Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaaminen johtuu aina ihailusta

Vierailija
29.05.2015 |

Joko niin että on kateellinen ettei itse ole sitä mistä on kateellinen toisella, tai sitten salaa tykkää tästä. Eli joko haluaa sen tai haluaa olla sen kaltainen. Kiusatut ovat usein luonnostaan hieman erilaisia kuin muut, eli heillä on rohkeutta ja löytäneet oman itsensä, jota kiusaajat kadehtii, lampaina.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on näin entisenä koulukoulukiusattuna vielä nykyisinkin mukava kuunnella kun vanhat kateelliset ja katkerat kurtut juoruaa vihaisena, kun eivät itse kehtaa ottaa vastuuta omasta hyvinvoinnistaan.

Vierailija
22/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap:n sanomisessa on pointtinsa. Mulla oli ala- ja ylä-aste aikoina yksi tosi kaunis kaveri, johon moni poika ihastui. Ja kun tämä min kaveri ei lämmennyt ihastuneiden poikien ehdotuksille, niin joutui kiusatuksi. Sai kuulla olevansa lammas ja kävelevänsä kuin miehet. Olin itsekin hänelle vähän kateellinen ja myönnän että salaa välillä tyytyväinen kun häntä haukuttiin. Ajattelin, että on saanut luokalta niin paljon hyvää, että hyvä et välillä saa kuulla paskaakin ettei ylpisty. :D

Noh sittemmin olen aikuistunut ja kypsynyt ajatusmaailmaltani enkä ole enää toisten kauneudesta tms. Kateellinen. Keskityn mielummin itseni kehittämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:11"]Kyllä ap:n sanomisessa on pointtinsa. Mulla oli ala- ja ylä-aste aikoina yksi tosi kaunis kaveri, johon moni poika ihastui. Ja kun tämä min kaveri ei lämmennyt ihastuneiden poikien ehdotuksille, niin joutui kiusatuksi. Sai kuulla olevansa lammas ja kävelevänsä kuin miehet. Olin itsekin hänelle vähän kateellinen ja myönnän että salaa välillä tyytyväinen kun häntä haukuttiin. Ajattelin, että on saanut luokalta niin paljon hyvää, että hyvä et välillä saa kuulla paskaakin ettei ylpisty. :D

Noh sittemmin olen aikuistunut ja kypsynyt ajatusmaailmaltani enkä ole enää toisten kauneudesta tms. Kateellinen. Keskityn mielummin itseni kehittämiseen.
[/quote]siis luojalta niin paljon hyvää

Vierailija
24/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 06:34"]No en allekirjoita tätä väitettä.
[/quote]

Enkä minä.

Vierailija
25/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ei. Tosikot ja yliherkät (aika usein samassa paketissa) valikoituu uhreiksi.

Vierailija
26/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatuksi voi joutua ilman mitään syytä. Tyttöäni alettiin kiusaamaan heti ensimmäisen luokan alussa. Opettaja yritti aluksi puuttua asiaan, mutta luovutti sitten jossain vaiheessa. Näin kiusaaminen päättyi vasta koulun vaihdon myötä neljännen luokan alussa.

Sama tyttöni sai uudessa koulussa heti ystäviä. Fiksu ja kokenut opettaja järjesti aluksi niin, ettei tyttö joutunut olemaan ilman paria esim. retkillä tms. Samoin opettaja järjesti pihalla aluksi ohjattua toimintaa välitunneilla, jotta tyttö pääsi mukaan luokan touhuihin.

Jos tytössä olisi joku "syy" minkä vuoksi hän joutui kiusatuksi, olisi kiusaus loogisesti ajatellen alkanut myös uudessa koulussa.

Vierailija
27/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ SE VIKA LÖYTYY SIELTÄ KIUSAAJAN PÄÄSTÄ. Kiusatuksi voi joutua kuka vain. Ei ole yhtä tiettyä tyyppiä, riittää kun olet väärään aikaan väärässä paikassa. Esimerkkinä ettei kaikkia lihavia, hitaasti käyviä ja outoja tyyppejä kiusata, joistakin tulee jopa ihailtuja mutta kiusaajalla on aina ne smat systeemit. Suomi taitaa olla ainoa maa jossa kiusaamisen syitä etsitään kiusatuista eikä kiusaajista.

Vierailija
28/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap... Minä ymmärrän hyvin itsekin kiusattuna, että jotkut haluavat ajatella noin.

Mutta noin se ei ole. JOSKUS kiusaaminen voi johtua tuosta, mutta EI AINA.

Kiusaaminen on ryhmäsosiologinen ilmiö. Jokainen, siis ihan jokainen meistä kiusaa joskus, kun kokee, että senhetkinen ryhmä sallii sen ja palkitsee siitä. Kiusaaja kokee, että painamalla/mollaamalla jotakuta ryhmässä muut ihailevat ja antavat hänelle valtaa. Melkein jokaisessa pidempiaikaisessa sosiaalisessa ryhmässä on "johtaja tai johtajat" ja "syntipukki", jolle naureskellaan ja/tai jota syytetään, jos hommat eivät suju. Miettikääpä vaikka omalta työpaikaltanne....

