Olin eilen neljännessä ajokokeessa ja hylätty tuli
Itkettää, kun tuli hylätty, vaikka olen ajanut jo 26h. Ajokokeen jälkeen tutvo sanoi, että olisin melkein mennyt läpi.
Vaikka joudun menemään 5. kerran ajokokeeseen, en aio luovuttaa. Olen päättänyt, että ajan ajokortin.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Pyörität vaan joka kohdassa päätä niin pirusti. Aina risteyksissä ja kaistan vaihdossa. Oikein käännät päätä sinne ja tonne (ja tietysti oikeasti myös katsot).
Mä olen kuullut saman neuvon ja käänsin kunnolla olkapäistä asti.
Tsemppiä Ap!<3 Ensi kerralla läpi sitten. Minullakin meni inssi vasta viidennellä läpi. Pari viimeistä reputusta ihan hermostumisen takia.
-kohtalotoveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi paska. En ihmettele jos itkettää. Kyllä se kortti sieltä vielä tuloo!
Saanko kysyä, mistä on jääny kiinni aina?
Viimeksi jäi kiinni siitä, kun en tajunnu katsoa kuollutta kulmaa kaistanvaihdossa ja tutvo joutui tarttumaan ratista. Muuten muistin katsoa aina kuolleen kulman.
apNaurettava virhe. Sehän pitäisi olla päivänselvää että inssissä katsotaan kuollut kulma AINA ja oikein liioitellusti.
Koetilanne itsessään jännitti mua niin paljon etten tajunnu katsoa. Itseäni ärsyttää ihan suunnattomasti toi virhe.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi jäi kiinni siitä, kun en tajunnu katsoa kuollutta kulmaa kaistanvaihdossa ja tutvo joutui tarttumaan ratista. Muuten muistin katsoa aina kuolleen kulman.
ap
Auts auts auts!!! Olisit siis todennäköisesti kolaroinut jos olisit ajanut yksin. Ootko itse sitä mieltä että olet jo ansainnut kortin?
Jos ei viimeistään tokalla kerralla mene läpi niin kannattaa unohtaa koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei vaan ole tarkoitettu autoilijoiksi. Fiksuimmat ymmärtää sen itsekin. Niistä vähemmän fiksuista luemme sitten lehdistä.
Ennemmin tai myöhemmin.
Mua on aina jännittänyt ne kokeet todella paljon. Tiedän itsekin ettei sillä, että monenella ajokoe menee läpi ei ole mitää tekemistä ajotaidon kanssa.
ap
Täällä on aika ikävää porukkaa paikalla.
Oma neuvoni on että aja mahdollisimman rauhallisesti. Ja tarkoitan tällä sitä, ettet hätiköi. Ole keskittynyt. Aja rauhassa. Ota risteyksissä oma aikasi.
Paremman kuvan antaa rauhallinen (ei arka) kuljettaja, jolla pysyy paketti kasassa. Ei yltiöitsevarma hötkyilijä.
Mä pääsin säälistä kolmannella kerralla läpi. Valis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apAuts auts auts!!! Olisit siis todennäköisesti kolaroinut jos olisit ajanut yksin. Ootko itse sitä mieltä että olet jo ansainnut kortin?
Sanoinko, että mun olisi mukana pitänyt saada kortti? Mua itteeni ärsyttää toi virhe
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ei viimeistään tokalla kerralla mene läpi niin kannattaa unohtaa koko juttu.
En MISSÄÄN tapauksessa ole heittämässä montaa tonnia hukkaan.
ap
Jep itsellä meni vasta 3 kerralla läpi, jännitin 2 ekan kokeen valvojaa niin pirusti. Kolmannelle kerralle vaihtui lupsakampi setä niin olin itsekin rennompi ja meni nappiin. Ajeltiin tuon ekan valvojan kanssa niin ihme reittejäkin, että olin ihan pihalla ja lisäksi ohjeet oli niin epäselviä etten ollut varma puhuiko minulle vai takapenkillä istuvalle opelle aina.
Kannattaa hei katsoa YouTubesta autokoulujen videoita yleisimmistä mokista ajokokeessa. Itse tankkasin näitä viime keväänä ennen inssiä niin jäi mieleen nuo yleisimmät virheet, joista ainakin tulee hylsy. Kyllä se varmasti siitä!
Mä pääsin vasta 8. läpi 🙂 Tsemppiä!
Okei, tuo kuollut kulma on aika paha virhe kyllä. Siitä voi ihan oikeasti tulla isokin vahinko, eikä kyseessä ole enää pelkästään sinun turvallisuutesi.
Ajattelin, että kaatui johonkin pikku huolimattomuusvirheeseen. Esim. joku huonosti näkyvä "läpiajo kielletty klo x-x"- kyltti tms.
Mun lapseni pääsi vasta neljännellä kerralla läpi. Hermoili niitä inssejä ihan hirveästi. Siinä meinasi mummot ym jäädä alle. Kävi vaihtamassa jopa silmälasinsa kun epäili, että johtui huonoista laseista (ei johtunut). No lopulta pääsi läpi ja sai kortin. Meni viikko niin ajoi mun autoni lunastukseen ihan vain peruuttamalla.
Pääsi sitten töihin, jossa piti ajella autoa. Kaikki meni paremmin kun sai yksin ajaa ja sai muutenkin tuntumaa siihen kunnolla. Nykyään ajaa työkseen rekkaa. Sellaista valtavaa.
Kyllä sä läpi pääset.
Näemme sinut varmaan Suomen surkein kuski ohjelmassa tulevaisuudessa.
Jos se inssin valvoja on mukava ja rento niin pääsee läpi helpommin jos on jännittäjä. Kokemusta on. Nimim. 3 kerta läpi.
Anna inssille käsihoito samalla, niin varmana pääset läpi.
Onko inssihenkilö vaihtunut välillä?
Joo, ja kuten joku sanoikin, ei tarkota ei ois huono kuski vaikkei heti pääsis inssiä läpi. Ei normaalissa ajossa kukaan istu vieressä arvioiden intensiivisesti.
Ite en usko tohon fake it ’till you make it -asenteeseen. Omassa inssissä sanoin heti että nyt kyllä jännittää ja inssinvalvoja sano että eipä tässä mittää hättää ole. Mutta se inssin vastaanottaja oli kyllä todella ystävällinen ja rento. Muutamilla kavereilla inssiin on sattunu todellinen mulkku.