Suomeen tarvitaan tällaista asennemuutosta!
Jossain vaiheessa on ruvettu ajattelemaan, ettei työkykyisen ihmisen kannata Suomessa elättää itse itseään, jos yhteiskunta maksaa tarvittessa saman rahan tukina. Missä ylpeys? Missä sisu? Missä ymmärrys siitä, että saadut tuet ovat pois niiltä, jotka eivät kykene itseään elättämään, eli työkyvyttömiltä, vanhuksilta, vammaisilta jne? Hallitusohjelma lupaa onneksi hyvää asian suhteen. Kouluihin tarvittaisiin lisäksi nykyistä enemmän elämänhallintakasvatusta; työnteko kannattaa aina, lapsia hankitaan vain sen verran kuin pystytään elättämään, velkaantumista hillitään jne.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:29"]
Oon niin samaa mieltä. Oksettaa tää asenne. Jenkeissä kannustetaan menestymään ja rakentamaan oma elämä kuntoon, mutta täällä itketään et pillurätit on maksullisia. Ja joo, en väitä, että USA:ssa on kaikki tai mikään paremmin kun täällä.
[/quote]
Juu, ja samalla nää pillurätin itkijät huutaa hurmoksessa UUSAA UUSAA.
Oon niin samaa mieltä. Oksettaa tää asenne. Jenkeissä kannustetaan menestymään ja rakentamaan oma elämä kuntoon, mutta täällä itketään et pillurätit on maksullisia. Ja joo, en väitä, että USA:ssa on kaikki tai mikään paremmin kun täällä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:29"]
[/quote] Moni asia kuitenkin on.
Asennemuutokseen tarvitaan aina lopulta henkilökohtainen oivallus. Aivan sama se on esim. tupakoinninkin kanssa: hallitus tarjoaa nyt keppiä, mutta vasta henkilökohtaisen oivalluksen jälkeen tupakoija tajuaa homman järjettömyyden. Siihen asti ollaan barrikadeilla, valitettavasti.
Ap:n alapeukuttaja, selittäisitkö?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:29"]
[/quote] Moni asia kuitenkin on.
[/quote]
USA on turvaton valtio, jossa ei noin vain käveleskellä missä vaan. Rikollisuutta ja murhia on paljon, aseita kaikilla. Kun on paljon köyhiä ja kodittomia, he alkavat olla vaarallisia ja oireilla väkivaltaisesti. Tähän on johtanut oikeistopolitiikka. Tähän suuntaan ollaan menossa Suomessakin, kun kansa näyttää kannattavan oikeistoa. Jos tuntuu liian vaikealta eläytyä huono-osaisten ahdinkoon, niin koettakaa miettiä omaa turvallisuuttanne.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 02:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:29"] Oon niin samaa mieltä. Oksettaa tää asenne. Jenkeissä kannustetaan menestymään ja rakentamaan oma elämä kuntoon, mutta täällä itketään et pillurätit on maksullisia. Ja joo, en väitä, että USA:ssa on kaikki tai mikään paremmin kun täällä. [/quote] Moni asia kuitenkin on. [/quote] USA on turvaton valtio, jossa ei noin vain käveleskellä missä vaan. Rikollisuutta ja murhia on paljon, aseita kaikilla. Kun on paljon köyhiä ja kodittomia, he alkavat olla vaarallisia ja oireilla väkivaltaisesti. Tähän on johtanut oikeistopolitiikka. Tähän suuntaan ollaan menossa Suomessakin, kun kansa näyttää kannattavan oikeistoa. Jos tuntuu liian vaikealta eläytyä huono-osaisten ahdinkoon, niin koettakaa miettiä omaa turvallisuuttanne.
[/quote] Olisit vahan ottanut selvaa asioista ennenkuin kirjoitit. Enemman, paljon enemman USAssa on paikkoja missa voi kavella ihan rauhassa kuin niita joita on syyta varoa. Illalla en lahtisi kavelemaan aseman ymparistoon Helsingissa.
Kaikilla ei ole aseita, painvastoin. Esim. New Yorkissa (ja monessa muussa suurkaupungissa) aseen kantoon tarvitaan vaikeasti saatava lupa joka ei helpolla heltia. Mutta kuten Suomessakin lait eivat nayta koskevan rikollisia.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 02:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 02:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:29"] Oon niin samaa mieltä. Oksettaa tää asenne. Jenkeissä kannustetaan menestymään ja rakentamaan oma elämä kuntoon, mutta täällä itketään et pillurätit on maksullisia. Ja joo, en väitä, että USA:ssa on kaikki tai mikään paremmin kun täällä. [/quote] Moni asia kuitenkin on. [/quote] USA on turvaton valtio, jossa ei noin vain käveleskellä missä vaan. Rikollisuutta ja murhia on paljon, aseita kaikilla. Kun on paljon köyhiä ja kodittomia, he alkavat olla vaarallisia ja oireilla väkivaltaisesti. Tähän on johtanut oikeistopolitiikka. Tähän suuntaan ollaan menossa Suomessakin, kun kansa näyttää kannattavan oikeistoa. Jos tuntuu liian vaikealta eläytyä huono-osaisten ahdinkoon, niin koettakaa miettiä omaa turvallisuuttanne.
