Miten nukkuessa voi olla stressaantunut?
Minun älykello väittää, että stressitasot ovat joinain öinä korkealla. En tajua miksi. Joka ilta minulla on samat rutiinit ja mielestäni nukun suht hyvin. Sen ymmärrän, että jos olen ollut viihteellä, niin stressitaso on korkealla, mutta tavallisena yönä on outoa?? Osaako joku valaista, mistä moinen voi johtua?
Kommentit (13)
Voihan sitä saada vaikka paniikkikohtauksia nukkuessaan. Olen itse saanut usein.
Ihmisen elämää 2022:
"Nukuinpa hyvin mutta mitä, tää laite näyttää etten oo nukkunut hyvin? En tainnut nukkua sittenkään hyvin! Mikähän on vialla!?"
Minulla ei kyllä ole stressiä, mutta yksi pitkäaikaissairaus on. Ehkä se vaikuttaa? ?Ap
Kun on pakko herätä esim. aikaiseen lentoon , ei uni ole samaa levollista.
Stressaa sitä heräämistä. Se on kuitenkin aina edessä kun nukkuu.
Jaa, no itse yöllä puren hampaita yhteen, työpaineet tulevat uniin, säpsähtelen pieniin ääniin ihmettelemään onko aamu vai yö jne. Että kyllä tuntuu stressi vaikuttaa yhtälailla nukkuessa.
Laitehan mittaa fyysistä stressiä. Sitä taas voi aiheuttaa kaikki. Siis ihan kaikki. Jos sulla on jokin perussairaus, joka kiihdyttää ruumiintoimintoja silloinkin kun nukut, niin laite mittaa sen stressinä. Korkea verenpainekin on "stressiä" laitteelle, vaikka olisi fyysinen syy.
Ku ei se stressi oo vain tietosen mielen juttu, vaan voi olla myös alitajuista. Tietoinen mieli nukkuu, alitajunta ei.
Laite mitään stessiä mittaa, vaan liikettä,sykettä..
Tarpeeksi paikoillaan kattoo leffaa niin älykello tulkitsee nukkumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kyllä ole stressiä, mutta yksi pitkäaikaissairaus on. Ehkä se vaikuttaa? ?Ap
Stressi ei tarkoita pelkästään henkistä kokemusta, vaan se on myös elimistön kuormitustila, joka voi hyvin olla päällä nukkuessa tsi hereilläkin, vaikka sitä ei aina tiedostaisikaan. Siihen vaikuttavat monet muutkin tekijät kuin tunnetilat. Esim. väsymys ja kova melu tuottavat elimistölle stressiä.
Jaa-a. Kai jos hereillä stressaa jotain niin asia jää alitajuntaan ja uniin kummittelemaan. Kerran elämässäni olen herännyt keskellä yötä stressin tunteeseen.