähän jokavuotiseen mökkiprovourbaanilegendaan, mitä oikeassa elämässä en ole ikinä nähnyt tapahtuvan
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:45"]
Kutsumme mieheni kanssa mökillemme toisia pareja. Saunomme ja uimme saimaassa, laitamme ruokaa, siemailemme hyvää viiniä ja harrastamme parin vaihtoa. Se on paljon kivempaa, kuin kahdestaan mökillä möllöttäminen.
[/quote]
Ei hitto, peukutin vahingossa ylöspäin. Jäi toi parinvaihto-osio huomaamatta, muuten kuulostaa kivalta. Oksettava ajatuskin, että mun mies panisi jotakin toista naista ja minä katsoisin vieressä.
Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan.
Ei edes kesäkuu alkanut ja tämä keskustelu jo viriää..mitäpä se on sitten elokuussa? Manataan niitä mökkivieraita, jotka ovat kaikesta huolimatta eksyneet mökille, kun eivät ole käyneet lukemassa av-palstaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:55"]
Täysin yllättäen saapuva perhe taitaa olla urbaanilegandaa, sillä tarina on elänyt muuttumattomana jo kymmeniä vuosia. Se on aina perhe, aina kesä, aina mökki, aina tuliaisena kahvipaketti. Ja aina se on myös sattunut jollekin muulle kuin itselle; työkaverin veljelle, kampaajan naapurille tms. Kaikki urbaanilegendan ainekset siis koossa.
[/quote]
Meille tuli yllärivieraat ihan kaupunkiin viime kesänä, sunnuntai-iltana just kun oltiin oman perheen kanssa syömässä. Ajateltiin tehdä vastaisku
[/quote]
Me tykätään kun meille tulee vieraita. Ei haitta vaikka tulisivat yllättäen. Eikö ihmiset saa viettää ihan riittävästi aikaa perheen kesken arkena? Mun mielestä kannattaisi olla tyytyväinen siitä, että joku on teidän seurastanne niin kiinnostunut, että haluaa tulla ylipäänsä kylään. On olemassa ihmisiä joilla ei ole yhtään kaveria, sellaisia jotka olisivat ikionnellisia, jos jouku edes joskus soittaisi ja kysyisi mitä kuuluu.
[/quote]
Olis kuitenkin kiva olla varannut tarjottavaa ja hoitaa omat askareet alta pois ennen vieraiden tuloa.
Mä tykkään vieraista mökillä enkä ymmärrä miksi kaikki aina selittää noista inhottavista vieraista. Siis niistä, jotka itse tyrkyttävät itseään koko ajan toisten mökille. Ikinä kukaan käyttäytynyt meille noin. Anoppi ja appiukko ovat joskus vieneet sukulaisia ja tuttaviaan meidän mökille, kun ei olla oltu siellä ja jo se on ollut musta tarpeeksi ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:17"]
Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Ei edes kesäkuu alkanut ja tämä keskustelu jo viriää..mitäpä se on sitten elokuussa? Manataan niitä mökkivieraita, jotka ovat kaikesta huolimatta eksyneet mökille, kun eivät ole käyneet lukemassa av-palstaa.
[/quote]
Tuo taloeläätavallaan on ihan bullshittiä. En halua viettää lomaa pata kaulassa, potaatteja jynssäten, siivoten ja paskaapuhuen. Toisaalta anopin kaltainen putsauspupuvieraskin, joka alkaa hoonata paikkoja heti kun astuu ovesta sisään, on ärsyttävä. en ole seurallinen ihminen, haluan olla rauhassa, ja pelkästään se että joku vieras hiippailee pihapiirissä, on ihan saattanan ärsyttävää. Minun vikanihan se epäilemättä on, ennen muuta. Ikävintä on, kun miesväki hilppaisee saunaan ja saunoo tuntikausia ja sillä aikaa pitää loihtia sapuskat muulle laumalle ja seurustella vaimojen kanssa.
Törkeintä oli, että ystävän mielestä mun olis pitänyt kutsua hänet salarakkaansa kanssa mökille. Heillä kun ei ollut muuta paikkaa, missä yöpyä. Että onhan näitä ääliöitä. T:Ap
Mä oon muutaman kerran yrittänyt pyytää vieraita meidän mökille mutta kukaan ei koskaan tule...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:29"]Mä oon muutaman kerran yrittänyt pyytää vieraita meidän mökille mutta kukaan ei koskaan tule...
[/quote]
Onko teillä joku vanha mökki, jossa ei ole mukavuuksia? Ei rantaa? Eikä kunnon laituria mistä pääsee mukavasti pulahtamaan veteen? Tai onko teillä siellä aina työleirejä? Tai vieraat joutuvat nukkumaan huonosti ja ahtaasti?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:16"]
Kutsumme mieheni kanssa mökillemme toisia pareja. Saunomme ja uimme saimaassa, laitamme ruokaa, siemailemme hyvää viiniä ja harrastamme parin vaihtoa. Se on paljon kivempaa, kuin kahdestaan mökillä möllöttäminen.
[/quote]
Ei hitto, peukutin vahingossa ylöspäin. Jäi toi parinvaihto-osio huomaamatta, muuten kuulostaa kivalta. Oksettava ajatuskin, että mun mies panisi jotakin toista naista ja minä katsoisin vieressä.
