Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun päiväkotien ryhmäkoot nyt kasvavat, tapaturmat lisääntyvät.

Vierailija
29.05.2015 |

Tullaan näkemään lööppejä loukkaantumisista, karkaamisista ja jopa kuolemista. Jo nyt monessa päiväkotiryhmässä ollaan aivan veitsen terällä, kun aikuiset eivät vain riitä kaikille lapsille. T: lastenhoitajanne

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on saada äidit pois työelämästä. Vapautuu töitä miehille, saadaan työttömyysluvut pienemmiksi ja päiväkoteja lakkautettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvattajat lähtevät marssimaan 10.6. Ala alkaa olla niin veitsen terällä, että kohta kukaan itseään kunnioittava ammattilainen ei enää suostu päiväkodeissa lusimaan. Miettikää: päiväkodit ovat jo nyt pitkälti vain säilöntälaitoksia lapsille, koska ryhmäkokojen ja kasvavien erityislapsimäärien takia mitään kovin laadukasta varhaiskasvatusta eiu kyetä järjestämään. Ryhmäkokojen entisestäänkin kasvaessa sinne ei enää tarvita lastentarhanopettajia vaan vain jotain vahteja porteille ja soittamaan vanhemmille jos jos tulee liikaa turpaanvetoja.

Vierailija
4/46 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/46 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ryhmän koko yhdellä lapsella lisääntyy, niin haloo! Tässä on päiväkoteja vieressä joiden ohi päivittäin kuljen, siellä pihoilla päiväkoti"tätit" keskenään juttelevat ilman huolenhäivää ja muksut leikkivät keskenään. Kyllä sinne joukkoon mahtuu lisää enemmänkin.

Vierailija
7/46 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asiaan vähänkin tutustunut tietää, että näissä hallituksen suunnitelmissa ryhmäkoko ei suinkaan kasva vain yhdellä lapsella. 21:n lapsen ryhmän kasvaa 24:ään, 28:n 32:een jne. Mitään kattoa ei ole ryhmän koon suhteen.

Vierailija
8/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työsi paremmin ja tehokkaammin, äläkä valita.

Vierailija
9/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten niin vaan. Ei tässä viitsi maksaa varmistuksen varmistuksesta hulluna veroja.

Vierailija
10/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tähän asti on lasten vahtimisessa pärjätty ns juoruringillä, tuskin vaaditaan hirveitä ponnistuksia vaikka pari mukulaa tulee lisää.

Vierailija
11/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:34"]

[/quote]Nään jo nyt painajaisia joka yö, koska olen niin stressaantunut. Laskennallisesti minulla on vastuullani 7 3-vuotiasta, käytännössä aamupäivällä niitä on yhdeksän. Näistä kaksi on selvästi erityislapsia, vaativat aikuista koko ajan. Voit miettiä miten itse pyörittäisit tuota ryhmää ja miten selviäisit jos lapsia olisi vastuullasi vielä enemmän. Ap

Vierailija
12/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:34"]

[/quote]Nään jo nyt painajaisia joka yö, koska olen niin stressaantunut. Laskennallisesti minulla on vastuullani 7 3-vuotiasta, käytännössä aamupäivällä niitä on yhdeksän. Näistä kaksi on selvästi erityislapsia, vaativat aikuista koko ajan. Voit miettiä miten itse pyörittäisit tuota ryhmää ja miten selviäisit jos lapsia olisi vastuullasi vielä enemmän. Ap

[/quote]

Keskityt ensisijaisesti niihin lapsiin, joiden vanhemmat ovat töissä tai koulussa. Kotona olevat voisivat hoitaa lapsensa itsekin, mutta eivät viitsi, joten heille ei ole niin väliä, jos lapsilleen sattuu jotain.

Vierailija
13/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie perhepäivähoitajalle. Hyvälle sellaselle!

Vierailija
14/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset pärjäävät paremmin omillaan kuin esim rakastamanne somalinuorukaiset.

Vierailija
15/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nää alapeukut tulee? Oon itsekin ollut päiväkodissa töissä ja tiedän että ap puhuu asiaa. Ei kukaan pysty vahtia liian isoa lapsilaumaa. On paljon tilanteita joissa hoitajan on keskityttävä itkevään lapseen tai riidan lopettamiseen tai vaikka pyllyn pyyhkimiseen. Siinä voi kukin miettiä millaisiin tilanteisiin muut voi sillä aikaa päätyä. Tosi kiva suhtautuminen teiltä, että hoitajien pitäis vaan olla parempia.

Vierailija
16/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukut tulevat valittamisesta. Ensin ollaan valmiita jakamaan kakusta yltäkylläisesti vieraille, koska se omasta mielestä tuntuu hyvälle, mutta kun kakku "yllättäen" loppuukin ennen kuin on itse saanut tarpeeksi niin alkaa kauhea valitus.

Vierailija
17/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huudellaan "hoida työsi" vaikka me nimenomaan sitä teemme, kun kotona olevat vanhemmat eivät jaksa omia lapsiaan.
Osa vanhemmista eivät pärjää kahden oman kanssa, osa ei edes yhden. Mutta kyllä me ammattilaiset jaksamme kasvattaa nimenomaan kasvattaa lapsilaumaa. Varhaiskasvatus on paljon muutakin kuin lasten perään katsomista.

Vierailija
18/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku siitä KUN sanasta. Kai ymmärrät että hallitusohjelma ei ole päätös. Mitään päätöksiä ei ole vielä tehty

Vierailija
19/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sijaisena päiväkodeissa ja on kyllä rankin työpaikka jossa olen ikinä ollut. Kahdeksan lasta aikuista kohden on sulaa hulluutta. Miettikää vähän sitä vastuuta. Lastenhoitajana ei voi koskaan olla töissä puoliskarppina vaikkapa päänsäryn vuoksi, ja lapsetkin oireilevat porvarijohtoista yhteiskuntaa kun vanhemmat ovat tiukoilla.

Vierailija
20/46 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai rankin työpaikka :)) Taidat olla aikas nuori. Eiköhän tuo ole löysä paikka. Siellä seisot pihalla ja lapset leikkivät ja kukaan teistä ei katso heidän peräänsä.

Juu, asuin vuosia päiväkodin vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi