7kk inhoaa vihannnes- ja lihasoseita
Aloitettiin maistelu vähän alle 6kk. Ei maistu edelleenkään. Puuro hedelmäsoseella menee hyvin ja hedelmäsose myös. Vihanneksille pistää suun tiukasti kiinni, samoin vihanneslihasoseille. Omatekoisia tarjoan, kaupan ei ainakaan mene. Bataattia, kesäkurpitsaa, porkkanaa, joten makeitakin on. Myös maitoa menee huonommin nykyään, rintamaitoa siis. Mitäs pitäis tehdä? Jos tarjoan vuorotelleen hedelmää ja vihannesta, saan vähän menemään. SEkoittaa niitä ei kuulemma kannata, koska vauvan pitäisi tottua eri makuihin.
Kommentit (5)
Mun kaveri sekoitti aikanaan about samanikäiselle pojalleen esimerkiksi lihakeittoa ja hedelmäsosetta ja johan upposi. Poika pian 1,5-vuotias ja syö käytännössä mitä tahansa.
Mun lapsi vauva-aikoina söi mitä tahansa, nyt 1v2kk on supernirso ja mahaan menisi mieluiten raejuusto, juusto, jugurtti ja karjalanpiirakat. Muita närppii vain...
Sinuna siis voisin jopa kokeilla sekoittamista.
Meillä taas saman ikäisen pojan inhokki on banaani. Hedelmät ei juuri maistu, mutta porkkana on herkkua, samoin Hippin tomaattiset ruuat. Tarjoan vaan, eiköhän se joskus ala syömään hedelmiä...
Meillä toimi tämä: tein itse myös soseet, parhaiten meni kana-peruna-porkkanasose, kun joka lusikalliseen aluksi puristin rinnasta maitoa päälle. Siihen soseen joukkoon myös laitoin rintamaitoa.
No ehkä mä kokeilen sekoittaa sitten. Tai tarjota 'suolaisia' soseita ennen rintamaitoa. Yleensä ensin maito, koska puuron ja hedelmän kanssa sillä ei ole mitään vaikutusta, joten olen päätellyt että ei ole liian täynnä. Poika on kyllä hoikistunut +1 käyrältä alle 0-käyrälle... Tosin pituutta on tullut reippaasti lisää, joten ehkäse vaikuttaa. Kaiken kaikkiaan tää kiinteiden aloitus on musta vähentänyt energiansaantia kun rintamaitokin menee huonommin nykyään ...:(
No kuka nyt EI inhoa jotain vihannessosetta?