[/quote]
miten niin katsoisit vierestä,sinähän panisit silloin sitä miesystävää etkä seisoskelisi yleisönä tumput suorina.Kenties se miesystävä panisi silloin sinua takaapäin,etkä ehtisi muualle silloin vilkuillakaan,kenties ei kiinnostaisikaan.
Olen yh, tai yhteishuoltajuus ex.n kanssa ja olen kaikki juhannukset eron jälkeen ollut lapsieni kanssa ystävien mökillä. Minulla on se viikko lomaa ja siitä viikon päästä lapset ovat isällään kuukauden putkeen.
joka kerta hyvissä ajoin käymme läpi mitä juhannuksena tehdään. Mitkä mökkityön ja sen jälkeen kun lista on tyhjä, me ollaan vaan.
sopii täydellisesti.
lisäksi käydään läpi paljon ruokaa ja paljon jokainen laittaa niihin rahaa jne. Ei ole vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:40"]
Olen yh, tai yhteishuoltajuus ex.n kanssa ja olen kaikki juhannukset eron jälkeen ollut lapsieni kanssa ystävien mökillä. Minulla on se viikko lomaa ja siitä viikon päästä lapset ovat isällään kuukauden putkeen.
joka kerta hyvissä ajoin käymme läpi mitä juhannuksena tehdään. Mitkä mökkityön ja sen jälkeen kun lista on tyhjä, me ollaan vaan.
sopii täydellisesti.
lisäksi käydään läpi paljon ruokaa ja paljon jokainen laittaa niihin rahaa jne. Ei ole vaikeaa.
[/quote]
ei se varmaan sulle olekaan vaikeaa, mutta saatat olla riitelyn kestoaihe kaikille tutuillesi. "Mitä se taas tänne tulee?"
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:16"]
[/quote]
[/quote]
miten niin katsoisit vierestä,sinähän panisit silloin sitä miesystävää etkä seisoskelisi yleisönä tumput suorina.Kenties se miesystävä panisi silloin sinua takaapäin,etkä ehtisi muualle silloin vilkuillakaan,kenties ei kiinnostaisikaan.
[/quote]
Se kyllä kelpaisi:) Mutta ajatus että mieheni hommailee muiden kanssa äklöttää.
Koska tuo ajatus parinvaihdosta ällöttää useimpia, niin eikö niistä kutsumattomista vieraista pääsis kätevästi eroon ilmoittamalla että juu tulkaa vaan, meillä on just silloin sm-henkinen parinvaihtoviikonloppu, muitakin tulossa mutta kyllä joukkoon vielä yksi pariskunta mahtuu, jos on kivoja "leluja" niin ottakaa mukaan. Perjantaina aloitetaan klo 18.00. Tervetuloa!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:47"]
Koska tuo ajatus parinvaihdosta ällöttää useimpia, niin eikö niistä kutsumattomista vieraista pääsis kätevästi eroon ilmoittamalla että juu tulkaa vaan, meillä on just silloin sm-henkinen parinvaihtoviikonloppu, muitakin tulossa mutta kyllä joukkoon vielä yksi pariskunta mahtuu, jos on kivoja "leluja" niin ottakaa mukaan. Perjantaina aloitetaan klo 18.00. Tervetuloa!
[/quote]
Hahah! Erinomainen ajatus. Vaarana on vaan, että jos joku pervo innostuukin.
Taidan tosiaan järjestää sellaset mökkiorgiat. Ollaan alasti, paneskellaan niin että puskat pöllyää. Syödään sormin rasvasta tirskuvaa siankylkee ja viinikin voi virrata. Onko halukkaita mökkeilijöitä? T:Ap
Vaihtoehtona vois tietysti koittaa että voi kun ihanaa, tulkaa vaan, joukkoon sopii kyllä ja pastorikin tykkää kun on enemmän kuulijoita! Ei tarvitse ottaa omaa Raamattua mukaan, meiltä saa kyllä lainaan, virsikirjojakin on tarpeeksi. Huomioikaa että shortsit ynnä muu paljastava pukeutuminen ei sitten ole suotavaa. Paljastelu on syntiä! Perjantaina klo 18 aloitetaan kevätsaarnalla, olkaa ajoissa paikalla että saatte istumapaikat. Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Ei jotenkin innosta noi parinvaihdot, jossa naiset ovat toisessa huoneessa ja miehet toisessa huoneessa.
Me ostimme Helsingistä ison rivarin. Kaksi tilavaa pesuhuonetta ja sauna. Tuttavat ovat pyytäneet mökille monta kertaa. Ei ole menty. Ulkohuussi ja leväjärvi. Ei kiitos. Helsingissä on riittävästi merenrantaa ja ravintolat ja kahviot lähellä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:50"]
Vieraat ja kalat ovat samanlaisia: kummatkin alkaa kolmantena päivänä haista. Vaikka vieraat on periaatteessa kivoja, minuakin ärsyttää kun ei saa olla rauhassa. Unelmaloma on möllöttää laiturilla auringossa hyvien kirjojen kanssa ja katsella ohi ajelevia laivoja ja veneitä.
[/quote]
Tämä ei pidä paikkaansa. Kala haisee jo samana päivänä kun sen huoneenlämpöön jättää.
[/quote]
Meillä kala on jääkaapissa. Pitäis ehkä laittaa vieraatkin sinne?