[/quote] Olisit vahan ottanut selvaa asioista ennenkuin kirjoitit. Enemman, paljon enemman USAssa on paikkoja missa voi kavella ihan rauhassa kuin niita joita on syyta varoa. Illalla en lahtisi kavelemaan aseman ymparistoon Helsingissa.
Kaikilla ei ole aseita, painvastoin. Esim. New Yorkissa (ja monessa muussa suurkaupungissa) aseen kantoon tarvitaan vaikeasti saatava lupa joka ei helpolla heltia. Mutta kuten Suomessakin lait eivat nayta koskevan rikollisia.
[/quote]
Pursuit of happiness, kato; rikollisillakin on mahrollisuuet.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:51"]Asennemuutokseen tarvitaan aina lopulta henkilökohtainen oivallus. Aivan sama se on esim. tupakoinninkin kanssa: hallitus tarjoaa nyt keppiä, mutta vasta henkilökohtaisen oivalluksen jälkeen tupakoija tajuaa homman järjettömyyden. Siihen asti ollaan barrikadeilla, valitettavasti.
[/quote]
Aivan samanlainen tilanne on myös esim. kouluttautumisen, terveellisen ruokavalion, liikunnan, lastenkasvatuksen ja ympäristötietoisuuden kanssa. Kysymys kuuluukin, voiko henkilökohtaista oivaltamista edistää ja millä keinoin? Miksei valistus pure kaikkiin?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:54"]Ap:n alapeukuttaja, selittäisitkö?
[/quote]
Ne on niitä vassareita, joiden mielestä hyvinvointiyhteiskunta tarkoittaa sitä, että töitä ei tarvitse tehdä, jos on tärkeämpääkin tekemistä. Kyllä yhteiskunta maksaa kaiken.
Kun yritetään ottaa niiltä rikkailta verottamalla heitä ankarasti, niin siinä käy sitten siten ettei työnteko enää kannata, vaan suomalaisista tulee pakolaisia omassa maasaan eivätkä he voi edes kritisoida kaupungilla maleksivia pakolaisia joilla ei näytä olevan mitään muuta elämäntehtävää kuin hengailla. Eivät voi kun itse ovat samanlaisia.
Verotusta ei pitäisi kiristää eikä työnteosta rangaista, vaan antaa ihmisten rikastua sillä niin heistä ei tule loisia.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 01:51"]Asennemuutokseen tarvitaan aina lopulta henkilökohtainen oivallus. Aivan sama se on esim. tupakoinninkin kanssa: hallitus tarjoaa nyt keppiä, mutta vasta henkilökohtaisen oivalluksen jälkeen tupakoija tajuaa homman järjettömyyden. Siihen asti ollaan barrikadeilla, valitettavasti. [/quote] Aivan samanlainen tilanne on myös esim. kouluttautumisen, terveellisen ruokavalion, liikunnan, lastenkasvatuksen ja ympäristötietoisuuden kanssa. Kysymys kuuluukin, voiko henkilökohtaista oivaltamista edistää ja millä keinoin? Miksei valistus pure kaikkiin?
[/quote]
Minulla on ollut sellainen elämänketju että olen jäänyt koulusta asti ulkopuoliseksi ja vanhemmat eivät olleet sieltä parhaimmasta päästä, joten ainoa tapa sosiaalistua on internetin keskustelufoorumit. Mutta se on minusta aika kieroutunut suhde, sillä monessa tapauksessa anonyymeillä foorumeilla on niitä, jotka oksentavatkin oman pahan olonsa toisen niskaan. Mutta muualta ei saa helposti tunnetta muiden kanssa olosta, joten aina palaa tänne vaikka paha olo lisääntyy. Kenelläkään ei ole ketään jolle puhua, joten puretaan itseämme toisillemme puhumalla rumasti omista piiloista.
Kyse onkin siitä, että nuorille ja terveille maksetaan tukia sen, mitä itse saa töistä. Ei paljoa kiinnosta lapsiperheiden elättäminen elättämisen vuoksi. Elätä itse iloisesti, mutta älä luule, että kaikki haluavat niin tehdä.
Pitäisi paremmin erottaa ne, joilla ei ole resursseja elättää itse itseään omalla työllään. Näille tulee hyvinvointivaltion tarjota riittävä huolenpito ja elämänlaatu. Niiden, joilla resursseja riittää, ei tulisi saada vastikkeetonta tukea. Hyysäämiseen ei kerta kaikkiaan ole varaa.
Ihan sama ajatus tullut että työnteolla olis niin tarkoitus elää, ja sit niitä autetaan jotka ei oikeesti pysty hommiin. Ja lapsille parasta kans eli perheille tehtäis mahdolliseks ratkaista hoitonsa vaikka kotiäitiydellä/isyydellä, koska ei raha takaa onnea eikä jälkipolven itsenäisesti pärjäämistä.