Tämä harvemmin koskee satunnaisia ja kovin löyhiä porukoita, mutta koululuokan kaltaiset tiiviiit yhteisöt ovat juuri tuollaisia porukoita.

Ja se on ryhmän vetäjän roolissa säätää säännöt, jotka eivät salli kiusaamista, ja ryhmän kaikkien jäsenten vastuulla noudattaa sitä. 

Vierailija
29/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on se pieni pointtinsa, että kyllä, joskus kiusatuksi saattaa päätyä rohkea ja esimerkiksi muita aiemmin kiusaamiselta puolustanut oppilas.

On paljon helpompi liittyä mukaan kiusaamaan kuin jäädä eroon siitä porukasta ja jopa asettua vastustamaan heidän toimintaansa.

Vierailija
30/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minua kiusattiin koska kaikki oli kateellisia puheviastani...

Näinhän se tietenkin olikin, hyvä että selvis.

Voi #%"#&

Vierailija
31/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:00"]

Huumorintajuttomia kiusataan!

[/quote]

Ei, vaan haavottuvaisia kiusataan. Sellaisia, joista näkyy, miten kiusaaminen sattuu. Kiusaaja on sadisti ja haavoittuvaisen kiusaaminen tuottaa nautintoa.

Vierailija
32/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:11"]

[/quote]

Ei, vaan haavottuvaisia kiusataan. Sellaisia, joista näkyy, miten kiusaaminen sattuu. Kiusaaja on sadisti ja haavoittuvaisen kiusaaminen tuottaa nautintoa.

[/quote]

Näin sataprosenttisesti. Uhrista pitää näkyä, että osui ja kovaa. Vain silloin kiusaaja lipoo huuliaan. Kiusaajalla on antennit joka suuntaan, että mistä löytyisi sellainen, jolla on heikko kohta - puhevika, jotain ulkonäössä tai on ujo jne.jne.jne. Pääasia että jotain on, jonka takia pääsee kimppuun.

Vierailija
33/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikki oli kateellisia kun sain heti ekana koulupäivänä maata koulun pihalla kuolat poskella ja kuset sekä paskat housuissa (epilepsia)

Vierailija
34/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:11"]

[/quote]

[/quote]

Näin sataprosenttisesti. Uhrista pitää näkyä, että osui ja kovaa. Vain silloin kiusaaja lipoo huuliaan. Kiusaajalla on antennit joka suuntaan, että mistä löytyisi sellainen, jolla on heikko kohta - puhevika, jotain ulkonäössä tai on ujo jne.jne.jne. Pääasia että jotain on, jonka takia pääsee kimppuun.

[/quote]

Mä en ikinä näyttänyt että pelkäsin tai kärsin. Silti mua kiusattiin koko 9 vuotta.

Vierailija
35/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista voi todella verrata sadismiin. Nykyisin osa kiusaamisen muodoista jää opettajilta, virkavallalta ja perheenjäseniltä piiloon. Paha kiusaaminen johtaa syrjäytymiseen, työttömyyteen, eristäytymiseen ja jopa itsemurhiin.

Opettajakoulutukseen tulisi valikoitua henkisesti jämäkkää ja käytännön tasolla aikaansaavaa väkeä. Näin ei aina ole. Koulun vaihtamisella saadaan usein hyviä tuloksia. Lisäapuna toimii kuraattorit, Terv.hoitajat, psykoterapiat, perheneuvolat ja huom! Yksityiset lääkäriasemat, perheterapeutit lyhyelläkin jonotusajalla. Tilanne ratkeaa käytännön toimilla!
Vanhempien tehtävä on kantaa vastuu lapsistaan! Kiusaajia ei kuulu pelätä. Piilottelu vain pahentaa uhrien asemaa. Lainsäädäntö laahaa aikaansa jäljessä, oikeuslaitos on jo nyt ylikuormittunut.
Olen itse ollut kiusattuna ja lisäksi seurannut monivuotista kiusaamista ulkopuolelta. Monesti opettaja oli kyvytön ratkaisemaan tilannetta. Vanhemmat eivät ehkä välittäneet. Vakavuusaste on ollut piilossa muilta. Kiusaaminen jättää jälkensä.

Nyt aikuisiällä kuulen paljon seksisävytteisiä kehotuksia, kommentteja, ehdotuksia ja painostusta. Osa haluaa " kostaa" kieltäytymisten vuoksi, osa kuvittelee itsestään liikoja. Joukon pienin jää jalkoihin.

Vierailija
36/36 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatoleranssi koulukiusaamiseen. Opettajille valtaa puuttua kaikkeen kiusaamiseen. Lisäksi opettajille alan koulutusta oppia tuntemaan ns. hiljainen kiusaaminen, jota varsinkin tyttöjen keskuudessa esiintyy! T. Kiusattu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi