Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kakskymppinen liian vanha amikseen

Vierailija
29.05.2015 |

Niin onko parikymppinen liian vanha amiksen nuorten puolelle? Ja en tiedä sopeudunko 15-16v teinien sekaan ja ei olisi kiva olla ainut täysikänen koko luokassa. Kannataisko siis hakeutuakkin aikuispuolelle. Nuorten puolelle kyllä hain yhteishaussa ja työkkäristä vaaditikkiin hakemaan kouluun. Sitä vaan että kannattaakohan mennä jos pääsee ja hakeutua aikuispuolelle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän kakskymppinen on jo liian vanha kaikkeen! Jep!

Vierailija
2/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:45"]No kyllähän kakskymppinen on jo liian vanha kaikkeen! Jep!
[/quote]
Kyllä on. Joutuisit kokoajan olla hakemassa jonneille tupakkaa ja kaljaa. Aikuispuolelle mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan jos pääset.
Aikuispuolella on paljon itsenäistä opiskelua

Vierailija
4/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikuispuolella muutama parikymppistä, joiden mielestä teinitouhu ei enää sopinut heille. Ihan nohevasti sopivat "melkein teineinä" meidän sakkiin, tosin paneminen oli heilläkin aika lailla mielessä koko ajan. Ja pakko myöntää, itsekin taannuin samalle tasolle noina iltoina kun heidän joukossaan oli :D

Vierailija
5/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Oletan että sulla ei ole yo-tutkintoa, muuten olisit hakenut yo-pohjoiselle linjalle.

kun olin itse amiksessa, meitä oli kaksi luokkaa, yo ja peruskoulu. Peruskoulupohjaisella luokalla oli yksi 26-vuotias, mutta se sopeutui kyllä tosi hyvin. Oli sellainen ikiteini että osa niistä 10 vuotta nuoremmista oli kypsempiä.

itse menisin sinuna aikuispuolelle jos vain pystyt kouluun päästyäsi vaihtamaan. Se kun ei aina ole mahdollista. Mutta jos ala on kiinnostava, niin kyllä jaksat sen kolme vuotta niitä teinejäkin. Ei niiden kanssa tarvii kaveerata sen kummemmin.

Vierailija
6/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän veetä nyt taas. Joo 20v ni elämä on jo ohi.

Vierailija
7/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti koulussa ei ole erikseen yo-linjaa, joten et varmaankaan ole ryhmässäsi ainoa vähän muuta porukkaa vanhempi. Toki voit yrittää päästä myös aikuiskoulutuksen puolelle (mikset muuten alunperin hakenut aikusikoulutukseen?).

Vierailija
8/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 5 vuotta vanhempi kuin luokkalaiseni ja tänään valmistujaiset. Hyvin sopii porukkaan. :)

Vierailija
9/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:16"]Ilmeisesti koulussa ei ole erikseen yo-linjaa, joten et varmaankaan ole ryhmässäsi ainoa vähän muuta porukkaa vanhempi. Toki voit yrittää päästä myös aikuiskoulutuksen puolelle (mikset muuten alunperin hakenut aikusikoulutukseen?).
[/quote]
On yo linja. Ei ole minkäänlaista koulutusta paitsi peruskoulu.

Vierailija
10/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini meni amikseen vähän päälle kaksikymppisenä. Kävi koulun loppuun ja sai siellä kavereita niistä kahdesta ketkä olivat hakeneet yo-pohjalta samalle linjalle opiskelemaan, mutta sanoi koulun jälkeen, että olisi kannattanut hakea sinne aikuispuolelle. Pienillä teineillä ei ollut oikein motivaatiota opiskelussa ja aiheuttivat muutenkin häiriötä. Eli mene aikuispuolelle.

Vierailija
11/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 13:16"]Ilmeisesti koulussa ei ole erikseen yo-linjaa, joten et varmaankaan ole ryhmässäsi ainoa vähän muuta porukkaa vanhempi. Toki voit yrittää päästä myös aikuiskoulutuksen puolelle (mikset muuten alunperin hakenut aikusikoulutukseen?). [/quote] On yo linja. Ei ole minkäänlaista koulutusta paitsi peruskoulu.

[/quote]

Siinä tapauksessa taitaakin olla niin, ettei sinulla ole edes mahdollisuutta opiskella muilla kuin pk-pohjaisilla linjoilla. Koita kestää.

Vierailija
12/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin amikseen 16v ja luokallani oli 54v mies :D oli tosi hauska heppu ja valmistui meidän muiden mukana ammattiin :)
tämän miehen jälkern vanhin luokallani oli 26.
Nyt 21v olen aikuiskoulutuspuolella opiskelemassa toista ammattia. Ei itselle tullut mieleenkään hakea nuorten koulutukseen. Mun pää ei olis kestäny.

Mutta jos itse haluat nuorten puolelle hakea niin siitä vaan! Et ole mitenkään "ikäloppu" hakemaan sinne :)

Vierailija
13/13 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei muutaku eläkkeelle vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi